جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

شعور ربطی به مدرک تحصیلی نداره

سلام

این پست شامل چند موضوع پراکنده است که مدتی بود دوست داشتم بنویسم ولی در حد یک پست مجزا نبودند.

۱. توی یه گروه تلگرامی عضوم که پر از چندین پزشک عمومی از شهرهای مختلف کشوره، همراه با چند پزشک متخصص و چند پزشک ساکن خارج از کشور. یکدفعه یکی از خانم دکترهای خیلی محترم گروه از این گروه خارج میشه. چند روز بعد که به دلیلی با ایشون صحبت می کنم ازشون میپرسم: «راستی چرا از گروه اومدین بیرون؟» میگه: «تا همین جا هم خیلی تحمل کردم. اگه بدونین دکتر.....  و دکتر..... (دوتا از پسرهای گروه) چقدر توی پی وی مزاحمم میشدند؟!

۲. توی یه گروه دیگه ام که مشابه گروه قبلیه. یه آقای دکتر عضو گروه میشه و چند روز بعد توسط مدیر گروه از گروه حذف میشه. علتو که میپرسم متوجه میشم که تک تک به پی وی همه خانم دکترهای گروه سر زده و بعد از سلام و علیک نوشته میدونین من نهصد میلیون تومن بهم ارث رسیده؟

بقیه پیامشو ترجیح میدم که ننویسم!

۳. تابستان امسال خواهر آنی و شوهرش با یه تور رفتند مشهد و برگشتند. وقتی که برگشتند رفتیم دیدنشون. خواهر آنی گفت: چندتا پسر توی هواپیما بودند که بعدا فهمیدیم دانشجویان ممتاز دانشگاه ولایت هستند اما اگه بدونین چه رفتاری داشتند؟ اول که کلی متلک بار مهمانداران خوش چهره هواپیما کردند بعد هم یکی از مهماندارها رفت و گارد پروازو آورد و فهمیدیم پسرها یواشکی ازش عکس میگرفتند! گارد پرواز هم موبایل پسرهارو ازشون میگیره و همه اون عکس هارو پاک میکنه!

خواهر آنی کلی از رفتارهای این پسرها توی هتل مشهد گفت و درنهایت جمله مسئول اردو رو که گفته بود: «حالا فکر نکنین که فقط پسرها اینطورند، دو هفته پیش دخترها رو آورده بودیم، اونها هم همین طور بودند!»

۴. کارم تموم شده، با ماشین اداره یه سر میرم شبکه بهداشت و بعد میخوام برم خونه که نگهبان در ورودی شبکه میگه: «شیفت من هم تموم شده تا یه جایی منو میبرین؟» سوار که میشه میگه: «آخیششش تا دو سه روز نه شیفت دارم نه کلاس» میگم: «چه کلاسی؟» میگه: «مگه جریان منو نمیدونی؟» میگم: «نه! چه جریانی؟» میگه: «من با مدرک سوم راهنمایی توی اداره استخدام شدم. چند سال پیش بود که تصمیم گرفتم متفرقه امتحان بدم و دیپلم بگیرم تا حقوقم یه کم بیشتر بشه، همون زمانی که دکتر..... رییس شبکه بود یه روز توی نگهبانی شبکه نشسته بودم و درس میخوندم که دکتر....  رسید و گفت داری درس میخونی؟ گفتم بله. گفت لابد میخوای بری دکترا هم بگیری؟ از حرفش خوشم نیومد اما چیزی نگفتم، فقط گفتم خدارو چه دیدی شاید یه روز دکترا هم گرفتم.

دکتر..... دستشو از پنجره نگهبانی آورد تو و گفت دست منو بگیر! وقتی دستشو گرفتم گفت آفرین دکترا (دکتر را) گرفتی! خب دیگه لازم نیست درس بخونی! و رفت.

این کارش دیگه خیلی بهم برخورد. درسمو با جدیت بیشتری خوندم و دیپلم گرفتم، بعد کنکور دادم و فوق دیپلم گرفتم، بعد دوباره امتحان دادم و الان دارم لیسانس میگیرم اما میگن رشته ات به درد اداره ما نمیخوره تا ببینیم چی میشه؟»

جالب این که دکتر....  رو مدتی بعد از ریاست برداشتند و الان داره توی یه درمونگاه مریض میبینه.

۵. شیفت صبح یه مرکز شبانه روزیم. راننده آمبولانس میگه: «دیروز یه مریض اهل روستای...  اومد، بهش میگم خب همون جا که دکتر دارین چرا اومدین اینجا؟ میگه آخه ساعت نه میریم میگن دکتر نیومده

ساعت ده میریم میگن دکتر چای میخوره

ساعت یازده میریم میگن دکتر رفته سیاری (دهگردشی)

ساعت دوازده میریم میگن دکتر رفته! 

پ.ن۱: برخلاف میل باطنی دوتا از لینکهای وبلاگو که حدود یک سال بود آپ نکرده بودند حذف کردم. البته دوتا به جاشون اضافه کردم تا تعداد ثابت بمونه!

پ.ن۲: (۱۲+) با عسل توی اتاق نشستیم که یکدفعه لباسشو میزنه بالا و میگه ببین من هم م.م.ه دارم! میگم زشته بابا لباستو بیار پایین. میگه آخه مامان گفته اینها رو فقط باید به من و بابا نشون بدی بقیه نباید ببینن!

نظرات 67 + ارسال نظر
aa یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 09:38 ب.ظ

کسی میتونه در مورد بی شعوری دیگران حرف بزنه که خودش با شعور باشه
حتما ادعا داری که این پست را نوشتی آدم فروش

ممنون از لطفتون
ببخشید اگه باعث ناراحتی شما شدم

aa جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 10:05 ب.ظ

یعنی الان خودت خیلی با شعوری؟؟؟
یادم نرفته چند سال قبل خانمت را اینجا با خاک یکسان کردی جناب با شعور

من چنین ادعایی کردم؟

سارا سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:58 ق.ظ

سلام ... سال نوتون مباااااااررررررک...انشاالله سال خوب و خوشی داشته باشین....وبلاگ خیلی جالبی دارید...اتفاقی به اینجا رسیدم خیییییییلییی خوشم اومد....منم خیلی دلم میخواست پزشک بشم ولی حیف نشد

سلام
ممنون
عید شما هم مبارک
حتما صلاحتون بوده

نسیم چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

خب ما خانواده اگه دور و برمون بودن فقط جمعمون می کردن.خانواده دلشون خوشه دخترشون امدادگر و آتش نشانه ما رفتیم خودمون بیشتر ترکوندیم

نسیم چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:51 ق.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام جاتون خالی بود کلی ترقه زدیم دو ترکش هم بهمون خورد یکی بالای زانوی من که کبود شد یکی کنار چشم دوستم که خوشبختانه چیزی نشد گوشمم درد می کنه کلا آزار داشتیم .مثلا تخلیه هیجانی مثبت کردیم خخخ ولی خوش گذشت .عماد خونه نشست ؟؟؟

سلام
دوستان به جای ما
نه خانوادگی بیرون بودیم ولی نه به شدت شما

فاطمه دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:12 ب.ظ http://khormaaloo.blogfa.com

دقیقا شعور ربطی به مدرک نداره.برای اموزش یه مسیله ساده ما یه روستا رفته بودیم و اموزش چهره به چهره داشتیم مسئله هم به نفع خودشون بود هم به نفع محیط زیست.واقعا تعداد مخالفتا و برخوردای زننده ای که از کسایی که لیسانس به بالا داشتن میگرفتیم بیشتراز بی سوادا و کم سوادا بود حتی.الان که تو شهر اموزش داریم مدرک نمیپرسیم ولی بعضا میشه حدس زد!

کاملا موافقم

نسیم دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 05:45 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

ملت فیلم سینمایی زیاد می بینن شایدم من باید به جنسیتم شک کنم آقای دکتر خخخخ

سنجاقک یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:28 ب.ظ

با لودر از رو همکارات رد شدی که

میخونم شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:20 ب.ظ

پیشاپیش چهارشنبه سوری و سال نو رو به عسل عزیزم تبریک میگم.
وابسته به خانواده محترمش.

سپاسگزارم

بهنام شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 06:01 ب.ظ

سلام
حدود بیشتر از یکساله وبلاگ شمار را می خوانم خیلی جالبه ولی فکر کنم انگیزه شما داره افول می کنه مثل بقیه
در مورد این پست هم باید بگم قبلا در مورد خوانده بودم توی یک کتاب و شخصی نوشته بود تمام اشخاصی که برای آلمان نازی و هیتلر کار می کردند و روی انسانها آزمایش می کردند همه دانشمند و تحصیل کرده و حتی نخبه بودند پس شعور و فهم اصلا ربطی به مدرک ندارد اما چون از قدیم به دکترها در ایران حکیم اطلاق می شد به نظر می رسد توقعات از آنها بالاتر باشه ولی با توجه به اینکه آنها هم قشری از جامعه نابسامان ما هستند نمی توان انها را جدا از بقیه دانست

سلام
ممنون از نظرتون

ی رهگذر شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:50 ق.ظ

از ی رهگذر به بهاره

منم سلام دوباره

کامنت من کلی بود که نباید به خاطر دوست داشتن و رابطه بین دو نفر کسی را اخراج کرد و اینده اش را نابود کرد حالا اینکه این آقا همسر داشته و تهدید کرده به شکایت بحث جداگانه ای است ضمنا اون خانم اگر لودر هستند و سقف خراب می کنند هم باید سقف مدرسه رو خراب کنه و هم سقف خونه خودش رو چون مقصر شوهرش هم بوده اما چون خانم بوده و تهدید به ابرو ریزی شده باید اخراج بشه تا به اصطلاح ابروی مدرسه حفظ بشه و دل اون خانم هم خنک بشه اما آیا شوهر اون خانم هم از کارش اخراج میشه؟ اگر هم خطایی بوده فقط یک نفر باید تاوا ن بده

عدالتم اومد ناگهان

ی رهگذر انوشیروان دادگر

ممنون از لطفتون

نسیم شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 01:19 ق.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام بهتون پیام دادم من اشتباه دادم سفتریاکسون بود؟اما سفتراکسو درست گفتم

سلام
بله سفتریاکسون و سفتراکس

مهزیار کاظمی موحد جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:37 ب.ظ http://www.mahziarkazemi.ir

سلام
ممنون می شوم به من هم سر بزنید
در خدمت شما هستم

سلام
فعلا که سایتتون باز نشد
بعدا مزاحم میشم

نسیم جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 04:16 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام سفتریاکسون بود اشتباه دیدم من

سلام
بله

نسیم جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام
والا اسمش چیزی بود که محمود نوشت من که سر در نمیارم فقط دیدم محمود نوشت سفتراکسیون یه بارم نوشت سفتراکس

سفتراکس بله اسم تجاری شه

نسیم جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 01:03 ق.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام بله آقای دکتر بر منکرش لعنت
البته درس خوندن پزشکا مگه تمومی هم داره؟

سلام
آی گفتین!

نسیم پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:49 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام خب گویا من رد دادم آثار کنکوره دیگه :دی
خوب یادتون مونده بهار رو من فرستادم کاراته آفرین حافظه تون واقعا

سلام
ما اینیم دیگه

Nahid پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:04 ق.ظ http://rooznegareman.blogsky.com

سلام آقای دکتر. از وبلاگ یکی از دوستان باهاتون آشناشدم و چقدرم خوشحالم. من به نوعی همکارتونم. اگه به وبلاگم سری بزنید متوجه میشین اما مهمتر اینکه همسرم یک پزشک فوق العاده متعهد و بسیار متدینه. بنابراین با امثال شما زندگی میکنم و ازین بابت خوشحالم. از آشناییتون خوشحالم همین...

سلام
خوش آمدید
از لطفتون سپاسگزارم

دکترزهره چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:21 ب.ظ

خخخخخخخخخخخ این عسلم باحاله ها

واقعا

ساناز چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 04:38 ب.ظ http://.perpersianblog.ir

ببخشید آدرس ، آخرش اشتباه شد.

خواهش
فقط نفهمیدم چرا فیلتر بود؟
البته این بار هم آدرسو درست ننوشتین!

نسیم چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:59 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام می خواستم بگم پیام قبل رو تایید نکنین که شکر خدادخودتون تاییدش نکردین .
زلزله بیاد که من خود امدادگرم‌اول باید برم امدادرسانی خدا نکنه زلزله شه تهران نابود می شه با چیزایی که خبر داریم....

سلام
خب خودتون گفتین تایید نشه دیگه!

بهاره چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:53 ب.ظ

سلام دوباره.
چرا خیلی ایراد داره خصوصا وقتی که مادر بچه مدرسه رو تهدید میکنه که اگر معلم اخراج نشه مدرسه رو رو سرتون خراب میکنم و به حراست وبازرسی اداره اطلاع میدم و جو مدرسه متشنج میشه اون هم مدرسه ی خصوصی که اسم و رسم براش مهمه قطعا اخراج بهترین راه حل هست اون معلم هم
میفهمه که محیط مدرسه جای این کارها نیست.
این کامنت در جواب رهگذر بود.
ببخشید اقای دکتر

سلام
قابل توجه جناب رهگذر

نیایش چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:39 ب.ظ http://my-these-days.blogsky.com/

سلام. من قبل از قبولی کنکور واقعا تصور دیگه ای از تحصیلات داشتم... ولی اولین برخوردی که ترم اول توی کتابخونه با پزشک هایی که واسه تخصص میخوندن داشتم همه فکرم رو تغییر داد...و بدتر از اون برخورد رزیدنت های بیمارستان بود!!
حالا هم که بعضی اساتید...

سلام
کاملا درک میکنم

ساناز چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:27 ق.ظ http://sanaz1359.persianblog.com

افراد ی که به نوعی مشکل اخلاقی دارن تو هر صنف و شغلی هستند. البته که افراد سالم هم خیلی زیادن.
من که مزاحمین تلگرام رو در صورت تکرار مزاحمتش ریپورتمیکنم، یعنی چی که میاد پی وی، خودمونی میشه. خوبه عکس پروفایل من عکس بچمه تا مزاحمین ببینن دیگه مزاحم نشن

موافقم
کار خوبی میکنین
اول جا خوردم وقتی روی آدرسی که گذاشتید کلیک کردم و دیدم فیلتره

نسیم چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 01:55 ق.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام پیام قبلی بی زحمت تایید نشه خیلی پرحرفی کردم

سلام
چشم

نسیم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:17 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام پست جدید که نمی ذارین .... باید آدم فقط بیاد سلا کنه بره.

سلام شرمنده اصلا فرصتش نیست

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 04:09 ب.ظ

اینهایی که میگید چه نگهبانی! باید عرض کنم من سالها معلم دبیرستان بودم حتی شبانه استاد هم بوده ام دانشگاه دولتی... الان مثل قدیم نیست که کلّی درس بخونی تا دیپلم بگیری تو مدرسۀ شبانه چند ماه یک بار یک سال میپری بالاتر اون هم با یک جزوۀ الکی. دانشگاه آزاد هم که قربونش برم هر روز پیام میده بدو بیا دکترات را بگیر فقط یک کم پول به ما بده.... هعععی! مدرک را کلّاً بی ارزش کردند رفت. البته از ارزش کار نگهبان کم نمی کنه اون هم تلاش خودش را کرده.

این هم حرفیه

بانو میم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 04:04 ب.ظ

گروه فقط رزیدنت ها نیست
توش دانشجوها و پزشک هایی که قصد دارن ازمون رزیدنتی بدن عضون ، گاهی میان رزیدنت ها یا متخصص رشته ها اطلاعات میدن راجع به رشته های مختلف ، نمرات قبولی و چی خونده بشه و ...
از دانشجوی پزشکی تا متخصص و فوق توش پیدا میشه...
یکی دو تا گروه دیگه هم هستم که مثل مورنینگ میان کیس معرفی میکنن...
خیلی خوبن این گروه ها...
ولی خب از این مشکلات زیاده...
و واقعا شعور و شرافت هیچ ربطی به تحصیلات نداره...

میدونم
محض شوخی بود
اون که بله

ی رهگذر دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:24 ق.ظ

دکتر جان بی حجابی هم از نظر قانون ایراد داره هر چیزی

که از نظر قانون ایراد داره لزوما چیز بدی نیست .ارتباط و دوستی و عشق بین دو زن و مرد بهترین اتفاقی هست

که ممکنه بیفته حالا ممکنه گاهی در چارچوب قوانین یک

کشور جا نگیره

چه عرض کنم؟

وانی دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:18 ق.ظ

مطالب اونقدر عالی و گویا بود که فقط میشه تشکر کرد بابت نوشتن بخشی از واقعیت های جامعه و
عسل واقعن اسمش برازنده ی خودش و شیرین زبونیاشه

از لطفتون سپاسگزارم

الف.واو یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 06:49 ب.ظ http://www.havabanoo.blogsky.com

هعى!!
دکترا گرفتى؟!://حقیقتا که!!!

واقعا

هانیه شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:18 ب.ظ http://khoda-behtarindost.blogfa.com

سلام فکر نکنم این موضوعات تو پزشکا دیده بشه متاسفانه تو هر قشری این بی اخلاقیات زیاد شده نمیدونم شاید تقصیر خودمون هم هست که اعتراضی به بعضی از این رفتارها نمی کنیم

سلام
حق با شماست

ی رهگذر شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:00 ب.ظ

خانم بهاره اینکه یک خانم معلم با پدر یک دانش ارتباط داشته به نظر من هیچ ایرادی نداره بلکه اخراج کردنش
اشکال داشته . ارتباط و دوست داشتن جای ایراد نیست
اینکه یک انسان را بیکار می کنند و شغلش را می گیرند
گناهش بیشتره

یک کامنت برای کامنت بهاره

البته با اجازه دکتر

واقعا ایرادی نداره؟
دست کم از نظر قانونی ایراد داره ها!

ی رهگذر جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 06:17 ب.ظ

سلام

اصلا و ابدا شخصیت و منش و شعور و درک انسانها ربطی
به سطح تحصیلات نداره و هیچوقت دانش ریاضی یا فیزیک یک انسان تاثیری روی این پارامترها نمی زاره . به نظر من شخصیت و معرفت و شعور انسان یک قسمتیش تو خلقت و آفرینشش هست و یک بخشی هم که اکتسابیه تحت تاثثیر محیط خانواده و جامعه و ... اینها شکل می گیره

ناگهان نظرم اومد

ی رهگذر نظریه پرداز

سلام
من هم که دقیقا همینو گفتم

بهاره جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 05:29 ب.ظ

سلام اقای دکتر وقتتون بخیر.من خودم آموزگار هستم چیزهایی که گفتید در مورد صنف ما هم بعضاصدق میکنه.من در بین همکاران خودم کسانی رو میبینم که مطابق با شان جامعه ی معلمی رفتار نمیکنند.همین امسال همکاری داشتم که یا پدر یکی از دانش آموزانش در ارتباط بود وبعد از دوماه از کار اخراج شد یا آموزگارانی که کم کاری دارند . نه اینکه دکتر مهندس تحویل جامعه نمیدهند بلکه از تربیت انسان سالم ناتوانند.فقط امیدوارم خداوند به نسل های بعدی رحم کنه .

سلام
مگه خدا خودش به دادمون برسه

لیمو جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:54 ب.ظ http://mydreamylife.blog.ir

سلام
واقعا به نگهبانه باید گفت خداقوت:) عجب پشتکار و اراده ای داشتن

از پزشک جامعه اون حرکات سربزنه دیگه خیلییی زشته,ک متاسفانه کم نیست

سلام
واقعا
باز هم واقعا

فاطمه جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:29 ب.ظ http://ambitious.blog.ir

یه خورده بیشتر از یه اشاره بهشون کرده بودنیا
اصلن فکرشم نکنین من ی پست از وبلاگتونو رد دادم

ریحانه جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام
ادم بی فرهنگ و ...در هر قشری هست ولی از جامعه تحصیل کرده ها انتظار بیشتری هست.سطح اخلاق نسبت به گذشته افول پیدا کرده نه فقط در جامعه پزشکی!!!
اشاره مستقیم به یک قشر خاص از نظر من درست نیست البته نظر شما هم محترمه.چرا که یه مطالعه بشه مثلا تو جامعه قصابان!یا مهندسان!و مقایسه بشه با پزشکان اون وقت میشه نتیجه گرفت. چون تو شبکه های اجتماعی امکان دروغ و فریب زیاده اساسا دیگه هیچ خبر و نقل قولی تو این وادی زیاد ریلایبل نیست .قصدم ارایه تعصب کورکورانه نبود صرفا...

سلام
حق با شماست
انشاءالله قصابان و مهندسان وبلاگ نویس هم بنویسند

بانو میم جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:46 ق.ظ

خیلی اوضاع افتضاحه اقای دکتر ...
من تو چند تا گروه رزیدنتی عضوم...
خدا نکنه یه پیامی سوالی چیزی بدم تو گروه !
از اون لحظه تا چند روز بعد مدام مردهای مختلف بهم پیام میدن !
این بی فرهنگی ها و جلف بازیهای دختر پسرام که دیگه کاملا عادی شده ! یه روز تشریف بیارین سر کلاسای دانشگاهی بشینین ببینین دختر ، پسرا چیکار میکنن...
نمیدونم واقعا تاثیر محیطه یا کلا اینا تربیت نمیشن :/

خاک عالم
شما توی گروه رزیدنت ها چکار دارین؟!

گندم جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:10 ق.ظ

سلام
خوب نوشتید شعور ربطی به مدرک تحصیلی نداره ولی شاید به سواد ربطی داشته باشه .
و سواد با درک موقعیت و فهم کلام و سخن سنجیده در ارتباط مستقیم قرار میگیره.

سلام
این هم میشه

خلیل پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 06:35 ب.ظ http://tarikhroze4.blogsky.com

سلام،

آفرین به پشتکار این نگهبان!

سلام
واقعا

بی بی پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:52 ب.ظ http://bibinevis.blogsky.com

سلام :)
متاسفانه خیلی ها فکر میکنن پزشک ها باید ورای جامعه باشن ولی وقتی آدم بینشون قرار میگیره می بینه دقیقاً یک مشت از همون خروار جامعه که تو رشته های دیگه هستن تو این جمع هم هستن، حالا بعضی ها به تناسب رشته و موقعیت اجتماعیشون خودشونو جمع میکنن و درست رفتار میکنن ولی اون عده ای که صرفاً براساس غریزه شون پیش میرن آبروی کل صنف رو میبرن
نمیگم اشکالی نداره که آدمایی با این تحصیلات رفتار های ناهنجار دارن ولی معتقدم مردم هم باید آگاه باشن که قرار نیست همه ی پزشکا پیامبر و عفیف و... باشن و با یه نمونه ی اینجوری دیدشون به کل پزشکا عوض نشه! بدونیم اوناهم (ما هم :)) آدمن با فرهنگا و تربیتا و طرز فکر های مختلف که با هفت سال درس پزشکی خوندن متحول نمیشن

سلام
دقیقا

راضگل پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:15 ق.ظ

اما به نظر من گفتن این موارد در مورد همکارای خودتون باعث میشه که ماها که پرشک نیستیم بفهمیم که همه ی پرشکا هم اینجوری نیستن و این چیزا رو قبول ندارن
یه چیزایی وجود داره نمیشه کتمانش کرد ! پس چه بهتر واقعیت رو از زبون خود هم صنف این افراد بشنویم تا همشون و با یه چشم نبینیم اگر شما این حرفا رو نمیزدید خل خودمون میدیدیم همچین مواردی رو بعد با خودمون میگفتبم چون هیچ پرشکی هیچی نمیگه پس همشون همینجورنن که اعتراضی به هم صنفاشون نمیگنن

ممنون از نظرتون

شارمین امیریان چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:52 ب.ظ http://behappy.blog.com

سلام.
مساله اینجاست که کسی برای کسب شعور وارد دانشگاه نمیشه و کسی هم تو دانشگاه قصد آموزش شعور نداره! هر چند به طور طبیعی افزایش علم باید باعث افزایش شعور هم بشه. ولی به نظرم اون مال موقعیه که هدف از ادامه تحصیل رشد فردی و خدمت به جامعه هم باشه نه فقط رسیدن به شغل و موقعیت و ثروت بهتر و باکلاس تر شدن!

+ آقای دکتر اگه پست درخواستی هم می نویسید، میشه یه سری پست اختصاصی در مورد عسل کوچولو بذارید؟!

سلام
کاملا موافقم
آخه در این حد هم جمله قصار نمیگه!
راستی آدرستونو اشتباه نوشتین انگار

mina چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 08:00 ب.ظ http://www.bidarii2000.roomfa.com

سلام

الان دختر و پسر مجرد که سهل است زن و مرد متاهل هم همینطور شدن!

معلوم نیست جامعه 30 سال دیگه چی میشه!!

درود بر نگهبان و مرگ بر اون دکتر بیشعور...

سلام
بله متاسفانه
خدا به دادمون برسه
مرگ بر ضد ولایت فقیه!

مریم چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام. روزتون بخیر و شادی

1 : اینکار توی همه گروه ها رواج داره، فقط توقع میره آدم های با شعور و با فرهنگ اینجوری نباشن.

2 : چرا ازینا تو پی وی من نمیاد که یکم سر به سرش بذارم و بخندم :))

4 : خیلی کار اون دکتر زشت بوده. متاسفم براشون واقعا.

پ.ن 2 : :))))

سلام
ممنون از لطفتون

یک عدد مامان چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:26 ق.ظ http://kidcanser.blogsky.com

منم تازگی ها برخوردها و رفتارهایی از جوونایی می بینم که در بهترین دانشگاه های ایران دارن درس می خونن و واقعا متاسف میشم ..قبلا اینجور رفتارها مختص یک سری لات کنار خیابون بود ..من با این جمله ی تحصیلات شعور نمیاره موافق نیستم و معتقدم بالاخره چهارتا کتاب بیشتر خوندن و با اساتید علم در ارتباط بودن یک مقدار تاثیرگذار هست و از این قشر تحصیل کرده انتظار رفتار معقول تری میره و واقعا نارحت میشم از دیدن همچین رفتارهایی در جوون ها و دلم می خواد بدونم چی باعث شده اینقده اخلاقیات توی جامعه کم بشه

ممنون از لطفتون
کاملا با شما موافقم

حنانه چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:37 ق.ظ

من تازه سفر به دیار مهمتو خوندم
خیلی جالب بود و واقعا مرسی برای پست کردن خاطراتتون.
عاشق پی نوشتاییم ک درمورد عسل و عماده

سپاسگزارم

لیلا چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 01:45 ق.ظ http://stayhungrystayfoolish.persianblog.ir/

سلام دکتر
رفتارهای آدمایی شبیه اون اقای دکتر باعث میشه که ملت فقط برای کم نیاوردن درس بخونن و مدرک بگیرن تا به همه بگن کمتر نیستیم !همین میشه که امروز دانشکده های پزشکی پر میشه از دانشجوهای عقده ای و سطحی و ظاهر بین ! آخ که چقدر دلم پره....
جانم عسل

سلام
آی گفتین

آدم برفی چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:52 ق.ظ http://shelterr-of-mine.blogfa.com

سلام

من رفتم و بعد از یکسال برگشتم شما با همون قوت به نوشتن ادامه میدید و این باعث دلگرمیه که هنوز مینویسین .

عسل خیلی با مزس . خداحفظش کنه براتون

سلام
چه خوب کردین که برگشتین
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد