جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

خاطرات (از نظر خودم) جالب (255)

سلام

حال همه مون همچنان گرفته است. امیدوارم این پست را حمل بر الکی خوش بودنم نکنین چون اعصاب من اگه بیشتر از شما خرد نباشه کمتر نیست.

امیدوارم این پست های من بتونه حتی برای دقایقی کوتاه لبخند کوچکی بر روی لبهاتون بیاره. و امیدوارم بعدها وقتی به یاد این روزها می افتیم به خودمون بگیم: خداروشکر که هرچند تلخ بود. اما عاقبت خوشی داشت.

1. خانمه مادرشو آورده بود و گفت: دو روزه که اسهال داره. هر کاری هم که کردیم خوب نشد. گفتم: روزی چندبار شکمشون کار میکنه؟ گفت: دو بار. گفتم: چه داروهائی بهشون دادین؟ گفت: هیچی!

2. یکی از همکاران یه مبلغ ناچیزی ازم قرض کرده بود (کوری عصاکش کوری دگر... خودمون هنوز کلی وام داریم مثلا!) بعد دقیقا همون زمانی که وعده داده بود همون مبلغ به حسابم ریخته شد. یه پیام دادم و تشکر کردم که گفت: شرمنده من هنوز نتونستم بریزم به حسابت! بعدا یکی از خانم دکترها پیام داد و گفت: هزینه اون شیفتی که به جام رفته بودین براتون واریز کردم خیلی ممنون!

3. خانم مسئول تزریقات یکی از درمونگاه های روستائی یه روز عصر بهم زنگ زد و گفت: توی خونه به دخترم سرم زدم حالا که تموم شده فهمیدم سرم شستشو بوده چکار کنم؟! گفتم: ببرین اورژانس ببیننشون. ممکنه عوارض بده. روز بعد پرسیدم: چی شد؟ گفت: هیچی! بردمش اورژانس اونجا هم گفتند ای بابا! ما اینجا اون قدر به مریضها سرم شستشو زدیم و هیچ اتفاقی هم نیفتاده!

4. میخواستم گلوی پسره را ببینم. از لای چوبهای آبسلانگ روی میز یه دونه کشیدم بیرون که متوجه شدم وسطش یه سوراخ داره. پسره که دیدش گفت: این خرابه عوضش کن!

5. مرده با دو بسته قرص اومد پیشم و گفت: ببخشید این قرصها با هم فرق دارند؟ نگاهشون کردم و گفتم: بله با هم فرق دارند. هرکدومشون مال یه بیماری جداگونه است. گفت: آخه چون رنگشون یکی بود مادرم هم گفت حتما با هم فرق دارن!

6. خانمه بچه شو آورد و گفت: سرما خورده. گفتم: گلودرد داره؟ گفت: نه. گفتم: سرفه میکنه؟ گفت: نه. گفتم: آبریزش بینی داره؟ گفت: نه. گفتم: تب داره؟ گفت: نه. گفتم: پس مشکلش چیه؟ گفت: سرما خورده!

7. مرده گفت: کمرم گرفته. گفتم: آمپول میزنین؟ گفت: آره از اون آمپولهای بزرگ بنویس. هرچقدر آمپولش بزرگ تر باشه بهتر!

8. خانمه گفت: دیروز اومدم دکتر این داروها را برام نوشتن. حالا که خوردمشون حساسیت پیدا کردم. کدومشون ممکنه حساسیت بدن؟ گفتم: اصلا چرا این داروها را براتون نوشتن؟ گفت: گوشم درد گرفته بود. گفتم: از کِی؟ گفت: از وقتی برای درمان درد دندونم توی گوشم آب پیاز ریختم!

9. به مرده که با درد زانو اومده بود گفتم: کار سنگینی نکردین؟ گفت: کسی که این لباسو میپوشه کار سنگین میکنه؟! (لباسش عبارت بود از یک پیراهن بلند و یک تکه پارچه بزرگ که روی دوش انداخته میشه و چند متر پارچه که دور سر بسته میشه!)

10. چند مریض پشت در جمع شده بودند. یکی شون میخواست بیاد تو که اون یکی گفت: صبر کن اون مریض بیاد بیرون. یکی یکی برین تو. اولی گفت: برو بابا مگه اینجا اتاق مامائیه که باید یکی یکی بریم تو؟!

11. خانمه با درد گوش اومده بود. گفتم: دندون خراب هم دارین؟ گفت: بله. گفتم: دندون های همین طرف که گوشتون درد میکنه خرابند؟ گفت: اینو دیگه نمیدونم!

12. پیرزنه گفت: من یه لوزی توی دهنم دارم. بعد از کلی سوال و جواب فهمیدم بهش گفتن لوزه داره!

پ.ن1. با پرداخت بخش قابل توجهی از بدهی هامون بعد از مدتها رفتم سراغ اپلیکیشن باسلام. میخواستم طبق قولی که به خودم داده بودم استانها را بر اساس حروف الفبا برم جلو و سوغات هاشونو بخرم. اما تبلیغ یه چیز جالب را دیدم که باعث شد برای خریدنش اون قدر کنجکاو بشم که این قانونو بی خیال بشم! پس یک جعبه گز نهاوند خریدم (درواقع اولین باری بود که میشنیدم نهاوند هم گز داره!) و یک جعبه خمیر صنل (نمیدونم دقیقا چطور تلفظ میشه!) گزش از گز اصفهان نرم تر بود و شیرین تر. اون خمیر هم شیرینی زیادی نداشت و طعم دارچین میداد.

پ.ن2. صرفنظر از همه بحثهائی که این روزها هست در آستانه آغاز جام جهانی فوتبال برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. مطمئنم که چند سال دیگه نتایج این تیم تنها چیزیه که توی ذهن همه مردم باقی مونده.

پ.ن3. عسل به آنی گفته: وقتی من ازدواج کنم تو شوهرمو دوست داری؟ آنی گفته: آره دیگه بالاخره دامادمه دوستش دارم. عسل گفته: یعنی بهش میگی من دوستت دارم؟ آنی گفته:نمیدونم  خب شاید بگم. عسل گفته: چه فایده؟ اون که نمیفهمه! آنی گفته: چرا نمیفهمه؟ عسل گفته: آخه خارجیه!

نظرات 66 + ارسال نظر
آلما جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام
آقای دکتر دیذم تو کامنت ها درد زانو رو به ارتوپدها ارجاع دادین، خواستم بگم تو این موارد متخصصین طب فیزیکی خیلی بهترن

سلام
نمیدونستم
ممنون

دلژین جمعه 25 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 10:12 ب.ظ

اره به خدا
من با چشم های خودم دیدم و با گوش هام شنیدم تو اتاقش چند بار
به مریض ها میگفت موقع اسهال باید آش الو بخورن
با سابقه هم بود و با سواد، تو منیج بیمارهای اورژانس و تشخیص حرف نداشت …
و خب ما شیفت هامون بعد هم بود اغلب ، همیشه اغلب بیمارهای دیاریاش میومدن دوباره پیش من با عوارض سوار شده ی آش آلو رو زمینه اصلی
من هم برام حکم بزرگتر داشت واقعا روم نمیشد بگم
ی بار پرسیدم فهمیدم از این دوره های طب سنتی میره و این توصیه ی اون طبه گویا…
من خیلی عارضه دیدم از تجویز نابه جای سنتی
از حجامت ها ، دو مورد مرگ نوزاد داشتم تو اورژانس بع خاطر سپتی سمی بعدش که یکیش واقعا فضاحت بود به DIC رسید و …
چندین مورد کریز های فشار خون داشتم ک منجر شده بود به سکته های هموراژیک مغزی ، به خاطر مصرف بی رویه شیرین بیان تو فشار خونی ها، یک مورد هم رنال فیلر داشتم به خاطر مصرف بی رویه ی یه عرقی ک یادم نیست چی بود ، جعفری بود ، یادم نمیاد چی بود!
اونجا یه خانواده ای هم بودن ی پماد سوختگی میساختن تو ایران خیلی معروفن ، پماد سوختگی قلعه نو خرقان ، من بیمار زیاد داشتم که میومدن بعد استفاده از پماده دچار عفونت های شدید محل سوختگی شده بودن
دیابت کنترل نشده هم که سر به فلک بود ، یه دم کرده ای جای داروها و انسولینشون میخوردن اسمش یادم نیست اونم ،
داستان بود …
قطعا مواردی هم هست که حالا یا واقعا اثر درمانی سنتیه یا سیر بیماری خودمحدود شونده اس فکر میکنن اثر اونه
یه سری موارد هم خب بی خطره مثلا خود منم تو سرماخوردگیم دمنوش اویشن میخورم ، زنجبیل میخورم ، یا چ میدونم برا ارامش اعصابم گاهی مثلا سنبل الطیب و گل گاو زبون و چه و چه …
اما اینکه بخواد درمان علمی قطع و اینها جایگزین بشه خب فاجعه اس ….

عجب
بله حق با شماست
چیزی که اثرش طبق مستندات علمی اثبات بشه که مشکلی نیست

دلژین پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 04:49 ب.ظ

خطاب به رزیدنت محترم متخصص ENT در آب پیاز
اینکه شما که واحد روش تحقیق در دانشگاه گذروندین و حداقل یک پایان نامه برای فارغ التحصیلی در دوره عمومی ارائه دادین باید بدونید که عمل کردن آب پیاز روی خودتون و خانواده اتون هیچ دلیل بر علمی بودن گزاره ی شما نداره
پزشکی علم هست و گزاره های علمی باید پایه و اساس داشته باشه
Base evidence
یعنی تصمیمات شما برای درمان بیماران باید مبتنی بر پایه ی در دسترس ترین روش علمی تایید شده باشه نه بر اساس حرف و حدیث شمسی خانم و عباس اقا
هر وقت در up to date توصیه به آب پیاز و سیر شد
چشم !
عجب

البته هستن واقعا همچین همکارهایی برا من تعجب نداره
مردم هم ک عاشق این چرندیاات
یه همکار داشتم بیمار با اسهال میومد میگفت برین آش آلو درست کنین بخورین ! ۹۹ درصد مریض ها هم باورشون میشد میرفتن فرداش با حال زارتر برمیگشتن …
اخه آلو :/ اسهال :/ عقل کجاس پس

ممنون از لطف شما
اما آلو را جدی میگفت؟!

نگار پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 07:55 ق.ظ https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

عالی بود. یعنی بنظرم این خاطره ها می تونه یه کتاب طنز خیلی خوب و منحصر بفرد بشه.
دکتر درسته که می گن دکترها از بقیه مردم راحتتر و با اضطراب کمتر دارو می خورند و اگه درسته چرا؟

ممنونم
اتفاقا من حتی الامکان دارو نمی‌خورم چون عوارضشونو بیشتر میدونم!

نگار پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 07:53 ق.ظ https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

بعد از مدتها وقت شد بیام خیلییی خوب بودند.

ممنونم

عسل بانو چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 11:28 ق.ظ

سلام مجدد
دلم نیومد در خصوص صحبت های شما و آقا یا خانم رزیدنت این نکته رو نگم که:
کلا بعضی بحث ها و گفته مان ها هیچ نتیجه ای ندارن و هیچ کس نمیتونه طرف مقابل رو مجاب کنه، چون اگر از زاویه دید هر یک از طرفین به موضوع نگاه کنید می‌بینید درست میگه.
یکی از این دست گفته مان ها هم همین بحث استفاده از روش های درمان سنتی و یا داروهای شیمیایی هست.
یا بحث مفید و یا مضر بودن دُنبه که خدا وکیل غذا رو خیلی خوش مزه می کنه. یک عده از متخصصین تغذیه میگن از روغن های سرخ کردنی ضررش کمتره و بعضی معتقد هستن که روغن های سرخ کردنی سالم تر هستن.
در کل من معمولا در چنین مواردی که اختلاف نظر وجود داره، به دلم مراجعه می کنم و هر چی دلم بگه انجام میدم.
مثلا دنبه رو سالم تر از روغن سرخ کردنی میدونم، چون خوشمزه تره
قطعا استفاده کمتر از داروی شیمیایی بهتره اما من هم با ریختن آب پیاز تو گوش موافق نیستم. من متخصص این حوزه نیستم اما شخصا ترجیه میدم چیزی که اثبات علمی نشده رو تست نکنم.

سلام
کاملا حق با شماست
مسئله اینه که ما همه جوانب این مسائل را هم نمیدونیم

عسل تلخ چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 09:04 ق.ظ

دکتر علفی وطب سنتی که ته تهش شاگرد یه عطاری باشه و تخم خربزه با شبدر جوشونده تجویز کنه برداشته اسم خودش را گذاشته رزیدنت ساده که قراره متخصص گوش و حلق و بینی بشه و کامنت گذاشته ربولی خنگ فرضت کردن ربولی طفلکی ما

نه فکر نکنم.
از سبک صحبت کردنشون میشد فهمید که اسمشون باید درست باشه.

مریم.ش سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 08:31 ب.ظ

آره... داخل گوش هام جوش های وحشتناک می زد جوری که سرم رو نمی تونستم از درد تکون بدم و تا وسط کمرم درد می کرد از زورش. دکتر هم می رفتم با داروهاش خوب نمی شد.. آب پیاز می ریختم توش جوش ها خشک می شدن... چند سری این کار رو کردم. ولی اون موقع خیلی بی کله بودم... الان می ترسم

خب باز خداروشکر که موثر بوده

سین سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 07:29 ب.ظ

سلام
یه سین دیگه هم به جز من نظر دادن
2_ خدا روزی رسونه، ان شاءالله قرض همکارتون رو هم تسویه کنن و البته باز هم امدادهای غیبی برسه
6_ شما به حرفشون گوش کنید، یه چیزی می دونن
8_ من هم تا حالا و البته به توصیه بزرگترها از آب پیاز برای درد گوش استفاده کردم و روی من جواب داده.
9_ خوب عمده شون کارشون فکری هست. بعضی هم فعالیت های دیگه هم دارن از جمله کارگری ساده.
10_ این دعوای دائمی داخل و بیرون مطبهاست. چرا فکر می کنن باید گروهی برن داخل مطب دکتر؟
پ.ن2_ ان شاءالله موفق باشن.
پ.ن3_ الهی

سلام
ممنون از لطف شما

مریم.ش سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 06:42 ب.ظ

واویلا... من قدیما چقدر آب پیاز ریختم تو گوشم ... خدا رحم کرده پس

واقعا؟

لیمو سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 09:52 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

وااای فقط کامنت کاربر کامشین

بیوطن دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 10:25 ب.ظ

سلام همشهری
هوس سوغات تبریز رو کردی با سلام و خداحافظ و اینها را رها کن یه پی نوشت بزار ته پست به محض دیدن بهترینها را براتون ارسال کنم به عنوان هدیه ...
هنوز یادم نرفته درمان سرماخوردگی شدیدم به دست شما رو ....

سلام از ماست
شما همیشه به من لطف داشتین
شرمنده که برای اولین بار براتون سرم نوشتم

کامشین دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 04:05 ب.ظ

من همین امشب گوشم را از آب پیاز پر می کنم بلکه به حول و قوه الهی تمام بیماری های دماغی ام خوب شد! اگر مورد زخم و درد و الم هم پیش امد، سیر هست، پیاز هم هست، اویشن هم هست.
به شام امشب هم پودر پنی سیلین می زنم. شنیده ام به عنوان چاشنی خوب عمل می کنه. اگر به خمیر پیتزا هم بزنی خوب ور میاد!

یه کم گل گاوزبان و خار مریم هم بهش اضافه کنین که دیگه عالی میشه

به مامان صدرا و سروناز دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 11:37 ق.ظ

من بچه بودم شخصیت اصلی که دوسش داشتم تارو بود بی نهایت دوسش داشتم بعد واکی بایاشی و سوباسا البته دروازه بان تیم ملی احمدرضا عابدزاده رو هم خیلی دوست داشتم. ولی بزرگتر که شدم اصلا فوتبالی و فوتبال دوست نیستم و از سلبریتی و فوتبالی و خواننده و ...اصلا خوشم نمیاد کلا آدمای معروف بیشتر واسم تنفر آفرینن تا دوست داشتنی.

بله تارو اون مسافر همیشگی که درواقع فدای سوباسا شد!
البته به علت معروف شدن و طرز رفتارشون هم ربط داره

همون رزیدنت قبلی دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 01:25 ق.ظ

دکتر معلومه ناراحت شدید
قطعا هوش من از شما بیشتر نیست اینو صادقانه میگم

در مورد دندون منظور من اول کار بود چون اول کار رسیدگی بشه و عفونت سینوس برطرف بشه کار به سیاه شدن نمیرسه که در اون صورت قطعا دندانپزشک لازمه

آب پیاز هم در ابتدا قطعا باعث درد گوش میشه ولی آخر سر کارش رو میکنه هرچند پیاز رو باید بعد از پوست گرفتن فی الفور فشرد و چکاند که قطعا در این صورت کاملا بهداشتی خواهد بود

این چیزی هستش که رو خودم و خانوادم اثر مثبت و عالی گذاشته هرچند از دوران کودکی همه همسایه و فامیل این کار رو میکردند

در مورد گیاهان دارویی هم که گفتید مثلا بر حسب تجربه در سرماخوردگی که همیشه با کوفتگی همراه میشه جوشانده آویشن بهترین اثر رو داره و قطعا وقتی نیم ساعت تو اون دما میجوشه کاملا بهداشتیه و نیازی به هیچ داروی دیگری نیست پس بنا بر این لزومی نداره که از فیلتر شرکت های دارو سازی بگذره

کار هم به شکایت نمیرسه چون که تومور مغزی رو نخواستیم با آب پیاز درمان کنیم یه گرفتگی گوش که مخصوصا در سالمندان بی تحرک زیاد دیده میشه

در کل بیشتر به خاطر کامنت ها که همه فکر میکنن گوش هیچ راهی به دندان نداره ولی داره یا اینکه اینکار رو حماقت فرض میکنند ولی اصلا اینطور نیست

همچنین تحقیقات زیادی در حوزه گیاهان دارویی در اروپا و مخصوصا فرانسه انجام میشه که نمونه اش همین گیاه بسیار پرخاصیت آویشن هستش که در شرایط بیمارستانی نتیجه آزمایشات روی مورد های خاص نشون داده جوشانده خود گیاه تاثیرات به مراتب قوی تری از عصاره های آن دارد که با پیشرفته ترین دستگاه ها کارخانه های داروسازی گرفته شده

ممنون از توضیحات شما

رزیدنت ساده که قراره متخصص گوش و حلق بینی بشه یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 09:39 ب.ظ

درباره مورد هشت

اول اینکه شما که پزشک هستید نباید چنین چیزی رو مورد تمسخر قرار میدادید
اگر واقعا در این مورد بی اطلاع باشید جای بسی تعجب

دوم
نمیدونم چرا در تمام شیوه های درمانی قدیمی , تمام مردم ایران خودشون رو فوق تخصص میدونن و البته همیشه این تخصص هم در راه تمسخر شیوه های درمانی قدیمی کاربرد داره
پنجاه تا کامنت رو خوندم متاسفانه به جز افاضات به دور از سواد هیچ چیزی ندیدم

سوم این شیوه یه سری جاها زیاد هم استفاده میشه و جواب هم میده و خود من و خانواده هم چه در مورد دندان و چه در مورد گوش انجام دادیم و همیشه به خوبی عمل کرده

چهارم
برخلاف دندانپزشکان که برای جیب خودشون (و شاید هم واقعا نمیدونن ) متخصصین گوش و حلق و بینی عقیده دارند اکثر قریب به اتفاق دندان درد ها مربوط به عفونت سینوس ها میشه و با پاکسازی اونها درد دندان هم برطرف میشه
گوش هم مستقیم به سینوس ها راه داره که متخصصینی که کامنت های سرشار از سوادشون اینجا رو پر کرده میتونن با یه سرچ ساده تو اینترنت به این نکته پی ببرند و پیاز هم ضد عفونی کننده کاملا شناخته شده است

در پایان این نکته رو هم به عزیزان خاطر نشان میکنم که برای درمان گرفتگی گوش مخصوصا سالمندان شستن گوش در بیمارستان در ابتدا ظاهرا پاک میکنه ولی نشنیدن کامل بعد از مدتی دوباره برمیگرده که اون هم به خاطر رسوب مواد بر روی پرده گوش هستش و بهترین جایگزین , آب پیاز به مدت چند شب مثلا چهار شب و سپس روغن زیتون به مدت چهار شب (که این روغن زیتون در گوش رو هم در یک پست دیگه قبلا مورد تمسخر قرار داده بودید) بعد از این کار به مدت دو الی سه هفته گوش چنان پاک می شود که باور کردن آن برای شخص سخت می باشد

ضمنا این روش را که از دوران کودکی بلد بودم بیماران بسیاری انجام دادند و درمان شدند

تاکید میکنم تو بدترین حالت ریختن اب پیاز و روغن زیتون خطر کمتری نسبت به مواد شیمیایی آن هم تولید کارخانجات داروسازی داخلی دارد

طولانی شد ولی لازم بود

خوش اومدین آقای دکتر(شاید هم خانم دکتر نمیدونم) گرچه فکر نمی‌کنم برای اولین بار اینجا تشریف آورده باشین.
اولا من فقط نقل قول میکنم بدون هیچ گونه سوگیری
ثانیا وقتی داروهای کارخانه ای و بهداشتی ضدعفونی شده و استاندارد وجود داره دلیلی نمیبینم از یک سری داروهای خونگی که هرکدوم ممکنه حاوی انواع ناخالصی و عفونت باشه و از جمله در همین بیماری که من دیدم منجر به عوارض بشه استفاده کنم. مثلا اساس شستشوی گوش همیشه استفاده از یک نوع روغن و آب بوده و وقتی میشه از روغن های مخصوص استفاده کرد دلیلی برای استفاده از مواردی که شما فرمودید نمیبینم مطمئنا وقتی بیشتر بخش‌های دندون مریض سیاه شده حرف از پاکسازی سینوس برای کاهش درد دندونش هم منطقی نیست.
مطمئنا هرجایی که اثر درمانی توی گیاهان وجود داشته باشه میشه از اون به صورت کاملا بهداشتی در داروسازی استفاده کرد که نمونه اش داروی دیژیتاله و داروهای دیگه ای که حتما خودتون بهتر از من میدونین.
شما رزیدنت هستین و حتما از من باهوش تر بودین اما من همیشه به حرف یکی از اساتید دانشگاهمون گوش دادم که گفت: برای مریض طوری کار کنید که اگر ازتون شکایت کرد برای هر کارتون رفرنس معتبر پزشکی داشته باشید.
امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

سمانه مامان صدرا و سروناز یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 05:05 ب.ظ http://samane-saba.blog.ir

باز عسل بانو واقعگرا هستند ما نوجوان بودیم در آرزوی وصلت با واکیبایشی بودیم و بدجور شیفته اش شده بودیم. یک همکلاسی داشتیم بسیار محجبه و پدرشان روحانی، ایشان آنقدر دلباخته ی کاکرو بود که اسمش می آمد گونه هایش قد انار گل می انداخت! البته بعدتر ها که بزرگتر شدیم این عزیزان جایشان را به اینزاگی و دیوید بکام و مالدینی و... دادند
فقط من ماندم چرا هیچکس عاشق سوباسا اوزرا نبود!

بله
گرچه هنوز اسمشو لو نداده!
کدوم کاکرو؟ آخه اولین سری فوتبالیست ها که پخش شد اسم نقش اولش کاکرو بود.

لیمو یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 08:53 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

سلام آقای دکتر
من نمیدونم بلاگ اسکای چه خصومتی با قسمت اطلاع رسانی پست شما برای من داره. بروزرسانی تک تک وبلاگها رو (حتی پست های پاک شده) نشون میده جز وبلاگ شما!!
1. منظورش از هرکاری چی بوده؟
2. این میتونه یه راهکار باشه ها.
3.
8. وای خدای من! چطور ریخته توی گوشش؟ با کدوم فکر؟!!
9. جالبه که کسی خودش بدونه :)
پ.ن3: کشته ی این آینده نگری عسل شدم.

سلام
اینها از محبوبیت من میترسن (شوخی بود البته من هم با یکی از وبلاگها همین مشکلو دارم)
چی بگم؟
واقعا

با دست
واقعا
me too!

جوابیه به سپیده شنبه 5 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 05:12 ب.ظ

اتفاقا کار خوبی کردین رفتین با سلام و برامون از سوغاتی شهرای دیگه نوشتین لطفا بازم بنویسین
اعصابتون هم خرد نباشه تا بوده ایران همین بوده و یه لحظه آرامش مردم نداشتن

اگه باز هم خرید کردیم چشم
ممنون

کاتیوشا شنبه 5 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 05:07 ب.ظ

این روزها تاریخ انگار تکرار میشود پیروان جنایتکاران همگی میگویند : اللهم عجل لولیک الفرج و امام زمان بیا .....زمان امام حسین هم همه منتظرانش که پیروان جنایتکاری همچون یزید بودند امام حسین را دعوت کردند که بیا به کوفه ما منتظر تو هستیم یک نمونه نامه را بخوانیم:
در اکثر نامه ها آماده است که یا حسین بسوی ما بیا که ما

یا خدا
لطفا اینجا رو صحنه جدل های سیاسی نکنین ممنون میشم
ظاهرا کامنتتون کامل هم نیومده

سپیده شنبه 5 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام
آقای دکتر واقعا چه حال خوشی دارید که تو این اوضاع به فکر امتحان کردن سوغاتی شهرهای مختلفید اونم از اپلیکیشن باسلام!!!!

سلام
باور کنید اعصاب من هم مثل شما خرده
اگه دقت کنید نوشتم که بعد از چند ماه رفتم توی اپلیکیشن
اما مثلا اگه من این خرید را نمیکردم توی اوضاع مملکت تغییری داشتیم؟

ماجد شنبه 5 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 03:42 ب.ظ

آقا دست عسل رو جای من ببوسید

چشم
مدتی نبودید!

مریم شنبه 5 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 11:38 ق.ظ

ممنونم
آقای دکتر
منم امیدوارم اتفاقی نیفتاده باشه

خواهش میکنم
ببخشید که نتونستم کمکی بکنم

دریا شنبه 5 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 09:32 ق.ظ

برد تیم ملی ایران رو به ایرانیا و ایران دوستا و وطن دوستا تبریک میگم. اقتدار، سربلندی، شادی و موفقیت همیشه لایق مردم کشور ما بوده و هست. امیدوارم هر چه زودتر فتنه ها جمع بشه و بشیم همون آدم های متحد و یکدل و شاد و خوشحال همیشگی امیدوارم در آینده هر روز شاهد موفقیت های بیشتر مملکتمون باشیم و به امید ظهور منجی عالم که عدل و داد رو به نهایتش برسونه و تمامی مشکلات از کل جهان برطرف بشه نه گرسنه ای در جهان وجود داشته باشه نه مریضی از بیماریش رنج ببره و کل جهان بشه یه امت متحد که همه از شادی همدیگه لذت ببرن

ممنونم
اما ای کاش این حکومت هم کمی در راه نبودن هیچ گرسنه ای به امام زمان کمک میکرد.
وضعیت اقتصادی مردم واقعا ناجوره

مریم جمعه 4 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 09:53 ب.ظ

سلام اقای دکتر از دکتر دلژین خبری ندارین؟نگرانشون شدم

سلام
متاسفانه خبری ندارم
امیدوارم اتفاقی براشون نیفتاده باشه

MM جمعه 4 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 10:45 ق.ظ

سلام و عرض ادب
ببخشید مادرم ۵۴ سالشونه و میگن چیز سنگین بلند میکنن استخوان دستشون درد میگیره یا مثلا از پله پایین میرن هم استخوان پاشون درد میگیره.
احیانا ازمایشی چیزی هست که در این مورد کمک کننده باشه؟ پیش چه متخصصی بریم؟

سلام
احتمال کمبود کلسیم هست و یا پوکی استخوان و یا بعضی مشکلات دیگه
اگه به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید خیلی بهتر میتونن راهنمایی تون کنن

عابر چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 03:26 ب.ظ

سلام . در ادامه آنی خانم نپرسیدن اسم دامادتون چیه؟ حس میکنم هنرپیشه ای یا فوتبالیست باشه

سلام
نه ظاهرا مکالمه همون جا تموم شده
اما حق با شماست ممکنه علتش همین بوده

من چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 02:47 ب.ظ

کاشت صیفی جات؟ استغفرالله

منم که همینو گفتم

منجوق چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 12:46 ب.ظ http://manjoogh.blogfa.com

حرفمو پس می گیرم نتیجه این بازی رو هرگز فراموش نخواهم کرد

دیدین درست حدس زدم؟

دلژین چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام :)))
من مورد داشتم عسل و نمیدونم چیچی و چیچی جهت درمان عفونت زنانه استعمال کردن، گوش که سهله :))
خدا خیرتون بده عالین خاطرات

سلام خانم دکتر
خب مگه چیچی و چیچی واقعا اثر ندارن؟
میبینی خانم دکتر
برخلاف شما من دقیقا همون طوری مینویسم که قبلا مینوشتم

یک مادر چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام آقای دکتر.همه کامنتها رو خوندم ببینم یه نفر بوده مثل من که سه بار بند 9 رو خونده باشه تا بفهمه چه لباسی تن مریضتون بوده. دیدم خیر همه سریع گرفتن مطلبو.
یعنی به نظرتون درمانی برام هست؟

سلام

احتمالا مال اینه که کمتر باهاشون برخورد داشتین!

فاطمه چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 07:30 ق.ظ

این دو ماه خوب معنای آزادی دموکراسی احترام به عقاید معنی شد. خیلی خوب تفکرات خودشون رو عیان کردن جوری که با صد تا مستند و فیلم و جلسه نمیشد نشون داد.
به امید برگشتن همون روزای عادی

سپاسگزارم

گیسا چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 01:42 ق.ظ http://gisa12345.blogsky.com/

نتایج این تیم تنها چیزی نیس که تو ذهن مردم میمونه !!
رفتار بازیکن هاش هم تو ذهن مردم میمونه ......
حقیقتا برد و باختش برام مهم نیس
چقدر انتظار این جام جهانی رو کشیدم ولی حیف.......

ممنون از لطف شما

سحر سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 03:15 ب.ظ http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

چند سال دیگه ام به گمونم نتیجه این بازی ها برامون مهم نخواهدبود فقط امیدوارم کشورم حالش خوب باشه....
مورد اخر و صحبت عسل عالی بود

چی بگم؟
ممنون

سو سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 02:39 ب.ظ

دیس لایک ها به شکلک من نشون میده چقدر ارزشی اینجا داریم.

ممنون

نسیم سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 01:27 ب.ظ

مورد 7 خوب بود
آفرین به عسل جون خدا حفظش کنه
خوب شد که باختیم , دلم برای این تیم فوتبال دیگه نمیتپه
دلم مثل خیلیای دیگه پر از غمه

ممنون
سپاسگزارم
حدس میزدم ببازیم اما نه با این نتیجه

هوپ... سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 11:22 ق.ظ

دکترجان سلام. چه پست بامزه‌ای بود. خیلی‌هاش لبخند بر لبم کرد. مرسی تو این شرایط یکم حالمون رو بهتر کردین.

سلام خانم دکتر
خنده تون مستدام
امیدوارم به زودی حال همه مون بهتر بشه

الهه سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 06:57 ق.ظ

در جواب فرشته خانم عزیز
علت اهانت‌های این روزها به این جماعت، به نظر من اینه که با معلومات اندک و ناکافی قرون وسطائی، حق دخالت و اظهار نظر در هر حرفه‌ای رو به خودشون می‌دهند.بله، کار شاید یدی نباشه، اما ارزش افزوده‌ و‌ منفعتی عقلائی در کار شرافتمندانه وجود داره، به قول معروف شما پیدا کنید «پرتقال فروش» را.

چه عرض کنم؟

عسل بانو دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 11:02 ب.ظ

چقدر خوبه که عسل جان افکارش رو به زبون میاره و میدونید توی ذهنش چی میگذره.
خیلی خوبه که روابط تون با بچه هاتون اونقدر صمیمی هست که همه چیزشون رو بهتون میگن

بله خوشبختانه از این نظر شانس آوردیم

مری دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 09:58 ب.ظ

توی گوش آب پیاز ریختن!!!!چه جراتی ....چه کار وحشتناکی

من هم نفهمیدم چرا

فری دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 09:46 ب.ظ

نهاوند گز آردی و خمیر صَنَل های عالی داره من اصلا به شیرینی علاقه ندارم اما خمیر صنل رو خیلی دوست دارم چون زیاد شیرین نیست

بله واقعا خوشمزه بود
ممنون برای نشون دادن طرز تلفظش

رها دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 05:14 ب.ظ

سلام جناب دکتر

من همیشه گفتم که گزنهاوند یه سر و گردن بالاتر از اصفهانه منتها زیاد شناخته شده نیست وقتی خوابگاه بودم همیشه میبردم و سرش دعوا میشد خمیر سنل هم که بوی دارچینش مست میکنه. ایکاش حلوا گردویی هم میگرفتید اون هم عالیه ولی چقد خوب منم قرضا رو بدم برم به حای جایزه برا خودم سوغاتی سفارش بدم

سلام
بله من هم تا به حال ندیده بودم.
درواقع خمیر صنل (این طوری نوشته بود دیگه نمیدونم) را فقط برای این خریدم که توی همون غرفه بود و نیاز به کرایه مجدد نداشت!
کار خوبی میکنین

م دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام
در ادامه نخصص گوش و حلق و بینی برای شماره 8:
آب انبه در دماغ برای میگرن خوبه
اب سیر تو سوراخ دندون برای چشم درد خوبه
آب گوجه فرنگی تو چشم برای گوش درد خوبه
به جهت رعایت اخلاق:

از سایر تجویزهای آب میوه وصیفی جات برای سایر سوراخ ها به منظور تسکین درد !به دلیل نداشتن هرگونه تخصص معذوریم

سلام
اولیو که خوندم فکر کردم جدی گفتین! اما بعدا پنج تومنیم افتاد!

لیلا دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 04:44 ب.ظ

عسل شیرین
مریض من با جواب ازمایش اومد پیشم. بهش میگم کم خونی داری با عصبانیت بهم میگه چرا سری قبل که ازمایش دادم نگفتین کمخونی دارم. بهش میگم خب عزیزم اونموقع کمخونی نداشتی. بی أنصاف با کلی غر و گلایه و دعوا از پیشم رفت. احتمالًا تو دلش میگفت دکتر بی سواد.

ممنون
خب راست میگه دیگه
اصلا از بچگی این همه آزمایش داده بود چرا کسی بهش نگفته بود؟!

عطریانفر دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 04:20 ب.ظ

کامنت دوریس و کاشت صیفی جات را خوندم اول دوزاری ام نیفتاد بعد یه کم فکر کردم قشنگ انفجار خنده
مورد شماره نه عالی بود کاش اون کلم سفید رو کله را شوت میکردین هواااااااااااااا

استغفرالله
ممنون اون وقت بی ربولی میشدین!

منجوق دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 04:07 ب.ظ http://manjoogh.blogfa.com

1- خب اینقدر فاصله هاش کم بوده که کرا نمیکرده بیاد بیرون دوبار میرفته اون تو ساعتها میمونده شاید هم با دوست پسرش چت میکرده اسهال بهونه بوده
2- یعنی الان میخوای بگی حق شیفت هات ناچیزن؟ با ما هم بعله؟
3- مسوول تزریقاتش این طوریه ببین دکترش چه جوریه؟
4- پدرسوخته
5- مامانش نابغه بوده
6- معلوم نیست داروی سرما خوردگیو برای کی میخواسته بچه رو سپر کرده
7- تو روحش با این شجاعتش
8- این بنده خدا فکر کرده همه سوراخهای بدن به هم راه دارن
9- چه منتی هم گذاشته همون جواب دوریس درسته
10- حالا خانم بود یا آقا؟
11- این بنده خدا راست و چپ شو نمیشناخته
12- ای مادرررررر چقدر این پیرزنها نمکن

بعید بدونم نتیجه جام جهانی یادمون بمونه بیشتر واکنش ها و اکت ها دریاد خواهد موند
زنده باشه عسل

باز هم منو شرمنده کردین
ممنون

لیدا دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 02:54 ب.ظ

هی خوندم دیدم خندم نمیگیره دلم سوخت برا خودم که چرا دیگه خندم نمیگیره تا اومدم به پی‌نوشت ۳ و بعد از خوندنش بلند خندیدم.درود بر عسل .

خوشحال شدم که خوشحال شدین

جان دو دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 02:43 ب.ظ https://johndoe.blogsky.com/

سلام
خیلی جالب بودند مخصوصا موردهای 4 و 6
مورد ٢ هم برای من اتفاق افتاد، به یکی پیام دادم که موعدت رد شده سریع پول رو واریز کن، همون شب پول واریز شد بهش پیام دادم چه عجب واریز کردی
دو دقیقه بعد خواهرم زنگ زد که صاحب کارم بهت پول زده مال منه، دیدم آره مال اون بود....
مورد ٨ که من دیدم خیلی‌ها از این روشهای من درآوردی برای درمان استفاده می‌کنند، مثلا یکی برای هر دردی تریاک تجویز می‌کرد
مورد ٩ طرف رسما اعتراف کرده مخصوصا با این شیوه گویا، حالا نمی دونم چرا بعضی ها وکیلش میشن که نه این طور نیست، بابا خودش اعلام کرده، بیخیال

سلام
ممنون از لطف شما
پس درک میکنین

شارمین دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 01:59 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام.

نرم‌تر و شیرین‌تر.... و خوشمزه‌تر یعنی؟!

سلام
امیدوارم حس ناسیونالیستی تون گل نکرده باشه!
من طعمشو دوست داشتم اما آنی معتقد بود شیرینیش زیاده و دلو میزنه

عمه خانم دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 01:33 ب.ظ https://amehkhanoom.blogsky.com

مورد3خیلی حاد بود، دیگه برای خانواده انتظارش نمیرفت
مورد6 نمونه بارز دکتر بودن بالفطره مامانهاست
منم مثل عسل داماد خارجی میخوام، چون اصولا طالب رفتنم

واقعا
اون که بله
امیدوارم دیگه نیازی به رفتن نباشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد