جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

خاطرات (از نظر خودم) جالب (۹۶)

سلام

۱. به خانمه گفتم: به بچه تون هیچ داروئی ندادین؟ گفت: چرا از دیشب دارم بهش شربت تب آور میدم!

۲. به خانمه گفتم: دیگه مشکلی نداشتین؟ گفت: چرا! بدبختی بی پولی ...!

۳. به پیرزنه گفتم: از کدوم قرص های قند میخورین که براتون بنویسم؟ گفت: من خیلی وقته که قند دارم. از همه جور قرصهای قند هم خوردم!

۴. مرده گفت: من به آمپولهای یک و هشتصد عادت دارم برام بنویس!

۵. به خانمه گفتم: گلودرد هم دارین؟ گفت: نه زیر گلومو فشار هم که بدی درد نمیاد!

۶. به خانمه گفتم: توی خونه هیچ داروئی نخوردین؟ گفت: ادالت کلد خوردم و پرتقال و لیمو شیرین!

۷. مشغول معاینه خانمه و گرفتن شرح حال ازش بودم درحالی که بچه دو سه ساله اش فقط تکونم میداد و درحالی که اسکناس توی دستشو به طرفم دراز کرده بود مرتبا میگفت: عمو! بیا پول!

۸. به مرده گفتم: مشکلتون چیه؟ گفت: من سرما نخوردم اما به پام ضربه خورده!

۹. یکی از خانمهای توی درمونگاه که قرار بود چند روز بعد بازنشسته بشه از صبح ناراحت بود. گفتم: چی شده؟ گفت: بهم گفتن روز بازنشستگیتو هم باید بیائی سر کار. دیگه خسته شدم خو!

۱۰. پیرزنه گفت: قرصهای فشارمو هم برام بنویس تموم شدن. گفتم: من که نمیدونم از کدوم نوعش میخوردین. پوسته شو نیاوردین؟ گفت: نه! حالا نمیدونی چه قرصی بوده اسمشو هم نمیدونی توی نسخه بنویسی؟!

۱۱. خانمه بچه شو آورده بود و میگفت: دیدم داره آب میریزه توی گوشش! بهش گفتم: چرا این کارو میکنی؟ گفت: آخه گوشم درد گرفته میخوام ببینم خوب میشه؟!

۱۲. به خانمه گفتم: قبلا هم سابقه سردرد داشتین؟ گفت: آره اما قبلا سه شنبه ها سردرد داشتم حالا افتاده به یکشنبه ها!

پ.ن۱: بادوستی که جزوات امتحان رزیدنتیو کپی میگرفت و من هم ازش میگرفتم تماس گرفتم که گفت: من که دیدم با داشتن زن و بچه و هزار جور گرفتاری دیگه امکان درس خوندنو ندارم دیگه دنبال جزوه نرفتم!

این هم از درس خوندن امسالمون!!

پ.ن۲: دیشب سر شیفت در بین اومدن مریض ها چند دقیقه ای از فیلم هواشناسو از شبکه نمایش دیدم. واقعا مغزم سوت کشید وقتی حقوق یه گوینده اخبار هواشناسیو توی یه شبکه تلویزیونی محلی اونجا شنیدم: ۳۴۰۰۰۰ دلار در سال!

پ.ن۳: من هنوز اون فیلم موسوم به مو.هن رو ندیدم اما اخیرا بعد از مدتها یکی از سی دی های فیلممونو دیدیم. فیلمی با نام سفر به اروپا که نمیدونم اگه شوخی هائی که در اواخر فیلم با دین مسیحیت کرده بودند با اسلام میکردند چه بلائی ممکن بود سر کارگردان و دست اندرکاران این فیلم بیاد؟ 

پ.ن۴: از محمود هنوز خبری نیست. ظاهرا حال پدرش اصلا خوب نیست

نظرات 55 + ارسال نظر
نگین پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ق.ظ

نه امیدوار کننده بود خنده م گرفت ممنون شاد باشید

خب خدارو شکر

لیلا،مخاطب خاموش چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:56 ب.ظ

دکتر!!!!
چرا نمیاین؟

بله!!!!
تا چند دقیقه دیگه انشاءالله

مامان دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ب.ظ http://namopa.blogfa.com

چطور سردردشو منتقل کرده ...بگه منم منتقلش کنم جمعه ها ..........

دیونه شدم جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:39 ب.ظ

چرا ولی فقط آمپول برام نوشته منم عادت به خوردن داروی سرخود ندارم از خوردن داروی سر خود ی بار خیلی ضربه خوردم میخوام فردا برم پیش ی دکتر دیگه این دکتر که وارد اتاقش نشده دفترچه گرفت و دارو نوشت

چی بگم؟

دیونه شدم جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 ب.ظ

سلام ی سوالی داشتم اگه گلو چرک کرده باشه و نخوایم آمپول بزنیم به جاش باید چه خاکی به سرمون بریزیم من با این3 تا پنیسلینی که دکتر بیرحم خانوادگیمون بهم داده چی کار کنم ترو خدا مسخرم نکنیدا خب ار آمپول میترسم

سلام ی جوابی داشتم
شما احیانا اسم یه چیزی به نام کپسول به گوشتون نخورده؟!

[ بدون نام ] جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:33 ب.ظ

. The average full-time professor earned $115,513 in 2010-11. The average full-time employee in Canada earns just $50,000.

dar zemn 20 sal tol mikeshe ta be professori resid.

به هر حال ممنون

changiz جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:29 ب.ظ

gole on ashghali nabod va teacher bod, ye ostade uni to canada max 130000 ta dar miare,
http://oncampus.macleans.ca/education/2012/05/04/professor-pay-ranked-from-highest-to-lowest/

واقعا؟
اما انگار گفتی آشغالیا؟!
ضمنا اون فیلم آمریکائی بود نه کانادائی

ی دوست جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:01 ب.ظ

سلام دکتر جان زودتر آپ کن میمیریم خونمون میافته گردنتا

سلام
چشم

maryam پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

پرتقال و لیمو شیرین هم جدیدا دارو شده

جالبه

با این وضع قیمتداروها احتمالا به زودی برای همه به دارو تبدیل می شه

فردا چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ب.ظ http://med84.blogfa.com

چه قدر طول می کشه تا خاطره ای با مزه ایجاد شه؟ بعد چه قدر طول میکشه تا این خاطرات بامزه جمع بشه؟ و در نهایت چه قدر طول می کشه اینها نوشته بشه؟!!! کلا چه قدر طول می کشه؟!!!
خاطره:
ما در درمانگاه اطفال: استاد/ 6تا استیودنت جوان و جاهل و خندان/ یک رزیدنت خوش خلق
خاطره سازان: یک پدر و مادر جوان و خوش تیپ و باکلاس و قد بلند و تنومند! و یک طفل چند ماهه ی زیبا و درشت! ( رستمی بود واسه خودش!) که از یه شهر دیگه اومده بودن اینجا به خانواده هاشون سر بزنن.
استاد: بچه تون گردن می گیره؟
پدر: والا گردن رو نمی دونم!! ولی اینجا عمو عمه خاله دایی ها هرچی بش می دن می گیره!!!!(می خوره!)
استاد: آقا! منظورم اینه که سرشو میتونه بالا نگه داره!( با یک پوزخند خفه!)
ما: پشت به خاطره سازان و به این حالت:

خوب بستگی به شهرش و مردمش داره
اما خدائیش شما هم کم خاطرات از نظر خودتون (و من) جالب ندارینا!

مظهرگلی چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ب.ظ http://mazhar-goli.blogfa.com

۱۲ از نوع محاسبات خودم بود

changiz چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:33 ق.ظ

340000 bavar nakon azizam, adam hamechio bavar nemikone ke pesaram. az man bepors. sali 34000 ta ham ziadeshe

وا
مگه تو گزارش های هواشناسی شو دیدی؟
اصلا میدونی کدوم فیلمو میگم؟
اما مگه تو نبودی که میگفتی آشغالی های اونجا سالی 80000 دلار درآمد دارن؟

یک ماما با چکمه های سفید سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com/

سلام...
بیچاره مردم سرزمینم که تا ازشان درباره مشکل فعلی سوال می کنید یاد سایر مشکلات زندگیشان می افتند...بیچاره گی بی پولی بی کاری و...

سلام
یادمه توی نوروز 1372 توی یه برنامه طنز گزارشگر برای خنده از مردم میپرسید:
کلا نظر شما درباره چیه؟
و جالب اینکه تقریبا همه مردم جواب میدادند درباره گرونی ...

فاطمه سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ب.ظ http://www.radepayegol.blogfa.com

7خیلی جالب بود
البته بقیه نیزهم

ممنون

دریا سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:35 ب.ظ

سلام آقای دکتر خیلی وبلاگ جالب دارین برادرمن که باهم دوقلوهستیم پزشکه از این خاطرها خیلی برام تعریف میکنه بنظر من خدا همیشه ی آدمای خاصی رو برای این حرفه انتخاب میکنه اومیدوارم همیشه تو زندگی تون موفق باشید

سلام
از لطفتون ممنون
سلام منو به برادر دوقلوتون ابلاغ بفرمائید

مرجان سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:40 ب.ظ http://mahroo1371.blogfa.com

سلام
ینی 12 آخرش بود !
طرف سردرد برنامه ریزی شده ای داشته !

* خیلی وقت بود نخونده بودم وبلاگتونو ! نمی دونم چرا هی یادم می رفت

سلام
ممنون از لطفتون
هروقت دوست داشتین تشریف بیارین خوشحالم میکنین

ماتاو سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:34 ب.ظ

همه خوب...
اما شماره 2 و12 عااااااااالی بود.. کلی خندیدم... به خصوص 2... از تصور قیافه اون خانوم تلخ خندیدم تلخ تلخ...
من هنوز دارم حساب می کنم امانمی دونم 340هزار دلار رو با کدوم نرخش حساب کنم... دولتی؟... بازار؟...

ممنونم
واقعا هم نیاز به تلخند داشت
با هر نرخی که حساب کنین از درآمد من و شما خییییییلی بیشتر میشه

مونا دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:07 ب.ظ http://orphee786.blogfa.com

وای شرمنده اقای دکتر یادم رفت اون کامنت بالایی رو خصوصی بزنم.حواستون باشه تاییدش نکنین .مرسی

از لطفتون ممنون
اگه لازم شد چشم

پزشک طرحی دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:53 ب.ظ http://www.pezeshketarhi.blogfa.com

سلام دکتر جان .
1_ چه اشتباهی !
2_جانا سخن از زبان ما ....!
4_کار از محکم کاری عیب نمیکنه
5_ای بابا ، چه خشونتی
8_ چه عجب ! یه مریض غیر سرما خورده
11_ این بچه جای پیشرفت داره ها
دکتر یه پیغام براتون الان می ذارم

سلام
ممنون از لطفتون
پیام خصوصیتونو هم خوندم
یعنی به شهرهای دیگه هم میفرستن؟

یک ماما! دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام آقای دکتر
امیدوارم که خودتون و خونواده ی محترمتون خوب وخوش باشین .
انشاا.. که امسال قبول میشین.
مغز منم سوت کشید!خوش بحالشون!

سلام
ممنون از لطفتون
ممنون
واقعا
راستی وبلاگ جدیدی نزدین؟

صدرا دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:09 ب.ظ http://www.amma.loxblog.com

اولا سلام.
7- حالا یکنفر هم که دست و دلباز بود شما محلش نده
8- شرمنده مگه فقط سرماخوردگی رو درمان نمیکنن دردهای دیگه هم مگه هست چه جالبه که این اقا مریضی دیگه گرفته
10- اینجاست که باید حس ششم رو بکار بندازید دکتر جان
11- اها به این میگن دکتر تجربی
12-
به به خوب خودتون برین دنبالش قضیه اون طرف رو در نیارید که خودکارش تمام شد ترک تحصیل کرد
پ.ن.2- زیاده؟

سلام
از لطفتون ممنون
اگه پولو میگرفتم که ...

sahar دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:02 ب.ظ

سلام

نه اقای دکتر مادرم پیشم نیستن.یعنی‌ همون ۶ سال پیش که باهام اومدن علیرغم التماس‌های من دیگه افتخار ندادن.مخصوصا که امروز اولین نوه‌ شون هم به دنیا اومد و و فک نمیکنم دیگه بیان.

منظورم وقت‌هایی‌ هست که برمی‌گردم و میرم دکتر.قبلش با مادرم هما هنگ می‌کنم که خودم میرم ها.ولی‌ کو گوش شنوا!!!

سلام
پس این طور
ممنون از توضیحتون

آنا دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:47 ق.ظ http://www.anna1980.persianblog.ir

چه بچه بامزه ای بوده که میخواسته بهتون پول بده...

آره

تازه وارد یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:57 ب.ظ

سلام دکتر داشتم کامنتارو میخوندم رسیدم این پایین جالب بود این 3 تا مشخصات رو اینجوریش کردین...
اسم گلتون؟
ایمیل قشنگتون؟
وبلاگ هم دارین؟
ایول با حال بود...
(بار اول بود سر میزدم)

سلام
خوش اومدین
خوی دیگه ما اینیم!
باز هم تشریف بیارین

شهاب حسینی یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:31 ب.ظ http://www.roozneveshtam.blogfa.com

مرسی دکتر

خواهش مهندس

پروانه یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:21 ب.ظ http://bestmoments.blogfa.com

سلام!
2-
5-چه خشن
12-
پ ن4: خدا شفاشون بده

سلام
ممنون از لطفتون

نیکی یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:33 ق.ظ

ای بابا من چرا نوشتم پ ن پ؟! باید من رو هم بذارید قاطی جوکها!

چمیدونم والا؟
انشاءالله پست بعد!

ریحان شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ http://itwasntme.persianblog.ir

همینجوری دارم می خندم!

خنده تون مستدام

sahar شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام

مرسی‌ و خسته نباشید.

دکتر میگم چقدر تعداد مریض‌های خانوم از آقا بیشتره.البته سوای مادر‌هایی‌ که به عنوان همراه میان و شرح حال میدن.جالب تر این که مادر من هنوز هم اصرار داره حتما با من بیاد و شرح حال بده.

سلام
ممنون
خوب قبول کنین که خانمها بیشتر میان دکتر بخصوص توی شیفتهای صبح
راستی مگه مادرتون هم اون ور آب هستن؟ نمیدونستم

جر مشناس الناز شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:42 ب.ظ

حالا هی این دست اون دست کنین سال به سال ازمون سخت تر بشه والا بخدا

چشم

cna یه سرباز پشت کنکوری! شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:56 ب.ظ http://captain-medic.blogfa.com

slm
chera enghad dir b dir up mishin?
poste ghashangi bod

سلام
دیر به دیر؟
از بعضی ها خبر ندارین انگار
ممنون

دکتر پرتقالی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:54 ب.ظ http://dr-orange.blogfa.com

اگه جدا تو فکر رزیدنتی هستین امسال کمی هم شده خوندین این ۲ ماهه رو خوب بخونین با ۲ -۳ ماه هم میشه نمره قبولی اورد

میدونم
با شیفت و بچه و .... چکار کنم؟

زهره وبلاگ خون خاموش گذشته شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ب.ظ

سلام خسته نباشید من بازم اومدم

سلام سلامت باشید خوش اومدید

باران شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:26 ب.ظ http://barane-deltangiha.blogfa.com

سلام دکتر جون خوبید...
مثل همیشه خاطرات زیبا و بامزه
امیدوارم پدر دوستتون زودتر خوب بشن

سلام
ممنون
باز هم ممنون

رکسانا شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:41 ق.ظ http://iranbanooo.blogsky.com

سلام
۵. اختلال حس گلو داشته !!!
۸. چه تصادفی !
۱۰. پس شما چی میدونید ؟؟؟! اسمتونم گذاشتین دکتر ؟! هان ؟؟!!!!!
۱۱. این در آینده دانشمند میشه !
۱۲. به این میگن تغییر الگوی سردرد ! MRI میخواد !
پ.ن 1 : کلا نمیشه درس خوند آخه
پ.ن 2 :
پ.ن 3 : ما کلا بلدیم پاچه همه دنیا رو بگیریم .. خودمون هم که بی عیبیم !
پ.ن 4 :امیدوارم خوب باشن
کلا مرسی ... عالی بود

سلام
ممنون از لطفتون و نظرتون

دخترمهربون سرزمین احساس شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ

آپم
خیلی زود زود اپ می کنم نه؟
حوصله سر بر شدم فکر کنم دیگه

اختیار دارین
این چه حرفیه؟

دخترمهربون سرزمین احساس شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ق.ظ

حق با شماست خیلی هاشون اصلا لازم نیست رمز دار بشن
اما خب بعضی مطالب رو ترجیح می دم فقط مخاطب های همیشگی وبلاگ بخونن نه همه

خوب این وبلاگ شماست
شما هرطور که دوست دارین میتونین بنویسین

پونی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ق.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com

من دوشنبه ها سردرد دارم چون خانم طبقه بالایی این روز تا خود شب مداوم جاروبرقیش روشنه !

یعنی هرهفته؟!

خانم گل شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:03 ق.ظ

7.نازی،حالا پوله چقدر بود؟ میگرفتین دیگه! حالا خوبه بچه ناراحت شد؟

یه اسکناس هزار یا شاید هم دوهزار تومنی
اگه میگرفتم و مادرش میگفت تراول بود پسش بده چی؟!

نگین جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ب.ظ http://khateratebimarestan.blogfa.com

۸و۱۰ خیلی جالب بودن.آدم میخواد سرشو بکوبه به دیوار:)) !!!

پس اگه فردا یه مریض آوردند که سرشو کوبیده بود به دیوار میفهمم که شمائین!

فروردین دُخت جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:06 ب.ظ http://hamin-havaali.blogfa.com/

1. با دشواری شربت تب آورد درست کرده بوده یعنی؟ :))
5. گلو نداشته کلاً!!!
8. نکته ی انجرافی داشته مریضیش؟!!
12. آورده بود ببینه چی شده که جابجا شده؟!
پ.ن 1 آره دیگه قسمت بود ترک تحصیل کنید!
پ.ن 3 واقعاً همه فکر میکنن دین فقط دین ماس...

ممنون از نظرتون
لطف کردین

فضایی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:13 ب.ظ http://www.crazywriten.mihanblog.com/

7- هی میگن این بچه ها رو نبرین استادیوم واسه این میگن
12
پ.ن 4 . خدا شفاشون بده انشاالله

راستش چند لحظه طول کشید تا متوجه منظورتون بشم واقعا خندیدم
ایضا
ممنون

زری* جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:26 ب.ظ

دکتر..
منم از همون نسخه ها که واسه مورد دو پیچیدین لازم دارم!بخدا بیمه ام هم واسه ی خوده خودمه!

اگه از اون نسخه ها بلد بودم بنویسم که برای خودم مینوشتم که نخوام ماهی یک میلیون قسط بدم

نیکی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:59 ب.ظ

2.
7.
8.
9.
پ ن پ2:
پ ن پ3: پودر میشدند.

ممنون از نظرتون
اما اونها که اون پائینند پ نه پ نیستنا!

فردا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:32 ب.ظ http://med84.blogfa.com

علیک سلام!
اول که نباید بزنین تو ذوق یک تازه فارغ التحصیل شده!! واقعا دلم می خواد حس کنم تمام شده... خیلی وقت پیش!
دوم که شاید باور نکنین خودم هم باورم نمیشه از این عکس حتی دو سال هم نگذشته(اردیبهشت 90) ... بس که از اون موقع تا الان اتفاقات مختلفی رخ داده...
اما مهم اینه که من واقعا لذت می برم می بینم پزشکان این مملکت علاوه بر طبابت، در علم حساب و ریاضی هم دستی بر آتش دارن!!! (1286+104!!!!)

علیک علیک سلام
یعنی واقعا به همین راحتی میخوره توی ذوقتون؟ هی وای من پس با این مردم میخواین چکار کنین آیا؟

اکسترن جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:20 ب.ظ

شاید سردردش کلاستر بوده بیچاره حالا یکم جابجا شده!

ممکنه

مهاجر زمان جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:16 ب.ظ http://mohajerezaman.persianblog.ir



wow چه حقوقییییی

نمیشناسمشون ولی ایشالا که پدرشون حالشون بهتر بشه

ایضا
واقعا
ممنون

ی دوست جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:42 ب.ظ

سلام آقای دکتر نمیدونم چی بگم اینا دیگه کین انگار از کره ماه اومدن خدا بهتون صبر بده

سلام ممنون از همدردیتون

حنانه جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ق.ظ http://roozhaie-man.blogfa.com

ممنون

دخترمهربون سرزمین احساس جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:56 ق.ظ http://kindgirl510.blogfa.com

جالب بودن مثل همیشه

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد