جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

مثبت می شویم!

سلام

دو سه روز پیش بود که نامه اومد از این به بعد مرخصی استعلاجی کرونا به پنج روز کاهش پیدا میکنه. پیش خودم گفتم از شانس ما حالا که مدتش کوتاه شده کرونا میگیرم!

دیروز ظهر به محض این که رفتم سر شیفت احساس گلودرد کردم. به تدریج سرفه و تب و لرز و حالت تهوع و تنگی نفس هم شروع شد. اتفاقا شیفت هم شلوغ بود و از یک بعدازظهر تا صبح جمعه حدود ۱۶۰ مریض اومد. آخر شب دیگه مریضها را می‌دیدم و بعد میرفتم توی اتاق استراحت و پتو را به خودم میپیچیدم و به شوفاژ می‌چسبیدم!

صبح که رسیدم خونه رسما از پا دراومدم. آنی که بیدار شد و حال منو دید گفت: یه نسخه برای خودت بنویس تا برم بگیرم اما نتونستم. پس منو برداشت و رفتیم پیش دکتر. برام یه مقدار دارو نوشت که باعث شد حالم بهتر بشه. بعدازظهر هم رفتم و تست rapid دادم که مثبت شد و برای اطمینان تست pcr هم دادم تا جوابش آماده بشه.

خلاصه که مراقب حرفهایی که به خودتون می‌زنید باشید!

نظرات 52 + ارسال نظر
منجوق یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:28 ب.ظ http://Manjoogh.blogfa.com

ظاهرا که به دعای گربه سیاه باروون اومده این دفعه

اون هم چه گربه ای
راست میگن گربه هرچی زشت تره صداش بیشتره

فریبا پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 06:16 ب.ظ

الحمدلله تا حالا خوب شدید.ولی
فکر کنم همون روز اول کلی توزیع ویروس کرونا کردید

تست پی سی ار بعد چند روز از شروع علائم منفی می شه؟
ممکنه بعد از پنج روز بازم مثبت بشه؟

بعید نیست
ممکن که هست
بعضی از محققین معتقدند توی اومیکرون هم آدم تا ده روز بیماری را انتقال میده

zahrana پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 12:37 ب.ظ

سلام آقای دکتر
تنتون سالم
انشاءالله خیلی زود بهبودی کامل حاصل بشه
میگم آقای دکتر به نظرتون خیلی زشته که من عاشق استعلاجی های کرونام
در رابطه با جمله آخرتون ۲۰۰درصد موافقم
خود من چند روز پیش به خونوادم گفتم دلم یه دوره سرماخوردگی میخواد که بدنم رفرش بشه و استعلاجی بگیرم بعد ۲ روز همون چیزایی واسه خودم خواستم اتفاق افتاد
خلاصه که قدرت کلمات خیلیییییی فراتر از حد تصورماست.

سلام
ممنون
خدا از استعلاجی های کرونا قسمتتون فرماید

خواننده خاموش چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:28 ب.ظ

سلام. ان شاء الله که سبک بگذره و همیشه سلامت باشید.

شرمنده روم نمیشه این کامنت رو بگذارم ولی از فرط استیصال مجبور شدم :( چند ماه پیش تو پست خاطرات جالب 236 خدمتتون کامنت دادم و در جواب فرمودید که گویا یکی از خوانندگانتون ممکنه بهم کمک کنند. و من هم ایمیل و اطلاعات تماس ارسال کردم منتهی تماسی نگرفتند :( میشه اگر ممکنه و اگر جسارت نیست یه سراغی بگیرید ازشون؟ حقیقتش یه کورسوی امیدی روشن شده بود و چند ماه هم روشن موند ولی خب ... :((

سلام
راستش ایمیل شما را براشون فرستادم و ایشون هم گفتند اونو به کس دیگه ای داده دیگه خبر ندارم
چشم ازشون میپرسم

نون سین چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:46 ب.ظ http://free-like-a-bird.blogsky.com

ننوشتید که نتیجه تست PCR چی شد ولی امروز میشه روز پنجم. خوبید؟ بهتر شدید؟
به بقیه خانواده انتقال پیدا کرده؟
عوارضش چطوریه؟ کمتر نشده؟

تست pcr هم مثبت شد
خیلی بهترم ممنون
تا به حال که هیچکدوم علامت نداشتن و این برای خودم هم عجیبه

مریم چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:09 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
ممنون از پاسختون ، خداوند به شما خیر بده
خیالمون رو راحت کردید
الهی که به زودی خبر سلامتی کاملتون رو بدهید

سلام
خواهش میکنم
موفق باشید

مهربانو چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:24 ق.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

بهترید دکتر جان؟

خیلی بهترم ممنون
انشالله آخرین روز مرخصی (جمعه) یک پست جدید می‌گذارم

ترانه چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 04:31 ق.ظ

سلام دکتر. استراحت کنین و مواظبت خودتون باشین که زودتر خوب بشین.

سلام
چشم
ممنون

لیدا سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:50 ب.ظ

چرا من اینقدر دیر این پستو دیدم.انشاله که تا حالا خوب شده باشین.پسر منم گرفته.چند روزه حالش خوب نیست.تب و لرز و بدن درد و کوفتگی و سردرد داره.دکترم نمیره.شما چه دارویی خوردین؟

یعنی چرا؟
ممنون
درواقع بیماری های ویروسی درمان خاصی ندارن
همون درمان‌های علامتی براشون تجویز میشه مثلا سرم و آمپول تقویتی و مسکن و تب بر توش

مریم سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:55 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
امیدوارم خیلی خیلی بهتر از قبل باشید
وبه زودی خبر سلامتی کاملتون رو بدید
عذر می خوام جناب دکتر یه سوالی داشتم از خدمتتون ؟
ببخشید یک سوال مادرم ۶۵سالشون هست و دوز دوم واکسن رو که زد ، زونا گرفتند و توی خردا د هم کرونای شدید گرفتند و بیمارستان بستری شدند ، الان باتوجه به این موارد اگه دوز سوم رو بزنند مشکلی پیش نمیاد ؟

سلام
ممنونم
تا به حال نشنیدم تزریق واکسن کرونا باعث فعال شدن ویروس زونا بشه احتمالا همزمانی شون تصادفی بوده
بعید میدونم مشکل خاصی برای تزریق واکسن داشته باشند

ستاره سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:44 ق.ظ

سلام
امیدوارم بهبودی زودتر حاصل بشه. راستش جایی خوندم ( و فکر می کنم این مطلب به شما هم رسیده باشه )که زود نتیجه گیری کردند در این مورد و مدت قرنطینه باید 10 روز باشه نه 5 روز.

سلام
بله خوندم
ولی چون خیلی از همکاران مبتلا شدن عملا مجبورم برگردم سر کار

لیلا سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام بلا به دور باشه
انشاالله زود زود خوب بشین بدون عوارض

سلام
ممنونم

سودا سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 04:34 ق.ظ

سلام آقای دکتر
امیدوارم هر چه زودتر کاملا خوب بشید.
خدارو شکر خانواده درگیر نشدن.
فکر می کنم اگه حرفهای خوب نمی‌گیره چون دغدغه داریم که اتفاق نیفته و اتفاق نیفتادن رو جذب می کنیم و حرفهای بد رو نگرانیم اتفاق بیفته و اتفاق افتادن رو جذب می کنیم.

سلام
ممنونم
موافقم

سمیرا سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:44 ق.ظ

سلام آقای دکتر عزیز ما تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد، الهی آمین

سلام
سپاسگزارم

مهشید سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:34 ق.ظ

خوشحالم که بهتر شدین آقای دکتر عزیز. خوب استراحت کنین.

ممنونم
چشم

شارمین دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:18 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام.
بلا دور باشه.

سلام
ممنونم

زرگانی دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:50 ب.ظ

پس بذارین جمله‌مو تصحیح کنم. حالتون چطوره «بهترین دکتر»!؟ امیدوارم این جمله حالتون رو بهتر کنه

نسرین دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:09 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

امیدوارم بهتر باشید.
آرزو کنیم شما زودتر خوب بشید و همگی یه پول مفت و حسابی گیرمون بیاد. یورو کمتر هم قبول نیست

یه لحظه فکر کردم با خوب شدن من قراره به خوانندگان اینجا پول بدن
ممنون از دعای خوبتون

Ж دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام
ببخشید اقای دکتر من هنوزم علائم خاصی ندارم و همه اعضای خانوادم اومیکرون گرفتن و اونا علائمشون ظاهر شد. نمیدونم ناقلم یا نه. برم واکسن بزنم و بیمار باشم چیزی میشه یا دوهفته صبر کنم؟ نَمیرم؟
اصلا ادم با سه تا ماسک و دوتا دستکش و جدا زندگی کردن بازم امکانش هم مبتلا بشه؟ :/ اخه خداییش خیلی رعایت کردم
برای خودتون هم آرزوی بهبودی دارم زودتر خوب بشید برامون خاطره بنویسید

سلام
احتمال ناقل بودنتون هست بهتره برای تزریق واکسن عجله نکنین
ممنونم

یک دکتر ادبیات دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 12:55 ب.ظ

چند بار خواندم بهترین دکتر؟ تا فهمیدم منظورشان این بود: دکتر، بهترید؟
سلام
خوب خدا را شکر که به نوع خفیف کرونا مبتلا شدید. اولهاش که واقعاً ترسناک و مهیب بود آن هم با نبود واکسن
امیدوارم شما و همه ی بیماران سلامتی خودشان را باز یابند. آمین

پس بهم حق میدین که اشتباه خونده باشم
ممنونم از لطف شما
من هم امیدوارم

رسول دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:46 ق.ظ

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد .... دکتر جان
امیدوارم هر چه سریعتر سلامتی برگرده و سرحال بشید
از این فرصت برای دیدن فیلم و خوندن کتابهای عقب افتاده استفاده کنید
اینجوری میشه توفیق اجباری امیکرون

ممنونم
تا امروز که عملا امکانش نبوده شاید از این به بعد

ترانه ی باران دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 12:12 ق.ظ

دقیقا تجربه شو دارم و اونم به بدترین نحو ممکن و خیلی بده چیزی که میگی جذب می‌کنی:/
ان شالله که زودتر حالتون خوب بشه

دقیقا همین طوره
ممنون

صفا یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:57 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

انشالله که بلا دور هست و به زودی حالتون خوب بشه .

ممنونم

زرگانی یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:10 ب.ظ

بهترین دکتر؟ الان یادم افتاد چه تب و بدن درد وحشتناکی داشتم. قشنگ یه شب تا صبح از درد به خودم می‌پیچیدم، مسکن هم اثر نداشت. فقط امیدوارم روی بویایی و چشایی‌تون اثر نذاره. مال من که بعد از چهار ماه هنوز درست نشده. بوها و مزه‌ها رو جور دیگه‌ای حس می‌کنم که واقعا ناخوشاینده!

یه لحظه فکر کردم به من گفتین بهترین دکتر!
بله واقعا عذاب آور بود
تا به حال که خوشبختانه اثر نگذاشته
این که آنی و بچه‌ها علامت ندارند هم باعث خوشحالیه

معلوم الحال یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:27 ب.ظ https://daneshjoyezaban.blog.ir/

سلام
امیدوارم زمانی که این پیام رو میخونید حالتون خوب شده باشه و از تعطیلات و مرخصی بوجود اومده نهایت استفاده رو ببرید.

امضا یک کارمند دائم المشغول

سلام
خوب که نه ولی بهترم
ممنون از لطف شما

زهرا..‌. یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 07:53 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام اقای د‌کتر
امیدوارم حالتون خوب باشه وراحت این دوره روبگذرونید....

این خیلی جالبه بنظرم که یه دکتر که بیماری خودشو تشخیص هم داده اما بره پیش یه دکتردیگه براش نسخه بنویسه

من واقعا باوردارم اگر اینجوری بگم حتما اون اتفاق برام میوفته!! نمیدونم بدشانسیه یا....
ولی درکل متاسفانه ازهمه جا میشنویم که یاخودشون یا نزدیکانشون مبتلاشدن
انشالله همه سلامت باشند واگرهم مبتلامیشن راحت رد کنن

سلام
ممنون
بله برای خودم هم جالب بود. خودمونیم دکترش هم به درد نمی‌خورد
باز هم از لطفتون ممنون

دوست یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام آقای دکتر. امیدوارم زودتر سلامتی تون را بدست بیارید. دعاگوتون هستیم.

سلام
از لطف شما سپاسگزارم

زری.. یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 04:08 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

سلام

ای بابا حالا انشاالله سبک رد بشه و همون پنج روز کافی باشه.

به دکتره میگفتید حالا اینهایی که مینویسی بدرد میخوره یا الکی نوشتی :)) میگم دکتر دیگه از این فرصتها پیش نمیاد که خودت بروی پیش دکتر، تند تند چند تا از اون تیکه هایی را که مریض ها بهت گفته بودند را به دکتر تحویل میدادی

بهتر باشی دکتر

سلام
ممنون
باور کنید حالم اون قدر خراب بود که اصلا نمیدونستم چی به چیه؟
ممنون

Sara یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:52 ب.ظ http://15azar59.blogsky.com

سلام
امیدوارم بهتر شده باشید

سلام
خیلی بهترم ممنون

پگاه یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:12 ب.ظ

ای بابا، ان شاالله زودتر خوب بشید. بعد پنج روز ناقل بودن از بین میره؟، حالا خود مریض به کنار بخاطر بقیه هم که شده نباید انقد زود برگشت به کار رو بخوان.
برای من هم ازین دست گفتگوهای درونی و اتفاق افتادنش زیاد پیش میاد، الان حتی جرات ندارم تعریفشون کنم

ممنون
ظاهرا که برای اومیکرون کافیه
الان خیلی بهترم

نیلو یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:56 ق.ظ http://nil-nil.blogfa.com

امان از این کائنات که منفی هارو انقدر سریع می گیرن و بهت برمی گردونن که : امیدوارم هرچه زودتر خوب بشین دکتر. لعنت به کرونا. الهی ذلیل بشه...

ممنونم

نرگس یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:20 ق.ظ http://joqdebaroonkhorde.blogfa.com

ای وااای دقیقا! آدم جرات نداره دو دقه با خودش اختلاط کنه:)) سریع سرش میاد:))
ایشالا که زود زود خوب میشید

سپاسگزارم

امید یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:12 ق.ظ

امید وارم که خوب بشید
ولی در مورد حرفهایی که می زنیم هم فقط حرفهای بد گریبونمون رو می گیره خوباش که نه

ممنون
بله متاسفانه

دخترمعمولی یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 07:37 ق.ظ http://mamoolii.blogsky.com

امیدوارم زود خوب بشین :).

ممنونم

Ela یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 06:35 ق.ظ

متاسفم و‌‌امیدوارم‌که زود خوب بشین⚕️

سپاسگزارم

عاطفه یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 04:12 ق.ظ

سلام
امیدوارم زود خوب بشید و بقیه درگیر نشده باشند.
انگار که خودتون هم به دکتر ربولی معتقد نیستید رفتید یک دکتر دیگه؟
انتظار من بیماری سبکتری بود
به نظر خیلی سریع بد حال شدید

سلام
آره یکدفعه شدید شد
این ربولی که به درد نمیخوره!

امیر حسام شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:01 ب.ظ https://bimoghadame.blogsky.com/

سلام؛
انشااله هر چه زودتر بهبودی حاصل بشه.

قانون مُرفی بود...؟

سلام
ممنون
فکر کنم قانون جذب بود!

yefelani شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 06:00 ب.ظ http://yefelani.blogfa.com

ببخشید آنی کیه :| ؟
اسمش آنیه ؟

یه زمانی همسرم هم وبلاگ داشت و با اسم آنی مینوشت

یک عدد مامان شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 04:25 ب.ظ http://Www.Kidcanser. Blogsky

ای بابا. مراقب خودتون باشین آقای دکتر
ایشالله زود روبراه بشین

چشم
ممنونم

صبا شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:19 ب.ظ http://gharetanhaei.blog.ir/

یعنی اینقدر حالتون بد بود که نمی تونستید یه نسخه بنویسید!!
بعد تا ۵ روز دیگه خوب میشید آیا؟

افتضاح بودم یعنی
شک دارم واقعا

شکوه شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام آقای دکتر امیدوارم هر چه سریعتر سلامتی حاصل بشه با خوندن این پست دلم برای مظلومیت پزشکا سوخت که مجبورن در بدترین شرایط به کار ادامه بدن با حال بد صدو شصت مریض دیدن به حرف آسونه در عمل طاقت فرساست خدا یار و یاورتان

سلام
از لطف شما سپاسگزارم

سعیده شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 01:50 ب.ظ

خدا رو شکر که امیکرون مهربان رو گرفتید و دچار سویه های قبلی نشدید.دلتا من رو تا یک قدمی مرگ برد.
دکترها هم دکتر می روند.

تازه فهمیدم چه بیماری مزخرفیه

آسمان شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:02 ق.ظ http://avare.blog.ir

دقیقا دکتر! منم یه مدت بود همش با خودم فکر میکردم الان دو ساله که حتی سرما هم نخوردیا! و شد آنچه شد!
انشالله مریضیتون خفیف باشه و راحت بگذرونیدش

عجب پس شما هم؟
ممنونم

shahnaz شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:32 ق.ظ

سلام وآرزوى سلامتى براى شما واقعا درسته همیشه حرفهاى منفى که میزنیم فورا به عمل در میاد کاش درمورد مثبتاهم همینجورى بود
امیدوارم هرچه زودتر خوب بشید واین ویروس مزاحم هم دیگه جمع کنه بره

سلام
ممنونم
من هم امیدوارم

مهربانو شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:11 ق.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

آخ آخ
به جمع ما کروناگرفته ها خوش آمدی دکتر جان . البته ما که اردیبهشت گرفتیم نمیدونیم حسابه یا نه .
مراقب خودتون باشید و از همون حرفایی که خودتون بلدید دیگه

ممنون
چشم ممنون از لطف شما

فرزان شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 07:13 ق.ظ

سلام
اخ
امیدوارم حالتون زودتر خوب نشه
کرونا کوفتی خیلی ناجوره
۲ماه نیست از کرونا قبلی میگذره دوباره گرفتیم
همش برای اینه یسری افراد سر کار بابام رعایت نمیکنن
در مورد اینکه گفتید مراقب حرفایی که به خودمون میزنیم باشیم اره واقعادفعه قبل که کرونا گرفتیم یعنی همون ۲ماه پیش تقریبا،چند روز قبل اینکه علائما شروع بشه و متوجه بشیم بابام داشت به مامانم میگفت دیدی ۲سال شد کرونا اومد و ما نگرفتیم
اما دقیقا چند روز بعدش خودش اولین نفر گرفت ،بعدم هرکدوم از ما به ترتیب

سلام
ممنون
عجب اون هم توی سال کنکور
امیدوارم شما هم هرچه زودتر بهتر بشین

نگار شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 05:35 ق.ظ https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

ای وای! امیدوارم زودتر خوب خوب بشید.
من هم دبیرستانی بودم و کلا دختر سالمی بودم. مریض شدن خیلی تو برنامه ام نبود. بعد یه دوره یه مریضی اومد همه بچه های کلاس گرفتند و یکی یکی و چند تا چند تا نمی اومدن مدرسه. اون طوفان که خوابید من پیش مامانم گله کردم که همه مریض شدند واسه خودشون خوابیدن تو خونه و من هر روز رفتم مدرسه!
فردا شبش گلو درد و تب و خلاصه آنژین چرکی و چپ و راست پنیسیلین. مامانم گفت خودت خواستی. دیگه از این حرفها نزن.
من هم دیگه نمی زنم. چشمم ترسید.

ممنون
فکر نکنم مریض شدن توی برنامه هیچ کس باشه!

نسرین شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 12:13 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

ناراحت شدم کرونا گرفتین. ولی اینجا هم همیشه میگن: مواظب باش چه آرزویی می کنی.
حالا اگر به این دلیل چند روزی استراحت کنید.
امیدوارم هر چه زودتر خوب بشید.

ممنونم بله همین طوره
شما همیشه به من لطف دارین
ممنونم

زرگانی جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:41 ب.ظ

ان شاالله شفای عاجل... این اومیکرون همه اونایی که تا حالا موفق به فرار شده بودن رو داره درو میکنه!!

ممنون
بله واقعا تعداد مبتلایان داره خیلی زیاد میشه

مریم جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:32 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
ان شالله به زودی سلامتی کامل براتون حاصل بشه همینطور بزای تمام بیماران کرونایی جهان الهی آمین
مراقب خودتون باشید خیلی زیاد

سلام
از لطف شما سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد