جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

چالش "نه لبخند نود و نه" + "هفت سین کتابی"

سلام

شرمنده

الان میخواستم یک عدد پست خاطرات جدید بنویسم اما بعد دیدم همون طور که به گفته همسر اصفهانی یکی از اقوام "دید و بازدید بعد از سیزده برای گِلی منار خُبِس" نوشتن این پست توی سال جدید و بخصوص بعد از فروردین هم عملا همین حالتو داره. پس خاطراتو میگذارم برای پست بعدی (بخصوص که مدتیه دارم بکوب مریض کرونائی میبینم و تعداد سوتی ها هم کمتر شده)

الف. و اما نه مورد از چیزهایی که در سال ۹۹ خوشحالم کردن یا همون چالش نه لبخند نود و نه. (فکر کنم آخر امسال هم باید صفر موردی که در سال 1400 خوشحالمون کردن را بنویسیم )

1. طبیعتا بر ما واضح و مبرهن است که مهم ترین چیزی که در سال نود و نه ما را خوشحال نمود این بود که همه دوستان و اقوامی که در این سال به کرونا مبتلا شدند بهبود یافتند. (به امید بهبود همه مبتلایان و همچنین رهائی از شرّ این ویروس در سال پیش رو)

بعدنوشت: شرمنده الان یادم افتاد که یک مورد مرگ هم داشتیم  اما دیگه پستو عوض نمیکنم.

2. اتمام ساخت خانه جدید و اسباب کشی به آن.

3. ابتلای یکی دیگر از پسران اقوام به ازدواج!! (خدائی وقتی میگه تازه میفهمم توی این سالها چی میکشیدی واقعا لذتبخشه )

4. تبدیل شدنم به یک موجر به لطف همین بنده خدا!

5. قبولی عماد و عسل در آزمونهای مدرسه در سال گذشته تحصیلی و بخصوص این که معدل عسل این بار هم به حدی رسید که شایسته دریافت جایزه از شبکه بهداشت شد.

6. سفری که رفتیم. (میدونم که این یکی باعث ناراحتی بعضی از دوستان شد اما خوش گذشت شرمنده)

7. چند ماه پیش توی یک سایت ناامن ترین محلات استانبول را میخوندم. ناامن ترین محله که توصیه شده بود توریستها هرگز اون طرفها آفتابی نشن و بخصوص شبها اونجا نرن دقیقا همون جائی بود که توی آخرین سفرمون به ترکیه اونجا هتل گرفته بودیم! بعد از مدتها خوشحال شدم که اون سال برامون اتفاقی نیفتاد.

8. اسباب کشی بابا و همسایه شدنش با اخوی گرامی که باعث شد تا حدود زیادی خیالم از بابتش راحت بشه.

9. آمادگی دوستان و همکاران برای همکاری در دریافت وام (حتی خانم "ر" مسئول امور درمان شبکه) و قبول ضمانت. و کمک نقدی بابا درحالی که میدونم خودش هم مشکل داره. و متاسفانه به این زودی هم نمیتونم پولشو پس بدم.

ب. و این هم هفت سین کتابی ما (ببخشید بعد از این که کتابها را گذاشتم سر جاش دیدم حجم عکس زیاد شده. حال و حوصله ور رفتن به عکس و کم کردن حجم عکسو هم نداشتم!)

اسامی کتابها هم به قرار زیر است:

۱. سینوهه کاهن اعظم مصر (نیای بزرگ سینوهه پزشک فرعون) اثر میکا والتاری

۲. سینوهه پزشک فرعون اثر میکا والتاری

۳.  سخنان پیر هرات اثر خواجه عبدالله انصاری

۴. سکوت بره ها اثر توماس هریس 

۵. سرگذشت دون ژوان اثر دومینیک راون 

۶. سفر به سیارات ناشناخته اثر رابرت سیلوربرگ

۷. سفرنامه دروویل اثر سرهنگ گاسپار دروویل

البته باید اعتراف کنم که فقط چهارتاشونو خوندم!

پ.ن1. مطمئنا موارد زیادی برای ناراحت شدن در سال نود و نه داشتم اما هرطور که بود این نه موردو پیدا کردم. بهتره غم و غصه ها را بگذاریم توی همون سال گذشته بمونن. البته به جز مواردی که قراره ازشون درس بگیریم.

پ.ن2. باجناق اول تماس گرفته و میگه هرچه زودتر باید نفری حدود سیزده میلیون برای بقیه پول آسانسور ساختمون بدیم درحالی که روز سی ام فروردین دوتا قسط وام دارم و یه دونه چک. دوم اردیبهشت یه چک دیگه، چهارم اردیبهشت یه قسط وام، دهم اردیبهشت یه چک دیگه، دوازدهم اردیبهشت یه قسط وام و بیستم اردیبهشت هم یه چک دیگه! و هنوز حقوق فروردینو هم نریختن! بگذریم از خرج و برج معمول زندگی. فکر کنم پست بعدیو باید از توی زندان بگذارم! البته نه این که اصلا چیزی به حسابمون نریختن. مثلا این مبلغو ریختن!

پ.ن3. وقتی عماد کلاس اول دبستان بود یه شب دیر خوابید. فردا ظهر که از سر کار اومدم آنی برام تعریف کرد که به چه فلاکتی صبح بیدارش کرده و توی خواب بهش صبحانه داده و عملا درحال خواب سوار سرویسش کرده! بعد با آنی یه مقدار از خاطرات پیاده رفتن به مدرسه ابتدائی مون زیر بارش برف و توی هوای تاریک برای هم تعریف کردیم و بعد گفتم: نمیدونم وقتی این بچه ها بزرگ شدن چی میخوان از سختی های مدرسه رفتنشون برای بچه هاشون بگن؟ مگه دیگه ساده تر از این هم میشه درس خوند؟ که بعد از چند سال و با آموزش مجازی دیدم بله میشه!

پ.ن۴. قرار بود فردا دوز دوم واکسنو بزنیم که رسما موکول شد به پس فردا. تا ببینیم چی میشه.

نظرات 43 + ارسال نظر
زندگی در خیابان بیست و پنجم یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 02:33 ق.ظ https://24street.blogsky.com/

سلام اقای دکتر
امیدوارم سال دیگه به جای نه مورد، 100 مورد خوش حالی بنویسید و کلی از خوشحالی ها بمونه که ننوشتید.
به نظرم مورد اول خوشحالی خیلی خیلی مهمه. منم جدیدا هر کدوم از دوستام ازم خبری میگیرن میگم خداروشکر فعلا زنده و سالمم :))

سلام
ممنون از لطف شما
امیدوارم امسال برای همه سال خوبی باشه

هانیه شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام
جای بسی خوشحالی تو این سال بره دیگه برنگرده نه اتفاق خوشایند داشتید ،تبریک میگم بابت تک تکشون .
آقای دکتر شما خوش شانس بودید که واکسن اسپوتنیک (یا احتمالا بهارات ) دریافت کردید ، به ما که استرازنکا رسید ، خدا بهمون رحم کنه زنده بمونیم ....
راستی آقای دکتر من واقعا تردید دارم بعد از دریافت واکسن ممکنه باعث آلودگی اطرافیانم بشم ؟ باید خودمو قرنطینه کنم عایا؟

سلام
سپاسگزارم
مطمئنم که شما هم میتونین بیشتر از این پیدا کنین
ما اسپوتنیک زدیم ولی فکر نکنم آسترازنکا دیگه این قدر افتضاح باشه!
فکر نکنم بالاخره ویروس ضعیف شده است

شیشه شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 11:27 ق.ظ http://Www.sangoshishee.blogsky.com

سلام، انشالله که چک ها پاس میشه و هزینه های تکمیلی به سلامتی پرداخت میشه، خونه بزرگ خوشگل شخصی ساز هزینه های جانبی هم دارد دیگر

سلام
جواب قبل تکرار می گردد

شیشه شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 07:09 ق.ظ http://Www.sangoshishee.blogsky.com

سلام، انشالله که چک ها پاس میشه و هزینه های تکمیلی به سلامتی پرداخت میشه، خونه بزرگ خوشگل شخصی ساز هزینه های جانبی هم دارد دیگر

سلام
تا امروزش که به خیر گذشته
قسط وام امروز هم پرداخت شد

معلوم الحال جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 09:01 ق.ظ http://daneshjoyezaban.blog.ir

سلام
واقعا این نسل جدید دیگه چی میخوان؟ ما یه زمانی هر روز توی رودخونه شنا میکردیم و از دست کروکودیلا فرار میکردیم تا بریم مدرسه

من هر چی بیشتر میرم توی بحر آدم بزرگا متوجه میشم چی میکشیدن حقیقتا با این خرجا چجوری زن میگیرن؟

سلام
تا جایی که من میدونم شما در تنها منطقه ایران که تمساح وجود داره زندگی نمیکنین
زن گرفتن که کلا کار خطرناکیه

لیدا جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 12:25 ق.ظ

خوندم مورد ۳ رو.در مورد ابتلای پسر فامیل به ازدواج بود.بی خیال.خوب میشه.راستی اون باجناق که گفته بود پول بدین واسه آسانسور،بپیچونش.والا بخدا دکتر مملکت جونش کف دستشه تو این ایام کرونا ،یه کم رعایت کنن.حالا خودشون پول بذارن.بعد شما میدید کم کم.البته از آنی هم کمک بگیرید تو مطرح کردنش

فکر نکنم خوب بشه

لیدا پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 04:32 ب.ظ

تو شهر ما یکی بعد از واکسن زدن مُرده.برم ببینم مورد ۳ چی بود

خدا رحمتش کنه
شاید علت مرگش چیز دیگه ای بوده
چیش چی بوده؟

Sinadal پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 02:18 ب.ظ http://sinadal.blogsky.com

خداروشکر ، انشاالله سال هزار چهارصد ، 1400 تا از این لبخند ها داشته باشین

امیدوارم

taraaaneh پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 01:09 ق.ظ http://taraaaneh.blogsky.com

اینکه آدم بتونه توی سالی مثل 99 اتفاقات خوب پیدا کنه واقعا نگاه مثبت اندیش میخواد. خوشحالم که هرچی بود تموم شد.
خیلی خوشحالم که حداقل کادر درمانی موفق به زدن واکسن شدن. امیدوارم نوبت گروههای سنی بالا و بقیه هم بزودی برسه.

همه ما سال سختی را گذروندیم اما ناچاریم ادامه بدیم به خاطر بچه ها و سایر عزیزانمون
ممنون

هوپ... چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام
چه سال عجیبی بود و چه سال عجیبی در پیش خواهیم داشت. خسته ایم همه ولی ته دلمون یه امید کوچیکی هست که حل شه اوضاع.

والا من از خوندن بندی که از چک و وام هاتون گفتین ترسیدم! مبالغش که سنگین نیست ایشالا؟

سلام
واقعا همین طوره
امیدوارم دست کم واکسنو هرچه زودتر بهتون بزنن
خودم بیشتر ترسیدم! بیشترین مبلغشون شش و نیم میلیونه!

آنا چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 07:19 ب.ظ

حالا فعلا اون نوزده میلیون رو دارید شکر خدا کنید!!

تکذیب می شود

الهه چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 12:59 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید .از قدیم گفتن هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد .البته که داشتن خونه ی نوساز که خودساز هم باشه ارزش هرچیزی داره البته انشاءالله به زندان نمی کشه دعا میکنم براتون .راستی آقای دکتر شما واکسنی که زدید چه مارکی بود جدیدا انگار دارن واکسن آسترا زنکا میزنن تو ایران .شنیدم عوارض داره درسته

خب این که بله
ما واکسن اسپوتنیک وی زدیم ساخت روسیه
ولی به افرادی که میخواستن جدید بزنن آسترازنکا میزدن
ظاهرا عوارضش بیشتر بوده

نسرین* چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام دکتر، از یک نفر و یک کاری بدمون بیاد و مرتب یادش بیفتیم و حالت تهوع شدید داشته باشیم، چه باید کرد؟ از بس ضد تهوع خوردم و از بینی نفس کشیدم و طب فشاری رو امتحان کردم، خسته ‌شدم.

سلام
اینی که شما میگین بیشتر عصبیه
بهتره اعصابتونو آروم کنین حالت تهوعتون هم بهتر میشه

سعیده چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 09:31 ق.ظ

سلام جناب دکتر.پسر 8 ساله ام حدود 3 هفته پیش دچار سوزش گلو ،اندکی تورم لوزه و آبریزش بینی و کیپ شدن بینی شد بدون تب.با چندروز خود درمانی و بخور بهتر شد و هفته بعدش دقیقا همین علایم رو همسرم داشت.بدلیل ترس از نمونه گیری همسرجان حاضر نشد تست کرونا بده.به نظرتون اینها میتونه علایم کرونا باشه یا آلرژی فصلی ساده بوده؟خلاصه که 3 هفته است که بشدت خودمون رو قرنطینه کردیم و حتی یک سر کوچولو هم به پدر و مادرامون نزدیم.

سلام
فعلا که میگن همه دچار کرونا هستن مگه این که خلافش ثابت بشه
درمورد قرنطینه کار خوبی کردین حتی اگه مبتلا نبوده باشین

یاسی چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 03:27 ق.ظ

سلام دکتر جان
خیلی عجیبه ..من اموجی گذاشتم آخر کامنتم...چرا معلوم نیستن؟؟!!
نفرمایین ...چه عذرخواهی؟؟!!اختیار دارین..

سلام
خب اگه معلوم بودن که متوجه شده بودم
خداروشکر

ساره چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 01:53 ق.ظ

شماره ۵ِ دومی
ممنون حتما میرم پیدا میکنم بلکه یکم ترسم از بین بره
چه خوب ۹ماه خیلی خوبه دستشونم درد نکنه
آره دقیقا میگفت ۱۰۰ساعت
خداروشکر شما گفتین اینطور نیست کم کم به اصرار پدر جان داشتم واسه انصراف اقدام میکردم
بابا جز دانشگاه فرهنگیان و معلم شدن کلا به هیچی اعتقاد تدارن هیچکدوم از خواهر برادرامم به حرفش گوش ندادن نرفتن من حتی انصرافم بدم سنم دیگه زیاد شده واس فرهنگیان

آره دقیقا کسی که اهلش باشه کاری به شرایط نداره ولی واسه ی خانوم هم ساعت کاری زیاد یکم سخته


اووووو چقدر اقساط زیاد شدن فکر نمیکردم پزشکی کفاف نده

دون ژوان در یه مورد خاص شهرت داره. وقتی کتابشو دیدم تعجب کردم و خریدمش اما هنوز فرصت نشده بخونم!
ممنون از لطف شما

زری .. چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 12:54 ق.ظ http://maneveshteh.blog.ir

نه دکتر، اون یکی باجناق منظورم بود. باجناق بساز بفروش را که میدونم برای این رقم ها زندان نمیافته، ایشون اگر زندان بیفته خود رقم هایش کلا نشونه ی باکلاسی اش هست :))

آهان
الان متوجه شدم

تیلوتیلو چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 12:44 ق.ظ

چقدر این چالش ۹ لبخند خوبه
انگار لبخندای بقیه لبخند ب لب ما هم میاره
انشاله که مشکلات مالی زود حل میشن و به قول اصفهانیا خیره س ایشالا

خوشحالم که خوشحال شدین
آمین
موفق باشید و سربلند

یاسی سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 09:13 ب.ظ

دست شما درد نکنه...باشه ...چشم...من دیگه پامو نمیذارم این دور و ورا...یه وقت محکوم نشم که اثرات ماریانیایی دارم خدای نکرده..

یعنی متوجه نشدین که شوخی کردم؟
اگه واقعا ناراحت شدین من رسما عذرخواهی میکنم

طیبه سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 03:51 ب.ظ http://parandehdararamesh.blogfa.com/

سلام
دید و بازدید بعد از سیزده برای گِلی منار خُبِس
یعنی چی
خداروشکر برای خوشحالی ها و لبخندها
ایشالا پایان سال بعد چندبرابر باشند

سلام
یعنی دید و بازدید بعد از روز سیزده به در را باید به منار مسجد آویزون کنی و به هیچ دردی نمیخوره!
آمین

ساره سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 02:40 ب.ظ

خدایی بعضی کلمه هارو نتونستم بخونم
ابتلا به ازدواج
آقای دکتر خاطرات دوران اینترنی رو ننوشتید؟
من دارم بهش نزدیک میشم وحشت دارم
ناگهان ی سوال بهم الهام شد
اگه ی خانم دکتر باردار بشه چن ماه مرخص میشه؟
من علاقه دارم به کتاب ولی نمیتونم بخونم وقت نمیشه همیشه کتابایی که خودم نخوندم رو معرفی میکنم
اولایل دانشگاه با ی دانشجو دندون آشنا شدم بهش ی کتاب معرفی کردم گفت خودت خوندی؟گفتم اره همش سوال میپرسید منم ضایع میشدم اخرشم گفتم خیلی وقته خوندم یادم نیس(کتابهه ۴ماه بود به چاپ رسیده بود)
وضعیت دانشگاه الان جوریه که همههه استادا دارن سمپاشی میکن رویاهامونو
اونقدر از سختی های پزشکی گفتن که خودم چن بار خواستم برم انصراف بدم!!!!!
همش میگن ساعت کاری صد ساعته تو هفته بیچارتون میکنه
حالا نمیدونم از کجا در میارن این حرفارو
یکیشونم اوایل میگفت شوهر خانم دکترا بدلیل اینکه خانمشون همش بیمارستانه و خونه نیست بهشون خیانت میکنن!!!!!!
همه دانشجوهای دختر رنگشون پرید

کدومو؟
آره دیگه
توی خاطرات عهد عتیق هست
توی استخدامی ها نه ماه بقیه را خبر ندارم.
صد ساعت؟ نه بابا
کسی که کارش خوب باشه میتونه خودشو در هر شرایطی نشون بده
درمورد خیانت هم کسی که اهلش باشه خیانت میکنه و کسی که اهلش نباشه خیانت نمیکنه. شغل زن در درجه های بعدی اهمیت قرار داره

سوسک سیاه پر طلایی سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 03:12 ق.ظ

سلام ببخشین آقای دکتر یه سوال دارم بویایی بعد کرونا چی کار کنیم برگرده؟

سلام
لازم نیست کاری کنید خودش برمیگرده البته کم کم

افق بهبود دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 11:10 ب.ظ http://ofogh1395.blogsky.com

اون پی نوشت اقساط و چک و اینا همه چیز پستو‌ به قهقرا برد
عاقبت به خیر شید ان شاالله

شرمنده
امیدوارم

یاسی دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 11:04 ب.ظ

سلام دکتر جان
خدا رو شکر که اتفاقهای خوب و مثبتی افتاده در سالی که گذشت...امیدوارم که در سال جدید شاهد موفقیتها و شادیهای روز افزونتون باشیم ..

سلام
ممنونم
ماریانا را که نیاوردین اینجا؟

زری .. دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 06:58 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

سلام، دکتر میبینم که از زندان رفتن شما استقبال گرمی شده
خدایی فکر کن شما و اون یکی باجناق با هم بروید زندان، بعد هر روز برای شما بسته برسه! (با فرض اینکه هر روز بسته ها را بهتون تحویل بدهند)، بعد شما هم جلوی بقیه ی زندانی ها پز میدهید و هم مهمتر از همه جلوی باجناق! بعد ایشون بیاد بیرون به همه فامیل بگه نمیدونید که این دکتر چقدر محبوب القلوب هست!!!
اوووووف دکتر خدایی اگر باجناق نتونست پول را جور کنه و افتاد زندان شما هم بیخیال شو، ارزشش را داره با همدیگه بیفتید زندان
ما قول میدیم روسفیدتون کنیم

سلام
باجناق اول که وضعش خوبه
یه مغازه مال خودشه چندتا مغازه داره که کرایه شونو میگیره بساز و بفروشی هم که میکنه
حالا من هم هی برم شیفت بدم

مهربانو دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 04:31 ب.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

والا من دیگه تعجب نمیکنم اگر بچه هامون بشینن به بچه هاشون بگن" واقعا دلتون خوشه درس می خونید؟؟ ما برای اینکه درس بخونیم مجبور بودیم بلند شیم از خواب همینطور کورمال کورمال پاور لپ تاپ رو بزنیم"
(کاری که مهردخت انجام میده)
بنظر من مزه ای که تموم شدن خونه و اسباب کشی داره با اختلاف از بقیه باحال تره .. مرسی که تو جواب یکی از کامنت اعتراف کردی برای شما هم همون اولی بوده
اگه رفتید زندان براتون شیرینی وینی درست میکنم که بصورت مبسوووط به بقیه پز بدین

واقعا
حالا من یه چیزی گفتم شما هم هی رسوامون کنینا!
رسوای زمانه منم
پس کلا واجب شد برم زندان

ریحانه دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 03:34 ب.ظ

ای بابا. دیدین چشمام آلبالو گیلاس میچینه؟

اختیار دارین

ریحانه دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 02:04 ب.ظ

قسمت مانده حقوقتون خیلی بالا بودا
حدود ۱۸۰ میلیون بود اگه چشمام یاری کرده باشه :))))))))))
آقا به نظرم حکم جلب وزیر بهداشت را بگیرید. کم پولی نیست خوب :)))

۱۸۰ میلیون؟
نه به خدا ۱۸۰ میلیون ریال هم نبود!

نسرین دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 12:07 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

سلام
هر روز تا بیدار میشم به وبلاگ دوستانم سر میزنم، دیروز فکر کردم پست شما داره دیر میکنه. شاید هم هر دو هفته یکبار می نویسید چون وقت کم دارید. نمی دونم.
بهرحال همین امروز که سر نزدم شما نوشتید!
بنظرم تمام شدن ساخت خونه و اسباب کشی در خونه ی به این قشنگی بهترینه. ولی خب از چشم یک پزشک نوشته بودید.
شماره چهار را متوجه نشدم.
در مورد اینهمه قسط در عرض دو هفته آینده چکار می کنید؟! راستش نگرانتون شدم.
همسر و بچه های خوبی دارید، تبریک.
در مورد محله لاللی و آکسارای در استانبول، سی و سه سال پیش که من بودم پر از ایرانی بود و پنجاه درصدشون قاچاقچی. بیشترشون صد دلار می گرفتند و پاسپورت عالی و جدید براتون درست می کردن!
بعضیاشونم هزار و پونصد دلار می گرفتند و با ویزای جعلی از مرز هوایی به کشورای مختلف اروپایی می فرستادند! البته اونموقع پاسپورت ها کامپیوتری نبود. عکس ها هم جدا روب جای عکس متصل میشد.

سلام استاد
شما که همیشه به من لطف دارین ممنون
توی پست خونه نوشتم که عروس و داماد جدید مستاجر ما شدند و ما شدیم موجر!
چه میشه کرد؟
ممنون
اوه اوه پس واقعا مشکل داشته شانس آوردیم

یک عدد مامان دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 11:10 ق.ظ http://Www.Kidcanser. Blogsky

چقدر نه تاش دلنشین بودن و لبخند لازم بودن ولی انصافا اون اتمام کار بنایی و اثاث کشی از همه شون لذت بخش تر هست چون ادم خیلی سختی براش میکشه چه قبلش و چه بعدش( خب بالاخره تا بدهی ها تموم بشن کلی زمان میبره) ولی کیفش هم زیاده

ممنون
بله واقعا
خدائی میخواستم اول همونو بنویسم اما بعد گفتم میگین چرا به مادیات بیشتر از سلامتی مردم اهمیت میدی؟

صبا دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 11:05 ق.ظ http://gharetanhaei.blog.ir/

ما خودمونیم پایین کره زمین هستیم

آره. انواع مختلف کمپوت هست ولی من تا حالا نخریدم. به کمپوت اعتقادی ندارم ولی برای تو زندان دیگه مجبوریم! بجاش من به میوه خشک اعتقاد دارم. اگر دوست دارید میتونم میوه خشک بگیرم بجای کمپوت


هرچه از دوست رسد نیکوست شما بفرستین ما هم جلو بقیه زندونیا پز میدیم که از خارجه برامون چیز میفرستن!
سلامتی همه اسیرا ...

سارا دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 10:51 ق.ظ http://15azar59.blogsky.com

پول لباس رو برای ما که نریختن شما هم که رفاهی هستید

واقعا؟
توی دوران طرح حقوقمونو از بانک ملی میگرفتیم. اما از زمانی که استخدام شدم بانک رفاه بودیم تا حالا

مهرو دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 07:49 ق.ظ

سلام دکتر
من که سرکارم دخترم پیش مامانم میمونه
مامانم میگه یه وقتایی صبح که کلاس داره میگه آی سردمه یه پتو برام میاری
بعد میره زیر پتو با گوشی بازی میکنه
وقتی هم که من میرم دنبالش، میگه امروز اصلا با گوشی بازی نکردم رفتیم خونه میذاری با گوشیت کارتون ببینم ، تازه مامانم رو هم شاهد میگیره

سلام
آنی میگفت گاهی باید عسلو وسط کلاس از خواب بیدار کنه!
احتمالا توی تابستون مجبور میشیم یه دور دیگه دروس امسالو باهاش کار کنیم

صبا دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 05:01 ق.ظ http://gharetanhaei.blog.ir/

قبولی در آزمون مدرسه یعنی چی ؟؟ یعنی قرار بود قبول نشن یا چون نمره هاشون خوب شده نوشتید؟ و اینکه بچه های ابتدایی مگه معدل دارند؟


اون مبلغ واریزی واقعا تامل برانگیز بود آدم نمی دونه بخنده یا گریه کنه

ولی خب از همه اینا بگذریم تو زندان موبایل نمی گذارن ببرید فکر کنم ولی ما میتونیم کمپوت براتون بفرستیم. تا نرفتید بگید چه طعم هایی دوست دارید

هر نوع موفقیت بچه ها برای ما لذتبخشه و طبیعتا هرچقدر این موفقیت بزرگ تر باشه بیشتر. عسل هم چون همه نمراتش خیلی خوب شده بود هدیه را گرفت!
واقعا
نه بابا زحمتتون میشه از اون همه راه بفرستین من اگه بخوام برم زندان که همه رو با خودم میکشم پائین راستی اونجا هم مثل اینجا کمپوت هست؟

شارمین دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 01:57 ق.ظ http://behappy.blog.ir

سلام.
البته اسم اون چالش، ۹ لبخند ۹۹ بود! :)))

لبخندهاتون مستدام.
کتاب خوندنتون هم!


ولی به نظر من سختی تحصیلات مجازی خیلی بیشتر از مدرسه رفتن تو برف و بارونه! این یک ساله کلی مراجع داشتم که بچه و مامان به خاطر کلاس مجازی واقعا به هم ریخته‌ن و اضطرابی شده‌ن.

سلام
تصحیح شد ممنون
سپاسگزارم
خب اون که بله

نسیم دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 01:41 ق.ظ http://nssmafar.blogfa.com/

من شنیدم از کسایی که واکسن زدن هم کرونا گرفتن درسته؟

درست شنیدین. متاسفانه ایمنی صددرصدی نمیده. به هر حال یه واکسن جدیده و هنوز جا داره تا کامل بشه.

مریم یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 11:40 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
طاعات و عباداتتان قبول درگاه حق تعالی و خدا قوت و پرتوان باشید
الهی که در سال ۱۴۰۰ دلایل خوشحالیتون برسه به بی نهایت
و دوز دوم واکسن هم به سلامتی بزنید و تمام افراد سالمند و با نقص ایمنی و بیماران زمینه ای هم به سلامتی بزنند

سلام
از لطفتون سپاسگزارم
امیدوارم

لاله یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام اقای دکتر واکسن روسی عوارض داره؟بزنیم یا نه؟

سلام
هر واکسن و داروئی ممکنه عوارض داشته باشه. اما به قول دکتر مستانه که توی کانالشون نوشته بودن حتی اگه یک درصد هم خطر گرفتنو کم کنه ارزششو داره.

نیروانا یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 10:13 ب.ظ http://life-career.blog.ir/

من با نه مورد خوشحالی بقیه هم ی دور خوشحال میشم همین قدر خجسته
باید سال بعد اینو هم جزو خوشحالیام بنویسم
اون محله ناامن رو اسمشو بگید که اگر کرونا اجازه داد و رفتیم خفت نشیم

این که با خوشحالی دیگران هم خوشحال میشین که خیلی خوبه موفق باشید
چشم آکسارای

ویرا بانو یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 08:42 ب.ظ http://bano-vira.blog.ir/

سلام هفت سین جالبی بود
یه سوال اگه این دوزها به موقع تزریق نشن تاثیری روی میزان امنیتشون نداره؟
واقعا با اون مبلغ مگه میشه لباسی هم خرید؟بنظرم فقط باهاش جوراب میشه خرید

سلام ممنون
اثر که داره اما نه دیگه برای یک روز
آره اما از اون جوراب نانوها!

نسرین* یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 08:23 ب.ظ

سلام چه خوب ، دکتر مورد سه؟ آنی خانم هم که این رو خواهند خواند یا تا حالا خوانده اند که

سلام
قبلا هم نوشتم. من به شعور آنی ایمان دارم

رافائل یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 08:00 ب.ظ http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام.
چه خوب که نه چیز خوشحال کننده رو نوشتید. من برم فکر کنم ببینم چی برای خوشحالی دارم هرچند فکر نمیکنم به پنج تا برسه
واقعا بچه ها در آینده چی میخوان بگن؟ احتمالا میگن مجبور بودیم صبح از خواب بیدار بشیم و در کلاس حاضر بشیم. شاید سی سال بعد بچه ها با یکسری تکنولوژی جدید در خواب همه چیز رو یاد بگیرند.

سلام
من هم فکر نمی کردم که به نه تا برسه اما نهایتا ناچار شدم یکی شونو حذف کنم تا بشن نه تا!
واقعا

ترانه ی باران یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 07:05 ب.ظ http://razautumngirl8.blogfa.com

چقدر خوب و مفید و تامل برانگیز

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد