جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

سرطان

سلام

اول بگم من سرطان ندارم (البته تا جائی که می دونم) و هیچکدوم از اعضاء خانواده و فامیل هم همچنین.

درواقع این پست اول قرار بود یه پی نوشت درپایان پست قبلی من باشه اما دلم نیومد! این بود که تصمیم گرفتم به عنوان یه پست کامل ازش استفاده کنم. اگه منتظر یه پست خنده دار دیگه بودین شرمنده.

یک شب پیش از شبی بود که پست قبلو نوشتم. توی تلویزیون با جناب آقای دکتر ا.کبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان کشور مصاحبه کردند و یه خبرنگار ازشون پرسید: چرا قیمت داروهای شیمی درمانی این قدر گرون شده؟

و ایشون فرمودند: مشکلو شما رسانه ها درست میکنین (نقل به مضمون) وقتی میگین این داروها میتونن باعث بهبود سرطان بشن. و همین باعث میشه که یه فرد سرطانی کلی پول خرج کنه و حتی من شنیده ام که خونه شو یه نفر فروخته تا بتونه شیمی درمانی بشه و درنهایت هم بهبود پیدا نکرده!

راستش چند ماه پیش وقتی توی یکی از نشریات پزشکی خوندم که ایشون فرموده اند: تحقیقات ما نشون داده بیمارانی که شیمی درمانی شده اند دچار سرطان های سخت تری نسبت به بیمارانی بوده اند که شیمی درمانی نشده اند (!) باور نکردم چنین فردی با چنین مقامی چنین حرفی زده باشه! نمیدونم ایشون این نکته بدیهیو فراموش کرده اند که معمولا بیماری سخت تر نیاز به درمان سخت تر هم داره یا تب ترغیب مردم به طب سنتی و داروهای گیاهی باعث شده ایشون هم چنین حرفی بزنند؟ خدائیش من که نفهمیدم وقتی میگن  هر پنج سال حدود نیمی از کتاب های پزشکی به دلیل کشفیات جدید تغییر می کنه دلیل اصرار بر استفاده از کتاب های طب قدیم که چند صد سال پیش نوشته شده اند به جای طب جدید چیه؟

جناب دکتر ا.کبری عزیز!

امیدوارم خودتون یا هیچکدوم از اعضای خانواده تون هیچوقت دچار سرطان نشین. اما شما باید قانونا بیماران دچار سرطانو دیده باشین. بیماران رنجوری که روز به روز بیشتر امیدشونو از دست میدن و طبیعیه که هم خودشون و هم (در بیشتر موارد) خانواده شون از هر روشی که به ذهنشون می رسه برای درمان استفاده کنند حتی اگه بدونن حتما باعث بهبود نمیشه.

حتی اسم سرطان هم به اندازه کافی اونقدر برای اکثر مردم ترسناک هست که برای رهائی از اون مثل غریقی که به هر خس و خاشا.کی چنگ میزنه از هر درمانی که بهش پیشنهاد میشه استقبال میکنه بخصوص اگه روشهایی باشه که سالهاست در جهان استفاده میشه و امتحانشو پس داده.

خوشبختانه خانواده و فامیل ما زیاد بیمار دچار سرطان نداشته. آخرین بیمار سرطانی که به یادم میاد عموم بود که خوشبختانه سالهاست به طور کامل درمان شده و پیش از اون و درزمانی که من دانش آموز دبستان بودم نامادری عمو و پدرم که دچار سرطان مری شد و کم کم قدرت تغذیه دهانیو از دست داد و از اون به بعد روز به روز نحیف تر و رنجور تر شد تا اینکه از یک زن کاملا شاد و سرحال به تدریج به مقداری استخوان تبدیل شد که روش پوست کشیده شده بود.

هنوز چهره شو وقتی چند ساعت پیش از مرگ دیدمش یادم نرفته وقتی حتی دیگه قدرت ابراز ناراحتی هم نداشت و فقط گه گاه وای .... وای .... می گفت و هیچکس هم نمی فهمید کجاش درد می کنه. همون طور که خودش هم هیچوقت نفهمید دچار چه بیماریی شده چون خانواده صلاح ندونستند بهش بگن تا روحیه شو نبازه!

جناب دکتر ا.کبری عزیز!

بهتر نیست وقتی میخواین داروهای شیمی درمانیو نامطلوب جلوه بدین دست کم به جاشون یه داروی بهتر و قوی تر معرفی کنین؟ نکنه انتظار دارین الان هم مردم بیماران سرطانیو با افسنطین و سس درمان کنن؟!

نظرات 62 + ارسال نظر
سمیرا پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:12 ق.ظ http://hamsiahhamsefid.blogfa.com

به این آقا بیشتر میشه گفت قاطر تا دکتر بیشعور متوجه نیست که آدما تا آخرین لحظه زندگی باید امیدوار باشن واقعا متاسفم

اهم اهم
میگم حواستون به آقا فیله که هست دیگه؟

. شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ب.ظ http://nemidoooonaam.blogfa.com/

فکر نمی کردم شما لحن همکاراتون براتون فرقی داشته باشه !
یادمه یه بار یه پستی درباره پدربزرگم داده بود و کامنتتون خیلی تند بود و بهم برخورد! اما بعدا که شناختمتون دیگه متوجه شدم منظوری نداشتی!البته الان نمی خواستم این رو بگم!اما من که دیگه به لحن اکثر دکترا که زیاد درست صحبت نمی کنن(البته بلا نسبت شما) عادت کردم فک کنم همه اینطورن! :دی
این بیماری هم خیلی کوفتیه

اختیار دارین
من که یادم نمیاد کدوم کامنتو میگین اما اگه ناراحتتون کردم معذرت میخوام
واقعا

پزشک طرحی دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:08 ب.ظ http://www.pezeshketarhi.blogfa.com

امان از بی تی کردن ، کل ملت رو دارن بی تی می کنن ! واقعا متاسفم .

وهمچنین

دخترمهربون سرزمین احساس پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ب.ظ

با عرض شرمندگی من الان متوجه شدم که شما رو برای پست71دعوت نکردم
با عرض شرمندگی و کمی دیر دعوتید

شرمندگی چرا؟
مگه قراره هربار بیائین و دعوت کنین؟

فردا پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ

ایضا

من چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ق.ظ

سلام کی آپ میکنین

سلام
به زودی

مهسا مامان ملودی سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ب.ظ

به دوست من هم یا شیمی درمانی خوب شد و الانم دوتا بچه داره و داره زندگی میکنه. اینها فقط یه سری حرفه برای توجیه کمبود دارو.

خدارو شکر
امیدوارم که عمر باعزت داشته باشه

دکتر نفیس سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ب.ظ http://drnafis.blogfa.com

همسایمون سرطان پانکراس داره
می گفت ببریم کنارش هومیوپاتی کنیم
می دونین که من چقدر موافق این هومیوپاتی ام!!!اما گفتم اگه می خواین ببرین ببرین
فقط درمانشو قطع نکنین
بعد تو ذهنم اومد
هی ! الغریق یتشبت بکل حشیشه ..
نفس ها گاهی از جای گرم درمیاد .. البته جلوی شارلاتانیسم رو باید گرفت ، قبول !

راستش شمارو نمیدونم اما با دیدگاه جناب دکتر آرامش در این مورد آشنائی کامل دارم!
امیدوارم متخصص هومیوپاتی بهشون نفرموده باشند باید همه داروهاشو قطع کنین!!
راستی چه عجب؟

شهاب حسینی دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:16 ب.ظ http://www.roozneveshtam.blogfa.com

دکتر جون...هر دم از این باغ بری میرسد!!!!

مهندس جون ... تازه تر از تازه تری میرسد

مهدیس دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:10 ب.ظ http://tasvire-roya.blogsky.com

حدود سه چهار سال قبل اینکه من بدنیا بیام مامان بزرگم سرطان پوست گرفت..............
مامانم میگه وسواس داشته وحشتناااااااااااااااک..
2 روزم قبل تولدش فوت کرد:(((
هههههههه....دکتر شمام کلیپه بیژن استرسو دیدین؟؟
شیب؟؟ بام؟؟

متاسفم
تولد چند سالگیش آیا؟
فکر کنم هرکی اون فیلمو گرفته بود میدونست اون بنده خدا دچار چنین حالتی میشه!

age gofti??? دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:50 ق.ظ

daste goleshun dard nakone ba in doctor shodano rahe hale farar az tahrim dadano darmane cancer ro kash kardano be bimar deldari dadano kolan hameye karashun shayesteye taghdire....ye hamchin masulani dare in mamlekat....

چی بگم؟
چند نفر از دوستان هستند که فینگلیش مینویسند
به هرحال ممنون که لطف کردین و نظر دادین

مامان پارسا کوچولو دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:03 ق.ظ http://parsa8789.niniweblog.com

وای ساعت یک شبه و من از خوندن پست های قبلیت دارم بلند بلند میخندم.
یاد یه خاطره از نظر خودم جالب افتادم.
شمال بودم. خانومه اومده بود میگفت: اقای دکتر من خیلی عاروق زمبه (میزنم)
استادمون گفت باید بری درمانگاه گوارش.
پیرزنه گفت: مگه شما دکتر قلب و عاروق نیستین؟
.
. راستی من هم خیلی طب سنتی رو قبول ندارم.
وقتی اینترن خون و انکلوژی بودم و حتی تو روتیشن رزیدنتی میدیدم با شروع کموتراپی سیر خلاصی بیماران از زندگی تسریع میشه. البته پایه علمی نداره ها. حس ام این بود ..

ممنون از لطفتون
قلب و عاروق
از نظر من هم جالب بود
شاید برای اینکه تازه میفهمیدند چه بلائی به سرشون اومده

گولا یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:19 ب.ظ

خیلی خیلی خیلی خیلی زیاد سپاسگذارم

شما لطف دارید

sahar یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام
اقای دکتر از شما انتظار نداشتم...شما هم که با نوشتن این پست دقیقا مثل رسانه‌ها عمل کردید.بابا سلاطون دیگه این حرفارو نداره.

سلام
چکار کنیم دیگه؟
یه لحظه جوگیر شدیم رفت!

فروردین دُخت یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:41 ب.ظ http://hamin-havaali.blogfa.com/

سلام
واقعاً نمیدونم چی بگم، هر روز وضع داره بدتر میشه و ما باز هیچ اعتراض درستی نمیکنیم...

سلام
اعتراض؟ بام؟ شیب دار؟

مریم یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ http://my-pink-bubble.blogfa.com/

کاش یکم درک و فهمش بالاتر بود که بدونه خونواده یه سرطانی چشم به هر خبری راجع به سرطان داره... فقط امیدش به همین امیدواریاس که....

از نظرتون ممنونم

A-R-I-Y-A شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ب.ظ http://yad-e-ayyam.mihanblog.com/

سلام
واقعا متاسفم که همچین افرادی در راس امور مملکتمون قرار دارن
این حرفارو از کجاشون در میارن و تحویل مردم میدن خدا داند.

سلام
از لطفتون ممنون

خاله آذر شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ب.ظ http://www.khaleazar.blogfa.com

قربون دهنتون دکتر اونجا که گفتین هر چند سال کلی از کتابهای پزشکی عوض میشهُ ولی هنوز اصرار به استفاده از دستورالعملهای ۵۰۰ سال پیشه!!

وقتی خاله آذر اینو بگه معلومه خیلی کارم درسته ها!

دلی شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ب.ظ

دکترسلام

من این چندوقته همه پستاتون رو خوندم....حتی وبلاگ فوتبالیتون کامنت هم گذاشتم ولی نصفه پاکش کردم.خودمم نمیدونم چرا(الان فهمیدم تو دلتون چی گفتین)

ولی دکتر شماهم نیومدینا..

سلام (گفتین دکتر سلام یاد خنده بازار افتادم!)
همون سر زدن شما برای من یه دنیا ارزش داره
چشم مزاحم میشم

آنا شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ق.ظ http://www.anna1980.persianblog.ir

ترجیح میدم سکوت کنم!!!!

ممنون از نظرتون
نکنه هنوز اون پستی که این جمله رو توش نوشته بودم یادتونه؟!

مژگان امینی شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 ق.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

ای وای از دست رسانه های مشکل ساز !
نمی دانستم تلوزیون نسخه هم می نویسد.ایشان منظورشان این بوده که برای شیمی درمانی خانه تان را نفروشید این داروهای بی خاصیت مجانی به دستتان می رسد اما مدیونید یه وقت فکر کنید اثرش از مرزنگوش بیشتر است.
هنوز یادمان نرفته که می گفتند مرغ نخورید !

ممکنه
من هم هنوز یادمه که میگفتند مطمئن باشید در ماه رمضان کمبود مرغ نخواهیم داشت

دخترمهربون سرزمین احساس شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:30 ق.ظ

این پست و تا حالا می تونم بگم بیشتر از10بارخوندم
همراه نظرات نمی دونم چی مجبورم می کنه بخونمش برای بارها وبارها
شاید همون چیزی که3/4روز منو شکست خرد کرد و بعد معلوم شد تشخیص اشتباه بوده
دوست دارم به این فکر کنم که اگه اتفاق می افتاد چی میشد می خوام فکر کنم تا یادم باشه الان بزرگترین نعمتو دارم سلامتی
هربار باخوندن پست خداروشکر میکنم

ممنون از لطفتون

ستاره شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:47 ق.ظ http://razesukoot.blogfa.com

سلام
همش تصویر بیمارهای سرطانی جلوی چشمم رژه می رفت علی الخصوص بچه ها متاسفم که همچین به اصطلاح (مسؤل های) داریم اینها مسؤلیت سرشون نمی شه که فقط حرف میزنن دریغ از عمل اینها مصداق بارز آقای لب و دهن تو برنامه عمو پورنگ هستن

سلام
آقای لب و دهن

مامان شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:23 ق.ظ http://namopa.blogfa.com

اشک ریختم ...من با تمام وجودم درک می کنم ...یکی از عزیزانم درگیر بود و شاهد از دست رفتنش به بدترین شکل ممکن بودم
این روزها فقط دعام این شده که تو این شرایط می تونیم کمتر بخوریم و کمتر بخریم ولی خدایا بیمار نشیم

نمی دونم مسئولین چطور شبا می خوابند ؟؟

متاسفم
کاش برای کمتر خوردن و کمتر خریدن هم مجبور نباشیم

سوره گلی جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام دکتر منم کلی غصه خوردم
پدر منم حدود ۲ هفته هست بیمارستان بستری شده چند روز پیش گفتن که مبتلا به سرطان مغز استخوان شده از دیروز هم شیمی درمانیشو شروع کردن اگه بدونید خونوادمون چی میکشن مخصوصا مادرم که ریخته تو خودشو بروز نمیده ولی از چشاش معلومه دلش خیلی پره انشالله خدا خودش همه مریضا رو از جمله پدر منو شفا بده تا درگیر گرونی داروها نشن

سلام
متاسفم
برای همه بیماران و از جمله پدر شما آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت دارم

مهدی جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ب.ظ http://manabash.blogfa.com/

الان کامنتم نمیاد!!!
ولی یه جمله کوچولو اینکه :
گاهی وقتا یه دیوونه سنگی رو تو چاه می ندازه که صدتا عاقل نمی تونن درش بیارن.... در این مورد - دقت بشه در این مورد - ایشون اون دیوونه هه اس.!!

خوب حالا من باید چکار کنم آیا؟!
وووی وووی صدای پای آقا فیله رو میشنوما!

بیوطن جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:24 ب.ظ

سلام
با سرطان آشنام .... و ترجیح میدم اینجا سکوت کنم .....
یه جمله ای که توجه منو جلب کرده که کتب پزشکی هر ۵ سال نیمی از اون تغییر میکنه خیلی دوس دارم بدونم شما چطور خودتون را آپ تو دیت میکنید .
من دستورات پزشکی و راهنمایی هایی که گه گاهی به مخاطبانتون ارائه میدین دنبال میکنم ... برام جالبن مثلا همون قرص پرازوسین .....
تشخیص شما درست تر بود و اینو از چن تا از دوستان پزشکم پرسیدم و وقتی بحث متخصص ارولوژی را مطرح کردم یکیشون گفت سابقا برای مشکل قطره قطره آمدن ادرار تجویز میشده و با توجه به مشکلات و عوارض سالهاس در موارد اینچنینی تجویز نمیشه .... یعنی طرف آپتودیت نبوده ؟!!!!!!

سلام
هروقت کامنتی از شمارو اینجا میبینم یادم میفته که بهتون سرنزدم و شرمنده شما میشم
اگه هم بخوام الان بیام وبلاگتون که میگین چون من کامنت گذاشتم او هم میگذاره!
به هرحال شرمنده و ممنون
درمورد پنجاه درصدهم
من که درصد نگرفتم میزان دقتش با اساتیدی که هی اینو به ما میگفتن اما ما که به هر حال مجبوریم هرسال مقداری کلاس بازآموزی بگذرونیم

رکسانا جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:31 ب.ظ http://iranbanooo.blogsky.com

فقط

ایضا

گولا جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:46 ب.ظ

آقای دکتر من منظورم این بود که مثلن ممکنه یه نفر که براش تشخیص سرطان خون دادن (گیرم از اون نوع چندین ساله) تا یکی دو سال بعد از تشخیص همچنان مثل سایر افراد یک زندگی کاملن طبیعی رو بگذرونه؟
مثلن دو شیفت کار کنه یا ....
یا اینکه کم کم انرژیش تحلیل میره و از حالت نرمال خارج میشه؟

راستش اینو دقیقا نمیدونم
تا جائی که میدونم کسی که راحت دوشیفت کار میکنه آزمایشی انجام نمی ده تا بخواد توش سرطان تشخیص داده بشه!
اگه هم دارو براش شروع بشه .... خوب احتمالش هست

سکوت سپید جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:37 ب.ظ http://www.RainyLady1.blogfa.com

خیلی غمگین بود.

شرمنده

مهدیس جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ب.ظ http://ladyrose632.persianblog.ir

پدر من سرطان پیشرفته داشت طوری که بعد از تشخیص دکترش آب پاکی و ریخت رو دستمون کارو تموم شده اعلام کرد اما به اصرار ما جراحیش کرد ( می گفت فایده نداره و این عمل سنگینیه که حتی ممکنه بیمار زیر عمل تلف شه ) و بعد با کمک شیمی درمانی تونستیم چند ماهی بیشتر نگهش داریم ( خیلی ضعیف و رنجور شده بود و مصداق کامل پوست و استخون ، دقیقا اسکلت متحرک ) کارای مربوط به درمانش رو خانواده پدرم به عهده گرفته بودن و من زیاد در جریان کارا نبودم اما اینطور که متوجه شدم هزینه خود داروی شیمی درمانی زیاد نیست و داروهایی که برای کم کردن عوارضش باید مصرف بشه پرهزینه است .
از اینا بگذریم خواستم بگم چند وقت پیش مصاحبه تلویزیونی یکی از دکترای طب سنتی رو تماشا می کردم و در کمال تعجب شنیدم که اصرار داشت میوه ها و سبزیجاتی مثل خیار رو حتما با پوست مصرف کنین ! ... یعنی امروزه روز کسی هست که خبر نداشته باشه سمی که برای دفع آفت تو بخش کشاورزی استفاده میشه چقدر قوی و خطرناکه ؟ مثلا سمی که برای خیار استفاده میشه گاهی حتی از پوستش هم عبور می کنه و به گوشت می رسه پس حتی با پوست کندن خیار هم نمیشه از مسموم شدن در امان بود ... لااقل اول صحبتش اضافه هم نکرد که فقط محصولات ارگانیک رو با پوست مصرف کنین . حالا هی ما این همه زحمت می کشیم اطرافیانمونو آگاه کنیم که چطور غذا بخورن ولی امثال ایشون مگه میذارن حرفمون اثر داشته باشه ؟ (ما داریم شمال کشور زندگی می کنیم آب و خاکمون به شدت آلوده است که قطعا یکی از علل ابتلا به سرطانهای معده و روده تو گیلان و مازندران مصرف همین محصولاتیه که از دل خاک آلوده درمیان و با آب آلوده هم آبیاری میشن )

واقعا متاسفم
امان از دادن اطلاعات ناقص به مردم

ممول جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:06 ب.ظ

ای بابااااااا دکتر.روزگار غریبیست...

هیییییییییییییییییییییی

masi جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:57 ق.ظ http://yasyas-66.blogfa.com

بله با این اوضاع باید یه تسبیح دست بگیریم آویزون خدا بشیم که سرطان نگیریم

یه تسبیح که فقط سرماخوردگیو درمان میکنه

دکتر نیلوفر پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ب.ظ

دکتر عزیز اول از همه اینکه اوندفعه هم پرسیدم اما نگفتین شما باید همین دورو برای خودمون طبابت کنین نه؟
دیکه اینکه توی فامیل و خانواده ما سرطان شده مثل سرما خوردگی... به همین سادگی یکی از بیماری های ژنتیکی خانوادمونه متاسفانه... و به کرات با این مساله و درمان و شیمی درمانی کموتراپی و ... درگیر بودم. واقعا آدم به هر چیزی چنگ میزنه برای نجات عزیزاش

خوب مسئله اینه که من نمیدونم دور و بر شما کجا هست؟ :دی
واقعا متاسفم اما امیدوارم سرطان های فامیلتون مثل سرماخوردگی هم درمان بشن

علی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:55 ب.ظ

واقعا متاسفم. هیچی دیگه نمیتونم بگم.

و همچنین

دلی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:17 ب.ظ

سلام

یارو میره پیش دکتر متخصص میبینه ویزیتش بیست هزار تومن شد!
به دکتر میگه: اگه تخفیف میدی بگم کجام درد میکنه
وگرنه خودت بگرد پیداش کن!

سلام

راستی چه عجب از این طرفا!

خانم گل پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:59 ب.ظ

بله، این مریضا هم خیلی پررو شدن، مریض باید درد بکشه، استفاده از این داروها معنی نداره

شیما پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:48 ب.ظ http://rozayekonkoriman.blogfa.com

سلام
اینارو خوندم یادروزای سخت خودمون افتادم.
متاسفانه توخونواده ما سرطان زیاده.عموم ودخترعمه ام وسرطان ازپادرآورد.بعدش نوبت عمه ام شد خداروشکرخوب شد.بعداز اون رسید به برادرم فقط22سالش بود مااون موقع حاضربودیم کل زندگیمونوبدیم که خوب شه خونه چبه که این آقای دکتر گفته!!اما خوب نشد هرروز بدترمیشدتااینکه دیگه طاقت نیاورد,سخته ببینی عزیزترین کسایی که باهاشون زندگی کردی اینجوری ذره دره آب میشن.من اراین واژه میترسم دکتر.یه ساله نشده بود که من مبتلا شدم اما من شانس آوردم شانسی که کاش ماله آرش بود...
ببخشیدزیادشد نمیدونم چطور شدابنارونوشتم.
بایدشرایط سختی روکه دارن فهمید.خدابهشون صبروطاقت بده.امیدوارم زودخوب شن..

سلام
متاسفم که باعث ناراحتی تون شدم
من هم امیدوارم

گولا پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:00 ب.ظ

آقای دکتر ببخشید من اطلاعات پزشکیم به طرز افتضاحی کمه!
میخواستم بپرسم از وقتی که برای یه نفر تشخیص سرطان خون میدن تا زمانی که علائمش که اونطور که توی اینترنت خوندم خستگی مفرط و بی انرژی بودن و خونریزی و ..... هستش بروز پیدا میکنه چقدر طول میکشه؟
یعنی تا چند وقت میتونه به یه زندگی پر جنب و جوش و پرکار مثل بقیه انسان ها ادامه بده؟

خواهش میشود
بستگی به نوع سرطان داره
یه نوع از سرطان خون هست که فاصله تشخیص با مرگ حدود سه روزه
و انواع چندین ساله هم وجود داره

فردا پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:09 ب.ظ http://med84.blogfa.com

یه چیز دیگه! به نظرتون نمیاد جمله ی آغاز این پست یه جوووریه؟! حس بدی به آدم می ده...( زدم تو کار نقد و انتقاد و تلاش برای ارتقای نگارش بشری!)

گفتم همین اول کار بگم که بعد دوستان نیان بگن وای ترسیدیم گفتیم حتما فهمیدین سرطان دارین و اینا!

مرضیه پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:40 ب.ظ

به قول مادربزرگم که اینجور مواقع می گفت:
پیش بی دردان گریبان چاک کردن مشکل است
این پست منو از خاموشی درآورد و روشنم کرد.

به عبارت دیگه من از بی دردی دراومدم دیگه!

شهرزاد پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 ب.ظ

زنده باشید دکتر، هزار تشکر و سپاس و درود به خاطر این شرف و وجدان زنده که در پیچ و خم های سیاه و ناپاک جامعه امروز رنگ نباخته.
آرزو میکنم صداتون به کسی که مثل خودتون شرف داره و هنوز قدرتی، برسه و نتیجه خوبی به دست بده.

ممنون از لطفتون
امیدوارم

... بزرگه پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ق.ظ

سلام.

نوشتم که بگویم: خوانده می شوید....

کارتان زیباست.

من به معجزه داروهای گیاهی اعتقاد دارم (اصلا همیشه تعجب میکردم چرا هروقت میرم دکتر، بهم نمیگه چی بخورم و از چی پرهیز کنم - بیماری سخت پدرشوهرم هم بعد از یک سال ونیم تب و لرز و ضعف با داروهای گیاهی تجویز شده خوب شده شکر خدا)
اما از نا امید کردن مردم و دست روی دست گذاشتن متنفرم.

خداوندا به مسئولین ما حساسیت، دانش و شایستگی لازم را در اداره کردن امور عطا بفرما.

موفق باشید. التماس دعا

سلام
این از لطف شماست
ممنون
میفهمم چی میگین اما مسئله اینه که تدریس پزشکی توی دانشگاه ها بر اساس کتابهایی انجام میشه که هیچ توضیحی درباره طب گیاهی داخلش نیست
اما به هر حال هرچیزی جائی داره
آمین
ممنون محتاجیم به دعا

مریم پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ق.ظ http://soir.blogfa.com

سلام.
منم آخرین سرطانی که تو فامیل دیدم دوسال پیش پدرشوهر آبجیم بود که سرطان ریه داشت واز اولش که با وصلت کردند همونطور بود یعنی سرطان داشت. خیلی ناراحت کننده بود هم زندگیشون هم مرگشون...
ایشونم نمیدونستن سرطان دارن وامید داشتن بهبود پیدا کنن ولی متاسفانه..

سلام بر دومین مریم!
متاسفم

مریم پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:12 ق.ظ http://www.1dabir.blogfa.com

واقعا نمیدونم چی میشه گفت.....
من هم با دو نفر که بر اثر سرطان فوت کردند آشنا بودم.
هر روز چشم و گوششون به دنبال کسی بود که ی راه درمان نشونشون بده....
واقعا سخته،خیلی سخت....

میفهمم چی میگین

مامان یک کودک سرطانی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ق.ظ http://kidcanser.blogfa.com

چقدر این اقای به اصطلاح پزشک امیدوارانه صحبت کردن و به بیماران روحیه دادن
متنفرم از سیاستی که جون ادما توش هیچ ارزشی نداره
اقایون نمی تونن ارز لازم برای وارد کردن دارو رو تامین کنن بعد می گن این داروها بی تاثیره

طبیعتا شما تلخی این جملاتو بیشتر درک میکنین

تینگ تینگ پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:39 ق.ظ

من با سرطان آشنا ام. خاله ی عزیزی داشتم که ذره ذره رفت. با روحیه خوبی که داشت و با تمام تلاشی که کرد و هزینه های گزافی که داد. مادر شوهرم با اینکه من ندیدشم با سرطان ریه دست و ژنجه نرم کرد و ژدرشوهر عزیزم که یه کارگر روستایی بوده تمام زندیش رو برای بهبود همسرش گذاشت ولی تقدیر اون رو از خانوادش گرفت و ژسر کوچیک ده سالش رو بی مادر کرد.
اگه شیمی درمانی هزینه کمتری داشت. اگه توی همه ی شهرها مراکز درمانی با امکانات کافی وجود داشت. اگه دولت خدمات بیشتری برای افراد در نظر می گرفت. شاید ما عزیزانمون رو داشتیم.

متاسفم
خدائیش من موندم چرا همه دارن همه جا از کمبود اعتبار می نالند؟

ماتاو پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:46 ق.ظ http://matav.blogfa.com/

این ماها هستیم که مقصریم... اینکه به همه ماها به عنوان یه مشت خنگ و منگ و خرفت نگا می کنن، فقط مربوط به دارو و درمان و اینجورچیزا نیست،‌ کلا همه جا ما رو همین طور می بینن... و این تقصیر ماست نه اونا...

چی بگم؟

وانی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:14 ق.ظ

خوشحالم که این مصاحبه رو ندیدم تا ازحرص بمیرم! روش می شد حتمن می گفت ما که تحریم نیستیم تازه قوی تر شدیم چهار موتوره به کل دنیا صادر می کنیم!!
از دوستامون پنج شش نفر میشناسم که بدنشون به شیمی درمانی جواب داده و سال هاست خوبن و البته طب مکمل که انواع مختلف داره و چند درصد تو چه افرادی با چه بیماری هایی جواب می ده بماند! تازشم مرسی که خونمو به جوش آوردین
با اجازه صحبت هاتونو در قالب ایمیل به دوستام ارسال می کنم. کمترین کاری که میشه کرد آگاهی دادن به خودمونه! ایرانی هایی با هوش ولی با اتحادی کم و فراموشکار.. کسی بهش بر خورد بیاد تا توضیح بدم سر یه قرص تولید ایران که یهو نایاب شده چطور زندگیم ریخته بهم!

مگه تحریم اثری داشته؟
حرفهائی میزنینا

جرم شناس الناز پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 ق.ظ

مردم رو احمق فرض کردن که توجیح احمقانه ایی واسه نایاب شدن اکثر دارو ها میدن...
من ترجیح می دم سکوت کنم و بیشتر ازین چیزی نگم

وا
ببینم میتونین آقا فیله رو صدا کنین یه سر به اینجا بزنه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد