جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

خاطرات (از نظر خودم) جالب (۹۸)

سلام

اول شرمنده به خاطر تاخیر توی آپ کردن.

شیفت های یک روز درمیون و یه سری کارهای دیگه مانع از این شد که آپ کنم. ضمن اینکه نمیخواستم بعدا بعضی ها بگن چون تند تند آپ می کردی امسال هم تخصص قبول نشدی 

بگذریم

نمیخواستم این همه خاطرات از نظر خودم جالب پشت سر هم بگذارم اما تنها داستانچه ای که این مدت به ذهنم رسیده به شدت مزخرفه! ضمن اینکه تصمیم گرفتم پستی که به درخواست دوستان قرار شد دوباره درباره محمود بنویسم بگذارم برای بعد از عید تا ببینم بالاخره خونه مون میاد یا نه؟!

۱. خانمه دختر جوونشو با صورت پر از جوش آورده بود و گفت: صورتش اصلا جوش نداشت اما ازوقتی عقدش کردیم داره جوش می زنه یعنی اثر داره؟!

۲. خانمه بچه شو با اسهال آورده بود و گفت: روده هاش عفونت داره؟ گفتم: بله. گفت: حدس می زدم آخه هم دهنش خیلی بو میده هم مدفوعش!

۳. دوتا پسر نوجوون که کاملا مشخص بود از اراذل و اوباش شهرند اومده بودند. وقتی بهشون گفتم: سرنسخه ای که از پذیرش گرفتین بدین تا نسخه تونو بنویسم یه سرنسخه سفید که چندین بار تا خورده بود دادند دستم و بادقت بهم خیره شدند تا ببینند عکس العملم چیه؟ هرطور بود خودمو کنترل کردم و خیلی آروم تاهای کاغذو باز کردم و نسخه رو روش نوشتم.

۴. به خانمه گفتم: مشکلتون چیه؟ گفت: مدتیه حساسیت به کهیر پیدا کردم!

۵. امسال توی ولایت ما فقط یک روز به خاطر بارش برف مدارس تعطیل شد. شب قبلش من شیفت بودم و به خانمی که برای بچه اش استعلاجی میخواست گفتم: رادیو اعلام کرد فردا مدارس تعطیله. گفت:پس میشه یه روز استعلاجی برای هفته بعد بهم بدین؟!

۶. به پیرزنه گفتم: فشارتون بالاست. مگه قرص فشارتونو نمی خورین؟ گفت: چرا اما دکتر یه قرصهائی بهم داده که خیلی کوچیکند اصلا به درد نمی خورند!

۷. به خانمه گفتم: بچه تون اشتهاش خوبه؟ گفت: یه بشقاب برنج و خورشت خورده دیگه میخوای چقدر بخوره؟!

۸. مرده رو معاینه کردم و ازش شرح حال گرفتم. وقت نوشتن نسخه که شد گفت: خب! حالا من میگم تو بنویس!

۹. پیرزنه گفت: من همیشه میرم پیش دکتر ..... دقعه پیش هم یه نامه بهم داد و منو فرستاد پیش متخصص. ببین دکتر بهم چقدر اعتماد داشت که نامه رو داد به خودم ببرم پیش متخصص!

۱۰. نسخه خانمه رو نوشتم و دادم دستش و او هم با شوهرش از مطب رفتند بیرون. چند لحظه بعد مرده برگشت توی مطب و گفت: ببخشین خانمم هنوز خبر نداره اما ممکنه حامله باشه اون وقت این داروها مشکلی نداره؟!

۱۱. نسخه پیرزنه رو نوشتم و گفتم: دیگه هیچ مشکلی نداشتین؟ گفت: بقیه مریضی هامو نگفتم چون پول ندارم 

۱۲. شیفتم تموم شد و دکتر شیفت بعد از راه رسید. از مطب رفتم بیرون و بعد برای یه کاری برگشتم توی مطب که دیدم دکتر داره صندلی بیمارانو از اون طرف میز میگذاره این طرف. گفتم: صندلیو چرا جابجا می کنین؟ گفت: من هرجا که میرم صندلی هرطرف میز که باشه میگذارم اون طرف میز بعد وقتی مریضها میان طبق عادت بشینن روی صندلی میبینن اون طرفه یه لحظه گیج میشن اونقدر بهشون میخندم (خوب بگو مگه مرض داری؟ )

پ.ن۱: این بار نوبت بیمزه ها بودا!

پ.ن۲: (ویژه دوستان نزدیک!) من این خاطراتو به ترتیب مینویسم مگه مواردی که مناسبتی داشته باشه. خاطره شماره ۴ این پست آخرین خاطره قبل از اون پست رمزداره! (ببینین از کی تا حالا توی نوبت بودنا!)

پ.ن۳: امروز قراره فرمانداری های اون دو شهرستان جدید که اینجا درباره شون گفتم افتتاح بشن. البته نمیدونم شبکه بهداشتشون کی تشکیل بشه. اما نکته جالب اینکه وقتی حدود جغرافیائی شهرستان های جدید مشخص شد فهمیدم پست سازمانی من همچنان توی شهرستان خودمون باقی میمونه و جزئی از شهرستانهای جدید نیست (خدائیش خودم هم نمیدونم این خوبه یا بد؟)

پ.ن۴: دلشکسته عزیز بهتر نیست به جای اینکه برام شماره موبایل بگذارین هرحرفی دارین همین جا بفرمائین؟!

پ.ن۵: توی کتاب ریاضی امسال عماد مقدمات کسرو توضیح داده و متوجه میشم که عماد درست متوجه نشده. پس یک بار دیگه براش توضیح میدم اما باز داره تمریناتو اشتباه حل میکنه. به آنی میگم: فکر کنم باز هم متوجه نشد. عماد میگه: لازم نیست بیشتر از این فکر کنی چون کاملا درست متوجه شدی! 

پ.ن۶: بعد از مدتی که هوای اینجا حسابی گرم شده بود هفته پیش یه بارش برف ناگهانی و نسبتا زیاد داشتیم که باعث شد کلی از شکوفه ها از بین بره. این عکسو هم توی خیابون گرفتم که درست همون لحظه یه مقدار برف از روی شاخه درخت پائین ریخت و عکسو به دونیمه مساوی تقسیم کرد! 

پ.ن۷: ای بابا چرا این پست اینقدر پی نوشت پیدا کرد؟!

نظرات 93 + ارسال نظر
مژگان یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 10:38 ب.ظ

دارم ارشیوتونو میخونم.یه پست درمیون گفتین این بیمزه بود، این بد بود!
ای بابا همشون باحالن.چرا به حس خودتون درمورد جالب بودنشون اعتماد نمیکنین؟!!

ممنون از لطفتون
چشم

نگران آینده دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:12 ب.ظ

سلاااااااااااااااام آقای دکتر
سال نوتون مبارک
1-شما چه جوابی بهشون دادین؟
10-واقعا که!
12-چه دکتر خوبی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پ ن 5-درست گفته خب!شما درست متوجه شدین که عماد درست متوجه نشده

سلام
سال نو شما هم مبارک
من جرات دارم به خانمها چیزی بگم؟
واقعا
باز هم واقعا

مژگان امینی چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:44 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

عکس ها خیلی قشنگ بودند.هی این همسر بنده گفت بریم ... من گفتم یاد تصادف می افتم نمی آیم.
من هم با ریاضی مینا مشکل دارم .می گه پس تو چه طوری معلم بودی ؟!
من هم نمی دانم ؟
وقتی زود مطلب را درک نکنه همه چیز را حفظ می کنه حتی ریاضی!

ممنون از لطفتون
هروقت دوست داشتین تشریف بیارین
درخدمتیم

| Talkative | شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:00 ب.ظ http://my-busy-mind-912.blogfa.com/

اتفاقا خیلی هم بامزه بودن!
خوندم چن تا از پستاتُ آقای دکتر! عالی بودن!
موفق باشی

ممنون از لطف شما

تهمینه یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ب.ظ

عماد از همه با مزه تر بود. فقط معلمش می تونه متوجه اش کنه!

ممنون از لطفتون
واقعا

علی سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:37 ب.ظ http://baghshadi

دکتری در حال معاینه خانمی پرسید خانم چند تا بچه دارین؟ خانمه گفت هیچی .دکتر گفت اینشاله خدا بهتون بده .خانمه گفت خدا که نداده مگر تو یه کاری بکنی .

ما که از این مریضها نداشتیم تاحالا!

مرجان-رشت جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:47 ب.ظ

سلام
عیدتون مبارک آقای دکتر.از بس خبر جمع میکنین،عکستونم خبری شد!

سلام
ممنونم یعنی بفرستمش برای شبکه خبر؟

مونا جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:50 ق.ظ

دو قدم مانده به خندیدن برگ
یک نفس مانده به ذوق گل سرخ
چشم در چشم بهاری دیگر
تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان
یک سبد عاطفه دارم
همه ارزانی تان . . .
عید نوروز بر شما مبارک

پاسخ قبل تکرار می شود

نیاز جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:07 ق.ظ

سلام آقای دکتر سال نو مبارک امید وارم سال خوبی داشته باشید

سلام ممنونم امیدوارم شما هم همیشه شاد باشید

ی دوست جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ق.ظ

سلام دکتر جان سال نوتون مبارک

سلام نوروز شما هم مبارک

sahar پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ب.ظ

سلام

سال نو رو تبریک میگم.آرزو می‌کنم سالی‌ پر برکت و سرشار از شادی و سلامتی‌ در پیش داشته باشید.

سلام
از لطفتون ممنونم
سال نو شما هم مبارک

یاسمین(پری خاموش) پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:08 ب.ظ http://http://sharifipour1371.blogfa.com/

سال نوبرشمامبارک

ممنونم
عید شما هم مبارک

مهدی پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:18 ب.ظ http://manabash.blogfa.com

هیچی بابا... اون مورد ده مرده خبر داشته که شاید چیزشون پاره شده باشه وسط کار!!!!!! خب احتمال میداده که خانمه حامله باشه ولی خانمه خبر نداشته که چه گندی زدن!!!!

ووووی ووووی
چه چیزهائی به ذهن شما میرسه
ما که عقلمون به این چیزای بالای 18 سال نمی رسه!

مونا پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:59 ب.ظ

دو قدم مانده به خندیدن برگ
یک نفس مانده به ذوق گل سرخ
چشم در چشم بهاری دیگر
تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان
یک سبد عاطفه دارم
همه ارزانی تان . . .
عید نوروز بر شما مبارک

ممنونم از لطفتون
عید شما هم مبارک

فضایی پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:31 ب.ظ http://www.crazywriten.mihanblog.com/

سلام سال نو مبارک

سلام سال نو شما هم مبارک

آنا پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:12 ق.ظ http://www.anna1980.persianblog.ir

دکتر جان سال نو مبارک....

ممنونم سال نو شما هم مبارک

ترنم چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام آقای دکتر
سال نو رو به شما و خانواده محترمتون تبریک میگم

سلام
ممنون عید شما هم مبارک

مهدی چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:27 ب.ظ http://manabash.blogfa.com

سلام عید شما مبارک. فعلا تبریک عید واجب تر از کامنت برای پست شماست
ولی اون مورد ده احتمال میدم- احتمال-... هیچی ولش کن بذارین امسال رو با با ادبی شروع کنم!!!

سلام ممنون عید شما هم مبارک
احتمال چی آیا؟ خوب اگه دوست ندارین نگین

دلی چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:25 ب.ظ

دکتــر ســـلام

عیدتون مبارک.امیدوارم سال خوب.خوش و پربرکتی داشته باشین

سلام
ممنونم عید شما هم مبارک

آسیه چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:21 ب.ظ

سلام دکتر سال نوتون مبارک انشاالله سال خوبی در کنار خونواده داشته باشید

سلام سال نو شما هم مبارک
از لطفتون ممنون

لالیکو چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 ب.ظ

امیدوارم امسال هرچی مریض میاد زیر دستت دکتر جان دعای خیرش بدرقه ی راهت باشه. سال نو مبارک

اگه نفرین کردن چی؟ سال نو شما هم مبارک

موشی و پیشی چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 ب.ظ

عه اسممون یادمون رفت

عه شمائین؟ من که مطمئنم کامنتتونو تائید کردم

[ بدون نام ] چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ب.ظ

سلام کامنت قبلی ما نیست‏?‏
اقای دکترسال نو رو بهتون تبریک میگم و سال خوبی برای شما و انی خانم و اقا عماد و عسل جون ارزو میکنم

سلام شما؟
ممنون

مرجان چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:51 ق.ظ http://mahroo1371.blogfa.com

سلام
سال نو پیشاپیش مبارک

واقعا اینو گفت ؟ "حساسیت به کهیر" ؟

"خب! حالا من میگم تو بنویس!" دکتر! به جان خودم این مریضا تفریحی میان درمانگاه ! و گرنه خودشون یه پا دکترن!
"بین دکتر بهم چقدر اعتماد داشت که نامه رو داد به خودم ببرم پیش متخصص!" نامه مذاکره ایران و آمریکا بوده انگار!

مثل همیشه خوب بود ...

سلام
سال نو شما هم مبارک
ممنون از لطفتون

صدرا چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ق.ظ http://amma.loxblog.com

سلام دکتر جان سال نو رو که البته 3 ساعت دیگه است تبریک میگم
امیدوارم در این سال نو حساب پولیتان تپل و هیکلی باریک داشته باشید

سلام ممنونم امیدوارم خدا این دعارو جابجا مستجاب نکنه!

masi چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ق.ظ http://yasyas-66.blogfa.com

سلام دکتر عیدتون مبارک ،به خانواده هم تبریک بگید ایشالا سال خیلى خوبى داشته باشین

سلام ممنون سال نو شما هم مبارک

دانیال و دریا سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ب.ظ

سلام دکتر سال نوتون مبارک انشاالله سال خوبی در کنار خانواده داشته باشید

دانیال و دریا

سلام بر آقای دکتر و خواهر محترمه!
سال نو شما هم مبارک

. سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ب.ظ http://nemidoooonaam.blogfa.com/

سلام
من یه نظری داشتم نیست !
چارشنبه سوریتون مبارک و همینطور عیدتون.سال خوبی داشته باشین دکتر خان !

سلام
چرا هست
تازه تائیدش کردم
ممنونم از شما هم مبارک

YASNA سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:24 ب.ظ http://DELKOK.BLOGFA.COM

سلام آقای دکتر عیدتون پیشا پیش مبارک
ان شالله سال خوبی باشه واستون...

سلام ممنونم
سال نو شما هم مبارک

مهدیس سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:37 ب.ظ http://tasvire-roya.blogsky.com

بزنین به تخته یه وخ چش نخورین خدانکرده

چشم!

رکسانا سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:14 ب.ظ http://iranbanooo.blogsky.com

دکتر سال نوتون پیشاپیش مبارک
امیدوارم سالی پر از سلامتی و شادی داشته باشید

ممنونم
سال نو شما هم مبارک

ی دوست سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ب.ظ

ممنون دکتر

پیش ی دکتر دیگه هم رفتم همون محلولی که شما گفتین بهم داد غرغره کردم الان خیلی بهترم

خواهش
خوب خدارو شکر

موشی و پیشی سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:06 ق.ظ http://mushipishi.persianblog.ir

4.این جمله رو هم من اینجا شنیدم

۷.چقدر شاکی بوده خانمه
۸.خیلی باحال بود
۱۱.بمیرم..چقدر گناه داشته...

ممنون از لطف شما

پروانه سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ق.ظ http://bestmoments.blogfa.com

مژده ای دل که دگرباره بهار آمده است
خوش خرامیده و با حسن و وقار آمده است
به تو ای باد صبا می دهمت پیغامی
این پیامی است که از دوست به یار آمده است
شاد باشید در این عید و در این سال جدید
آرزویی است که از دوست به یار آمده است...

-------------------------
پیشاپیش عیـــــــــــدتون مبارک.
ایشالا سال خوبی داشته باشین.

ممنون از لطفتون
عید شما هم مبارک

یلدا دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:20 ب.ظ

سلام دکتر شما ایام عیدم آپ میکنین

سلام
اگه آنی و عماد اجازه بدن

زبل خانوم دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ب.ظ http://zebelestan.wordpress.com

بعد از گذشت..اووووو...سلام
1. سوال خاصی نپرسیده..طبیعیه..
2. به سلامتی..راه جدید تشخیص..
3. اورین..
5. میخواسته از مرخصیاش استفاده کنه..
10. اقاهه خودش میدونسته چیکار کرده...ما هم یه خانم حامله داشتیم گفت فقط یه روز mens ش افتاده عقب..شوهرم گفته برو ازمایش بتا بده..یکی از اینترنا گفت: خودش میدونسته چیکار کرده...
عکس قشنگی بود...

سلام از ماست
ممنون از نظرتون
شرمنده که زیاد بهتون سرنمیزنیم آخه معمولا فلفل شکن نداریم!

هعیلااتط دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:59 ب.ظ

لعتایهبخغاثهنتاذیبتارذ

ها؟

پزشک تازه کار دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام، نوشته هاتون که بامزه بودن!!!
در شک به آپاندیسیت، آزمایش خون و ادرار که میدیم،1) آیا منتظریم هماچوری نداشته باشد و گلبولهای سفید خون داخل ادرار کمتر از 5 تا باشد تا سنگ کلیه و عفونت ادراری را کنار بگذاریم و برامون مهم است آنالیز ادرار کاملا نرمال باشد؟
2) در آنالیز خون هم دنبال لکوسیتوز می گردیم؟ یا نباید لکوسیتوز داشته باشیم؟ یا اصلا چیز دیگری در تجزیه خون مدنظرمان است؟
لطفا کمی واضح و مبسوط توضیح بدین چون جایی کار می کنم که احتمال آمدن مریض آپاندیسیتی زیاده!
ممنون...

سلام ممنون
اگه آزمایش ادرار پاک باشه که مشکلات ادراری از تشخیص های افتراقی مون خارج می شه گرچه گاهی مجاورت آپاندیس با ساختمان های ادراری میتونه مختصری هماچوری هم بده
نبودن لکوسیتوز که میتونه تشخیصو تا حدی زیر سوال ببره وجود لکوسیتوز مهمه خیلی هم مهمه بخصوص همراه با شیفت به ..... (به کدوم سمت بود راستی؟!)
اما فراموش نکنین باتوجه به اشتباهات آزمایشگاه و .... مهمترین چیز توی تشخیص آپاندیسیت معاینه است و وجود علائمی که خودتون بهتر از من میدونین
راستی مگه کجا هستین که ریسک آپاندیسیت اینقدر زیاده؟
خواهش

شیرین امیری یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ب.ظ http://zanedovomnashodam.persianblog.ir/

اراذل واوباش خیلی باحال بود کلی خندیدم.
شماره یازده هم خیلی باحال بود

ممنون از لطفتون

فردا یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:29 ب.ظ http://med84.blogfa.com

ضمن عرض درود.
دوا درمونه آفت یکی از کامنت گذاران برام جالب بود... تتراسیکلین در دیفن! ما شربت آلومینیوم ام جی و دیفن و نیستاتین رو قاطی کرده و به میزان کافی در روز غرغره می نماییم!
اگه ولایت شما همونه که من پرسیده بودم آره ! تابستونه 87 ترم تابستونه اونجا بودم.. و چه آب و هوای نازی! حیف که نتونستم هیچ جای دیدنی برم... چون امتحان علوم پایه داشتم همون تابستون... اما عاشق پستی و بلندیه دانشکده بودم! اصلا کلا عاشق اونجا بودم! و البته استاد قارچ و انگلش دکتر خلیلی!
اما نقطه ضعف بزرگ دانشکده ساختمونش بود که واسه ما غریبه ها، آستان وحشت دوزخ می نمود! به نظرم یه جوری ساخته شده بود که جماعت غریب، غریب کش بشن!! یا مثه اسکلا دور خودشون بچرخن!!! و بومیا بهشون بخندن!!
خیلی اون یه ماه و نیم رو دوس می دارم...

سلام
خب بین علما کنتراورسیه دیگه!
آره همونه اگه زمستون میومدین شاید نظرتون عوض می شد!
آنی می گفت اولین باری که اون ساختمونو دیدم یاد ساختمون سازمان های فضائی افتادم!
باز هم از این ورا تشریف بیارین

مهدیس یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ب.ظ http://ladyrose632.persianblog.ir

وااااااااا خدا مرگم بده صورت دختره رو بند انداختن میگن چرا جوش زده ؟
...
مثلا اگه جناب دکتر به خانومه اعتماد نداشت نامه رو چطور می رسوند به دست متخصص ؟

یعنی مال این بوده؟ من به ذهنم نرسیده بود
این هم مسئله ای است

. یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ب.ظ http://nemidoooonaam.blogfa.com/


الان از چی باید ناراحت می شدم !

نیسا یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 ب.ظ http://www.parvaze-lahzeha.mihanblog.com

پس از ارازل و اوباش شهرتون حساب می برید

پ نه پ

نیاز یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:10 ب.ظ

سلام آقای دکتر

میدونم دکتر

قربون بابام برم تقصیر خودمه همیشه مریضیمو ازش پنهون میکنم یا نمیزارم معاینم کنه بعدشم دیگه خیلی حالم بد میشه حاضرم نمیشم آمپول بزنم

سلام
خوب پس میدونین
دیگه لازم نیست من چیزی بگم

sara یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:28 ب.ظ http://www.yashoa.ir

سلام نوشته هات عالیه...
به سایت ما هم یه سری بزنی خوشحال میشم
آخه اونجا جای بچه های با معرفته!
میتونی تو سایت گروه داشته باشی و مطالبتو برای بچه ها بذاری.
منتظر حضورت هستم امیدوارم لحظه های خوشی با ما داشته باشی.
ممنون میشم دعوت خواهرتو قبول کنی....
به امید دیدار.

سلام
ممنون
مزاحم می شم

کیمیا یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:15 ب.ظ

مورد 3 رو نفهمیدم! ممکنه اندکی توضیح بدین؟

سرنسخه کاغذی است که بر روی آن نسخه می نویسند و معمولا آن را تانکرده به دست پزشک می دهند نه مثل این دوتا مریض با شصتادتا تازدن!

فروردین دُخت یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:54 ب.ظ http://hamin-havaali.blogfa.com/

سلام
4.
6. اااا میگفتید خُب درشتاشو سوا میکرد شاید تاثیر داشت!
7.
8. میگفتید فقط آروم بگو هول نشم!!!
9. بله خُب!!!
11. آخی...
پ.ن 5: الهی!
چه باحال شده عکسه!!

سلام
ممنون از لطفتون
کدوم عکسه؟ سه تا بودن خو

مهدیس یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ب.ظ http://tasvire-roya.blogsky.com

آره دیگه موجبات تفریح و خنده رو فراهم میاره خوبه
مگه شنا بلد نیستین؟؟


بلدم اما چندمتر که شنا کردم انرژیم تموم میشه!
بس که قدرتمندم!

حنانه یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ق.ظ http://roozhaie-zeshto-ziba.blogfa.com

12
پ ن 5
4

ممنون از لطفتون

من یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:15 ق.ظ http://2-2ta.blogfa.com

ممنون که وقت گذاشتین و سر زدین در ضمن مطلب 11 و 12 تونم خیلی جالب بود .

خواهش
ممنون از لطفتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد