جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

سفر

سلام

همون طور که توی پستهای قبل گفته بودم قرار شد که امسال سفر را بگذاریم برای اواخر شهریور و اوایل مهر تا هرجا عماد قبول شد بریم همون جا و هم سفرمون را رفته باشیم و هم عمادو ثبت نام کنیم. برای همین هم من و هم آنی با هزار بدبختی و فلاکت توی اون روزها از محل کارمون مرخصی گرفتیم و فقط منتظر بودیم که ببینیم چه شهری باید بریم. بخصوص من که امسال به دلیل این که چندین نفر از همکاران توی امتحان تخصص قبول شدن و خیلی از مراکز خالی شده واقعا به زور مرخصی گرفتم.

و از اونجا که اولا من نباید برای چیزی برنامه ریزی کنم وگرنه خراب میشه (!) و از طرف دیگه همه چیز توی کشور ما روی نظم و برنامه ریزی مثال زدنی پیش میره چند روز پیش اعلام شد امسال نتایج کنکور روز پانزدهم مهر اعلام میشه و تا اول آبان که کلاسها شروع میشه وقت ثبت نام داریم!

من میتونستم مرخصیمو به مهرماه منتقل کنم اما آنی به خاطر شرایط کاری که داشت نمیتونست و اصولا توی مهرماه نمیتونه مرخصی بگیره. پس ما ناچاریم توی همون روزهائی که مرخصی گرفتیم بریم سفر و حالا مسئله اینه که کجا بریم؟! و هنوز به نتیجه نرسیدیم.

شمال که دیگه بعد از چند سفر پشت سر هم که رفتیم نمیخوایم بریم. خیلی از جاهای کشور هم که اون موقع هنوز خیلی گرمه و اون مناطقو گذاشتیم برای چند سال دیگه که هم من بازنشسته شدم و هم بچه ها رفتن سر خونه و زندگیشون و میشه توی پاییز و زمستون رفت!

و بعد که نتایج کنکور اومدهم  اگه راه دور باشه ناچارم باز چند روز مرخصی بگیرم و این بار احتمالا یه سفر پدر و پسری بریم! البته اگه راه نزدیک قبول بشه که شاید با یکی دو روز مرخصی بشه کار ثبت نامش را جمع کرد. فقط امیدوارم ناچار به اجاره خونه براش نشیم و اگه یه شهر دیگه باشه بتونیم براش خوابگاه بگیریم.

خب فعلا همین دیگه.

نظرات 65 + ارسال نظر
رها شنبه 1 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 12:26 ق.ظ

الان فمنیستا حمله نکنن صلوات
ولی مخصوصا چون پسره باهاش نرید!

اللهم صل علی ...
حالا ببینیم کجا قبول میشه اصلا

رها چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:33 ب.ظ

الان نمیدونم مسخره کردید یا چی!
من سال پیش ثبت نام کردم و اصلا کاری نیست ک مادر یا پدر حضور داشته باشه!
مگر اینکه بخواید خونه بگیرید ک اونم دیگه الان باید عماد بتونه اوکی کنه!
در ضمن رها پست آخر من نیستم

من مسخره نکردم.
چون شک دارم این پسر بتونه گلیمشو از آب بیرون بکشه مجبورم باهاش برم.

سارا چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 02:58 ب.ظ http://15azar59.blogsky.com

سلام
روند ثبت نام اینترنتی هست و کلیه مدارک توی سایت دانشگاه مورد نظر بارگزاری میشن و مدارک دیگه پست میشن برای دانشگاه این روندی بود که ما طی کردیم حالا نمیدونم چونکه اون وقت توی کرونا بود این مدلی بود که مدارک پست شدن یا هنوزم هست
بقیه مدارک را هم که خود مدرسه برای دانشگاه میفرسته

سلام
ممنون برای توضیحاتتون
تا ببینیم چی میشه

رها شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 04:13 ب.ظ

کل پروسه ثبت نام اینترنتیه ها
اصلا لازم نیست حتی شما با عماد برید!

واقعا؟ خیالمو راحت کردین
گرچه احتمالا باز هم باهاش میرم

نازنین پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 04:37 ب.ظ

ممنون اقای دکتر
معذرت میخوام بازم مزاحم شدم
نمیدونم واقعا باید چیکار کنم
من جواب کشت و سونو را هم گرفتم ،سونو لگن و شکم
و هیچ کدوم مشکل نداشت
پیش دکتر هم ویزیت رفتم اما ایشونم به نتیجه ای نرسیدن
واقعا کلافه شدم و نمیدونم باید چیکار کنم
این چند روزم تعطیله همه جا برم پیش متخصص
بنظرتون چی میتونه باشه
همچنان سوزشع هست

خواهش میکنم
قرص فنازوپیریدین میتونه علائمتونو کم کنه البته ادرارتونو قرمز میکنه که نباید بترسین
اما نهایتا باید علت اصلی را برطرف کنین
ممکنه بعضی از عفونت‌های قارچی یا ویروسی را داشته باشید که توی آزمایش مشخص نمیشه یا بعضی از عفونت های باکتریایی کمتر شایع که این دیگه کار متخصص میشه

لیمو چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 01:28 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com/

امیدوارم اینطور نشه ترجیح میدم با این فکر که بازگشت همه نویسنده ها به وبلاگه و نمیتونن بدون نوشتن دووم بیارن، خودم رو دلگرم کنم.

من هم امیدوارم

نازنین چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 01:03 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
اقای دکتر من چند روزی پهلوم و زیر شکمم و بین این دو قسمت درد میکنه.دردشم بصورت سوزشه و احساس داغی بعضی موقع ها هم درد
ادرارمم باید یکم فشار بیارم تا بتونم انجام بدم
نتیجه اولیه ازمایش ادرارم چیزی نشون نداد،نه خون و نه عفونت
جواب کشت هنوز حاضر نشده
میخواستم ببینم علتش از نظر شما چی میتونه باشه؟
ممنون میشم جواب بدید

سلام
ببخشید که دیر جواب میدم
چیزی که شما میگین بیشتر از هر چیزی به عفونت ادراری میخوره.
بعضی از عفونت ها هم توی آزمایش مشخص نمیشه.
اگه جواب کشتتون هم نرمال بود باید اونها را مدنظر داشته باشید

نازی سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 06:25 ق.ظ

یاسوج خیلی شهر قشنگیه با مردم مهمانواز مهربون الانم خنک هست نسبت به جاهای دیگه امیدوارم عماد کوچولوی بازیگوش یه رشته خیلی خوب تو شهر خودتون قبول بشه که نخواد بره شهر دیگه ای چون واقعن سخته ...

ممنون از لطفتون
من هم امیدوارم

نگار دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 10:29 ب.ظ https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

یکی نیست به آدمهای برنامه ریزی مثل ما بگه همه لطف سفر رو با این هم بالا و پایین کردن مسایل و سخت گرفتن و پیش بینی و... از بین می برید.

همینو بگو!
آخرش هم که هیچکدومشون طبق برنامه پیش نمیره خودمونو مسخره کردیم

بیوطن دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 08:34 ب.ظ

سلام
تبریز تشریف بیارید در خدمتتون باشیم

سلام چه عجب یاد ما کردید.
سپاسگزارم
یک بار اومدیم

.. دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 01:48 ب.ظ

خانم رویا من فقط تجربم رو گفتم و شما هم تجربتون رو گفتید شهر با شهر و دانشگاه با دانشگاه و اتاق با اتاق فرق میکنه من دو ترم هم اتاقی کارشناسی ها بودم هم اتاقی هام یا مذهبی و یا قائل به مسائل اخلاقی بودن و یکیشون از یکی از اتاق هایی که مورد اخلاقی داشتن اتفاقا جاشو خودش عوض کرده بود اومده بود اتاق ما دقت کنید گفتم که شهر و خونه خود آدم بهتره ولی من تجربه بدی نداشتم و چون خانوادمون کوچیکه خیلی خوشحال بودم که دورو برم کلی آدم هم سن و سال هست که هر کدوم یه مدل لهجه و فرهنگ و آداب و رسوم داره.

ممنون از توضیحتون

سارا یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 07:06 ب.ظ http://15azar59.blogsky.com

سلام
ان شالله اقا عماد همین شهرخودتون قبول بشن و خیالتون راحت بشه
نمیدونم چقدر گرمایی هستید ولی از نظر من شیراز هنوز واقعا گرمه بخصوص تا قبل از غروب افتاب ولی شبهای متعادل تری داره امیدوارم مهر کمی خنک تر بشه فکر کنم طرفهای سرعین و سلماس و اینا خوب خنک باشه یاسوج هم خیلی خنکه هم نسبتا قیمتها مناسب تره شهر کوچولویی هست اما طبیعت فوق العاده ای داره مخصوصا سی سخت خود شمال هست به همون قشنگی بوم گردی های خیلی خوبی داره سپیدان نزدیک شیراز هم عالیه و قلات که خیلی به شیراز نزدیکه در حد یک ساعت فاصله

سلام
ممنون
تا ببینیم قسمت چی باشه

سودا یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 05:10 ب.ظ

سلام جناب دکتر
بچه‌ها هر چه زودتر مستقل بشن خیلی بهتره. همیشه نمیشه به چیدمان‌های ذهنی اعتماد کرد. ذهن به ما میگه همه چیو مرتب مثل یک پارک بچین اما کائنات،چیدمان جنگل‌رو دوست داره! سنگِ وسط رودخونه و درخت‌های شکسته و برگ‌های ریخته… همه و همه به زیبایی جنگل اضافه کرده!
خیر و خوبی برای عماد جون آرزو می‌کنم.
سفر خوش بگذره. از حالا منتظر سفرنامه‌های خوب شما هستم.

سلام
بله درست میگین
ممنونم
تا ببینیم چی میشه

لیمو یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 12:37 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com/

اینکه نمیدونید بلاگ اسکای به کدامین گناه پست جدیدتون رو اطلاع نمیده شاید گناه شما خوشگلیتونه. بالاخره خوشگلی دردسر داره.

اگه منو دیده بودین اینو نمیگفتین
متاسفانه وبلاگ همنامتون هم که داره بسته میشه

صبا شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 04:50 ب.ظ

بیاید کرمانشاه هوا عالی طبیعت عالی

ممنون برای دعوتتون

رویا شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 04:25 ب.ظ

خانم یا آقای سه نقطه اتاق ارشد ها ۲ تا چهار نفره هست. اتاق کارشناسی ها ۶ تا ۸ نفره... اصلا قابل مقایسه نیست. لاین ارشدها جایی بود که خودم پناه میبردم درس میخوندم چون همیشه نبودن... تمیز بود همیشه...مقایسه جالبی نکردین. حاشیه خونه مجردی به نوع تربیت خانوادگی بستگی داره. من بچه داشته باشم حتما براش خونه میگیرم کنار ی خانواده خوب که حواسشون باشه بهش. اگه راه دور بیفته. اگه هم خواست رابطه داشته باشه منعش نمیکنم فقط بهداشت رو بهش آموزش میدم. ولی من خودم چیزی از رابطه و موارد دیگه نمیدونستم ولی تا پام رسید به خوابگاه هنش حرفش بود...اه یادش هم روحم رو آسیب میزنه... ولی دانشجوی ارشد نباید مقایسه بشه اونجا دیگه ادم به بلوغ رسیده

ممنون
قابل توجه آقا یا خانم سه نقطه!

عمه اقدس الملوک شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:53 ب.ظ https://amehkhanoom.blogsky.com

در مورد سفر الان بهترین زمان برای رفتن به گردنه حیران و اردبیل و تبریز است. اما در مورد عماد، اگر راه دور قبول شد ولو روزانه، بهتره بفرستیدش آزاد تا اونجا. غیر از مساله هزینه، مشکلات دیگه و هزینه بابت اونها بمراتب بدتره. البته عذرخواهی میکنم دخالت میکنم. اما این یک تجربه بود.

بله قبلا اون طرفها رفتیم میدونم عالیه
ممنون کاملا درست میگین

زهرا شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:30 ب.ظ

دعا میکنم فرزندتون دانشگاه شهر خودتون قبول بشه چه آزاد چه دولتی. برخورداری از حمایت خانواده خیلی مهم هست. توانایی زندگی در غربت برای هرشخصی با شخص دیگر متفاوت است. مثلا من خودم اولین روزهای خوابگاه وقتی میدیدم بعضی ها گریه میکنند تعجب می کردم و بهترین سالهای عمرم همون سالهایی بود که با یازده تا دختر دیگه تو یک اتاق در خوابگاه بودم. اما دخترم وقتی دانشگاه شهر دیگه قبول شد و در خوابگاه بود زنگ می زد و گریه میکرد و میگفت اینجا جهنمه به ناچار براش آپارتمان اجاره کردیم و برای اینکه تنها نباشه مادر بزرگش هم رفت پیشش. بخاطر همین تجربه پسرم که دانشگاه دولتی شهر دیگه و دانشگاه آزاد شهر خودمون قبول شد، دانشگاه آزاد رو انتخاب کرد.
الان دیگه نباید به بچه‌ها سخت گرفت اگه کسی هدفش خارج رفتن باشه یه رشته متناسب در یک دانشگاهی که بتونه معدل خوبی بدست بیاره کافیه.

ممنونم
بله شرایط هر فردی با افراد دیگه متفاوته
تا ببینیم چی پیش میاد

گیسا شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:27 ب.ظ

سلام آقای دکتر حالتون خوبه؟
همون روز که راجب مسافرتتون اینجا نوشتید من یه جورایی مطمئن بودم که طبق برنامه نمیتونید پیش برید چون حتی پارسال هم نتایج فکر میکنم ۲۸یا ۲۹ ام اومد که دیگه اخر ماه بود و فرصتی برا سفر نبود
راجب عماد هم نگران نباشید من خودم امسال خوابگاهی بودم هر هفته میرفتم شهرستان و میومدم منی که قبلش حتی تا سر کوچه هم تنهایی نمی رفتم، شاید اولش یکم اذییت بشه اما تجربه خوبیه برای ادامه زندگی ادم مستقل بودن رو یاد می گیره
البته کلا شاخه انسانی سه تا رشته خوب داره(حقوق،روان شناسی،فرهنگیان)که دو مورد اول ازاد با سوابق تحصیلی می پذیره مثلا پار سال دانشگاه ما مهر ماه سیصد چهارصد تا ورودی حقوق داشت اگه ملی شهر خودتون قبول نشد بفرستیدش ازاد ، ارزش این رو نداره که بره یه شهر دیگه !
فرهنگیان هم فکر میکنم دیروز نتیجه اولیش اومد (دعوت به مصاحبه)

سلام
ممنون از توصیه هاتون
قراره باز چند ماه دیگه وبلاگتونو آپ کنین؟!

پریمهر شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 01:54 ب.ظ https://parimehr.blogsky.com

سلام دکتر
ان شاالله عماد خان یه رشته خوب تو یه شهر خوب قبول میشه.
بنظر بنده اگه طبیعت دوست دارید و شهرش براتون مهم نیست یاسوج برا مسافرت خوبه،مخصوصا روستای کَریَک( با اعراب نوشتم)

سلام
ممنون
اتفاقا یکی دیگه از دوستان هم این روستا را معرفی کردند.
تا ببینیم چی پیش میاد

دزیره شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 12:29 ب.ظ https://desire7777.blogsky.com/

امیدوارم هرچی خیرشه براش پیش بیاد دکتر جان کلا خوابگاه جای خوبی برای درس خوندن و سکنا گزیدن نیست مگه چاره ای نباشه برا ی خورد و خوراکش هم نگران نباشین پسرها گرسنه نمیمونن ولی محیط خیلی برای بچه ای که اتاق در اختیار داشته در خوابگاه برای استراحت و درس خوندن سخت خواهد بود

ممنونم
بله حق با شماست
تا ببینیم چی میشه

مادر خونه شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 12:09 ق.ظ Http://n1393.blogsky.com

سلام آقای دکتر همین الان داشتم چند تا عکس نگاه میکردم یاد شما و سفرتون افتادم

۱۵ کیلومتری یاسوج به سمت جاده اصفهان یه روستایی هست به اسم کَریَک
اگه یه سر تشریف ببرید به فکر تاسیس یک درمانگاه تو همون روستا و ساکن شدن میشین

یه روستای دیگه هم هست به اسم ده بر آفتاب که ۱۵ کیلومتری یاسوج از سمت جاده ی سیسخت
عینهو بهشت
وسط روستا استراحتگاه داره و دسترسی به همه چی در حد ۲ دیقه
خلاصه که اگه این ۲ جا تشریف ببرید دعا می‌کنید اول عماد یاسوج قبول شه ، که اگه نشه حداقل زن یاسوجی‌بگیره که رفت و آمد باشه

سلام ممنون از لطفتون
نمیدونم. تا ببینیم قسمتش چیه

مریم و سعید. جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 11:38 ب.ظ http://Saghf.blogsky.com

خدا حفظش کنه واستون ،دغدغه هاتون رو کاملا درک میکنم ،چون پسر خودمم چیزی به کنکورش نمونده ،الهی هر چی خیرش باشه پیش بیاد
پیشاپیش سفر بی خطر..
راستی من کادو کنکورشم الان بذارم همینجا

ممنونم. بله پدر و مادر بودن خیلی سخت شده
امیدوارم
باز هم ممنون
وای چه گل خوشگلی توشون بود. ممنون

رها جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 10:37 ب.ظ

امیدوارم هر رشته ای دوست دارن قبول بشن
البته همچنین امیدوارم دانشگاهی که قبول میشن استاد داشته باشه

ممنون
یعنی بعضی از جاها استاد ندارن؟

.. جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 07:39 ب.ظ

من دوران ارشد خوابگاهی بودم و راضی بودم هم اتاقی های خوبی هم داشتم خودمم تو زمینه خواب پوست کلفت بودم و با وجود صدا و نور و مهمونای که در رفت و آمد بودن راحت میخوابیدم غذاشم خوب بود حالا مونده کی غذای دانشگاه رو قبول داشته باشه کی نه... محل مطالعم هم بیشتر حیاط خوابگاه بود و جاهای دنج مناسب راه رفتن یادش گرامی ولی هیچ جا خونه خود آدم نمیشه به خصوص اگر کمی آدم حساس باشه و واسه پسرا هم از نظر من خونه شخصی گرفتن تو یه شهر دیگه شاید معضلات جدید ایجاد کنه که کم و بیش شنیدیم در نتیجه هر نوع دانشگاهی تو شهر خود آدم شاید یه جورایی بهتر باشه.

خب بله. بالاخره همه جا هم مثل هم نیست. اما آدم بالاخره نگرانه.

لیلی جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 05:18 ب.ظ http://Leiligermany.blogsky.com

دانشگاه رفتن این دهه ۸۰ی ها هم دردسر هست. پسرهای فامیل ما بعد کلی زحمت رفتن دانشگاه و بعد از دوسال ول کردن و رفتن سربازی. بعد یک سال اونم ول کردن برگشتن سر درس. نمی دونم دنبال چه محیطی می گردن

متاسفانه یه نسل لوس بار آوردیم و تحویل جامعه دادیم.
اما وقتی وارد جامعه شدن مجبورن پخته تر رفتار کنن

رویا جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 04:45 ب.ظ

دعا میکنم

ممنون

رویا جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:47 ب.ظ

برای خورد خوراک نهار که تو خوابگاه میخوره شام هم میشه از این غذاهای آماده... من تو خوابگاه بودم وحشتناک بود...تن ماهی بابا اینا میدادن میدزدیدن خوابگاه پسرا که غذای رو گاز رو با جاش میدزدن... قلیون میکشن...زمان ما که دهه شصت بودیم ی عده دختر رو برای هم جنس گرایی از خوابگاه انداخته بودن بیرون الان مطمئنا بدتره

ی سوییت بگیرین اگه خودش دوست داشت بعد هم خونه هم پیدا میکنه... من خاطرات بدی دارم البته افراد کمی هستن خاطرات خوب داشته باشند

کاش پدرم اونهمه خرج کلاس خصوصیم کرده بود برای خوابگاه هم خرج میکرد من اینقدر آسیب نمیدیدم

پدر و مادرا فکر میکنن تا دانشگاه هزینه لازمه بعدش هم لازمه..
من چیزایی تو خوابگاه دیدگ کاش هیچ وقت تو اون سن نمیدیدم

پس علی الحساب باید دعا کنیم توی شهر خودمون قبول بشه!

منجوق جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 11:06 ق.ظ http://Manjoogh.blogfa.com

اگر اینقدر پستان را دیر ندیده بودم می گفتم کربلا

ممنون از لطفتون اما به دلیل داشتن گذرنامه های تاریخ گذشته امکانش نیست
ببخشید چی را دیر ندیده بودید؟

صفا پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 11:06 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

انشااله پسرتون بهترین رشته ای رو که انتخاب کرده قبول میشه .

ممنونم

معصومه پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 05:06 ب.ظ

سلام

یادم هست یه سفر رفته بودین که میگفتین مناظرش شبیه تایلند بود. کدوم شهر بود‌؟ یاسوج؟

سلام
بله توی راه شیراز بود. یه شهر کوچیک نرسیده به یاسوج به نام پاتاوه.

رویا پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 10:35 ق.ظ

اقای دکتر خسیس نباشین خوابگاه جای مناسبی برای زندگی نیست براش خوابگاه نگیرین اگه میخوایین سالم بمونه و سلامت روانش تامین باشه
بتونه درس بخونه

توی خوابگاه حداقل خیالمون از خورد و خوراکش راحته!
حالا تا ببینیم چی میشه.

عسل بانو پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 10:13 ق.ظ

منظور از ورودی های دیگه، دانشجویان سال بالایی(ورودی های سال های قبل) هست.
ما دانشجوی با سوابق تحصیلی و کاردانی نداشتیم و نمیدونم وضعیت شروع سال تحصیلی برای اون ها به چه صورت هست.

آهان از اون لحاظ
ممنون

افسون پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:29 ق.ظ

آقای دکتر دقیقا انگار یه نیروی نیشخندزنی در مقابل برنامه ریزیهای آدم عمل میکنه!
برای من برنامه ریزی که جای خود؛ اون ته تهای دلم یه آخیش واسه یه موضوعی بگم دیگه کار تمومه، تمام موارد قوانین مورفی ناگهان آوار میشه رو اون کار!
امیدوارم در نهایت نتیجه سفر و قبولی دانشگاه براتون خوب باشه. گاهی از همین بی نظمیها و بلاتکلیفیها یه شانس خوب میاد بیرون

عجب!
پس شما هم؟
امیدوارم

عسل بانو پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 01:20 ق.ظ

آقای دکتر من خودم مدرس دانشگاه هستم.
چند سالی میشه که سال تحصیلی نو ورود های کارشناسی از نیمه مهر یا اول آبان روع میشه ولی سال تحصیلی ورودی های دی. ه در دانشگاه های سراسری از آخرای شهریور طبق تقویم آموزشی و از اول مهر طبق حضور دانشجویان(معمولا دانشجوها از اول مهر میان و جلسات توی شهریور برگزار نمیشن) شروع میشه. البته علت تاخیر در اعلام نتایج که باعث تاخیر در ثبت نام و شروع سال تحصیلی میشه رو نمیدونم چیه.
در مورد اینکه دانشگاه سراسری بهتر هست یا آزاد، به تصمیمات پسرتون برای آیندش بر می گرده. تطبق تجربه من برای بعضی شغل ها واقعا به اینکه شما از چه دانشگاهی فارق التحصیل شدید توجه می کنند.

خوشوقتم.
بله برای عماد هم گفتن از اول آبان شروع میشه.
یعنی اگه کارشناسی قبول نشه و موارد دیگه را نمره بیاره باید از اول مهر بره؟
ممنون. بله طبق تجربه ما هم همین طوره اما مسئله اینه که برای کجا نمره بیاره و بخواد از اونجا فارغ التحصیل بشه.

ندا پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 12:58 ق.ظ http://Diyazpame10.blogfa.com

چابهار

تا حالا نرفتم.

psychologist پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 12:48 ق.ظ http://atipsychology01.blogfa.com

salam
omidvaram ye jaye khob ghabool beshe emad aziz
safar har ja tashrif mibarid khuzestan na chon jahaname
shiraz aliye makhsusan sepidan mantaghe kahkaran
beheshte

سلام
ممنون برای توضیحتون
تا ببینیم چی پیش میاد

آلیس چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 09:16 ب.ظ

من خیلی وقته که میخونم وبلاگتونو. واقعا دست مریزاد و ممنونم که هستینp:
خواستم بهتون بگم برای گل پسرتون، قطعا رشته به دانشگاه ارجحیت داره. نگاهی به اطراف هم بندازید می‌بینید رشته تحصیلی مهمتره و خیلی‌ها در دانشگاه‌های سطح پایین درس خوندن ولی بعدها کسی یادش نمیاد اصلا. برای خارج رفتن هم قطعا و حتما رشته تحصیلی و نمرات و موضوع پایان نامه و مهارت‌ها مهمتر از دانشگاهه. موفقترین کسایی که من دیدم در دانشگاهای پیام نور و آزاد دورافتاده تحصیل کرده بودن در مقطع لیسانس و ارشد. و با توجه به تقلب‌های گسترده ایرانیها و رویکرد جدید سفارتهای و دانشگاه‌ها، دانشگاههای دولتی به آزاد اولویت دارن حتی دانشگاه دولتی درپیتی و شبانه ممکنه بهتر از دانشگاه آزاد بزرگ و معروف باشه برای خارج رفتن. خصوصا شبانه که شهربه میدین و مدرکش هم نیاز به آزاد کردن نداره اگه اشتباه نکنم.

سپاسگزارم
بله حق با شماست. بالاخره باید صبر کنیم و ببینیم کجا قبول میشه

مریم چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 02:21 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
خداقوت و پرتوان باشید
والهی که به حق امام حسین ع به زودی تکلیف آقا عماد مشخص بشه و هرجا که از نظر خدای مهربون به خیر و مصلحتش هست قبول بشه الهی آمین
و در مورد سفر هم به زودی به جمع بندی برسید ‌هرجا میرید حسابی بهتون خوش بگذره و نهایت استفاده و لذت رو ببرید

سلام
از لطف شما سپاسگزارم

عسل بانو چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 11:13 ق.ظ

سلام
انشالله به خوشی برید سفر.
جواب کنکور کارشناسی سال هاست که توی مهر اعلام میشه و بچه ها اول آبان میرن کلاس. از اون ور هم امتحاناتشون اواخر بهمن و یا اوایل اسفند برگزار میشه.
پس بدانید و آگاه باشید که مشکل از شما و تیرماه بودن و... نیست. مشکل اینه که احتمالا در چند سال اخیر کسی رو نداشتید که بره دانشگاه و به این موضوع آگاهی نداشتید.

سلام
ممنون
راستش ما تا یادمان می آید سال تحصیلی از مهر شروع میشد. دیگه نمیدونم

زری.. چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 10:36 ق.ظ

سلام دکتر بنظرم بهترین گزینه دانشگاه آزاد هست، البته اگر دولتی خوب قبول میشد هرچند که بعدا برای آزاد کردن مدرک باید پول بده اما باز بد نبود، اما واقعا حالا که قراره پول خوابگاه یا خونه هم بدید حداقل دانشگاه آزاد همون شهر خودتون بخونه که دیگه از بابت خونه خیالتون راحت بشه. بنظر من اصلا بین یه دانشگاه درجه پایین دولتی شهرستان و آزاد شهرهای بزرگ، ترجیح با آزاد هست بخاطر همون بحث آزاد سازی مدرک. البته من فرض را بر این گذاشتم که عماد بخواد از ایران بره و بخواد مدرک را زودتر آزاد کنه و اینکه شهر سکونتتان دانشگاه آزاد خور داشته باشه. و البته واقعا رشته حقوق برای مهاجرت چندان خوب نیست! اما به هرحال رشته های میان رشته ای زیادی داره اگر واقعا بهش علاقه داشته باشه و همت کنه میتونه یه کاری کنه.

سلام
بله دانشگاه آزاد خوبی داریم درحدی که همه کسانی که در دانشگاه های آزاد شهرهای دیگر درسشان را شروع کرده اند از ناخن خشکی و نمره ندادن اساتیدش در تعجبند!
اما به قول دوستی نهایتا چند سال بعد مدرک مهمه و نه محل گرفتن آن!
تا ببینیم چه خواهد شد!

ساغر چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 07:50 ق.ظ http://kachab.blogsky.com

جدای از تاسف برای بد بیاری و بی نظمی ایجاد شده برای سفر و بقیه داستان ها، چه حسی داره وقتی بچه ات میره دانشگاه؟! امسال خواهرزاده من و همزمان همسرم کنکور داشتند، وقتی به خودم فکر می کنم که همین اندازه بوده ام که وارد دانشگاه شده ام، وقتی به حس و حالم فکر می کنم و شعور و پختگی ام، با خودم می گویم از نظر خودم یک انسان کامل بودم ولی حالا که از بیرون نگاه می کنم می بینم چقدر برای مادرم و سایر اعضای خانواده سخت بوده که با آن سن کم برای تحصیل به تهران بزرگ بروم و چقدر شهامت داشته ام.

راستش بیشتر نگرانم. میترسم نتواند در شهری دیگر گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.
اما قبول دارم وقتی بعد از اتمام دانشگاه در ولایت خودم برای طرح به یک روستای دورافتاده رفتم و ناچار شدم تنها زندگی کنم خیلی عوض شدم. تازه فهمیدم چرا میگن سربازی پسرها را مرد میکنه! برای همین که آدم ناچاره خودش مشکلاتشو حل کنه.

مادر خونه چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:00 ق.ظ Http://n1393.blogsky.com

سلام دکتر ربولی
یه پیشنهاد
میتونین به یاسوج سفر کنین
البته خرم آباد هم الان خیلی قشنگن

سلام
پیشنهاد خوبی بود ممنون
تا ببینیم چی میشه

آسمان سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 08:25 ب.ظ http://Avare.blog.ir

برید شیراز یا تبریز!
ایشالا هر چی که خیره برای عماد پیش بیاد

فکر خوبیه
ممنونم

امیر حسام سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 04:25 ب.ظ https://bimoghadame.blogsky.com/

سلام. هستم آقای دکتر.

سلام. نمیدونستم. ممنون که گفتین

نجمه سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 04:13 ب.ظ https://najmaa.blogsky.com/

منم کرج درس میخوندم
بابا همیشه خریدهای میوه شونو یه طوذی انظیم میکرد از شهریار رد میشیم میوه بخره واسه خونه
یاد اون افتادم
انشالله موفق باشه.استارت رفتن بچه ها از خونه همینطوری میخوره ها

شهریار را ندیدم تا به حال
ممنون برای به اشتراک گذاری خاطره

منیژه سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 02:07 ب.ظ

سلام آقای دکتر. اگر جای خنک و آرام و بی دغدغه دوست دارید اقامتگاه خانه گردو در دماوند. سرچ بدین عکسها را در اینستا خواهید دید.

سلام
ممنون بله دیدم. اما ما تقریبا همه سال را در یک محیط خلوت و ساکت هستیم!

کیانا سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 12:21 ب.ظ

دقیقا من و همسرم هم دچار همین مشکل شدیم . هرچند ما در نهایت تصمیم داریم اگر پسرم شهر خودمون قبل نشد راهی دانشگاه ازاد بشه . فکر می کنم دانشجو بودن پسرها در شهر دیگه چالش های زیادی داره.

پس درک میکنید.
بله قبول دارم. بخصوص توی این دوره و زمونه.

لیمو سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 09:39 ق.ظ

کامنتهارو خوندم و باید بگم بله بعد از مدت مدیدی بلاگ اسکای به من هم اطلاع داده بود این پست رو. فکر میکردم بنده برگزیده شدم نگو نذری بوده. به همه اطلاع داده.


شاید هم مورد عفو قرار گرفتم. گرچه نمیدونم به کدامین گناه؟

لیمو سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 09:37 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

همیشه میگن جلوجلو ذوق کنی کنسله.
+ امیدوارم همه چی برای عماد به خوبی پیش بره. همینطوری اتفاقی هم یه جای خوب و خوش آب و هوا برید سفر و کلی خوش بگذره.

بله متاسفانه
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد