جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

خاطرات (از نظر خودم) جالب (۲۹)

سلام 

۱. خانمه بچه شو با درد شکم آورد و گفت: پارسال شکمش درد میکرد آزمایش دادیم گفتند انگل داره دارو بهش دادند٬ حالا باز دل درد گرفته یعنی هنوز انگله اون تو مونده؟! 

۲. خانمه میگفت: اینقدر تب دارم که از دیشب تا حالا فقط یه بادبزن دستم گرفتم و دارم شکممو باد میزنم تا خنک بشه! 

۳. به مَرده گفتم: چه قرصی برای فشار خونتون میخورین گفت: یه قرص ریز! 

۴. خانمه بچه شو آورده بود و میگفت: این هر ماه درست سر برج سرما میخوره اما این بار هنوز سر برج نشده به نظر شما چرا سرما خورده؟!! 

۵. پیرزنه گفت: آزمایشمو ببین. دیدم و  گفتم: آزمایشتون خوبه. گفت: خوبی از خودتونه! 

۶. به خانمه گفتم: مشکلتون چیه؟ گفت: این ماه سه بار ناقص شدم! (ترجمه: پریود شدم) 

۷. خانمه جواب آزمایش ادرار بچه شو آورده بود. گفتم: مشکلش چی بود که براش آزمایش نوشتن؟ گفت: توی مهد کودک گفتن آزمایش انگل براش بدین ما فکر کردیم با آزمایش ادرار معلوم میشه حالا انگار میگن نمیشه! (نکته جالبش این که هماچوری (خون در ادرار) داشت و فرستادمش سونوگرافی تا ببینیم علتش معلوم میشه؟!) 

۸. به خانمه که با درد پهلو اومده بود گفتم: تکرر ادرار هم دارین؟ گفت: هروقت که هندونه میخورم! 

۹. یه پیرزن ۹۳ ساله بدحالو آوردند٬ خانمی که همراهش بود گفت: آقای دکتر! لطفا فقط یه کاری بکنین که تا پنجشنبه آینده زنده بمونه آخه عروسی دخترمه! 

۱۰. راننده آمبولانس مرکز یه توده روی زبونش بود جراحی کرد و نمونه رو برد پاتولوژی. چند روز پیش جواب پاتولوژی رو آورده بود و میگفت: دکتر من نمیفهمم چرا با اینکه اینو فارسی نوشته من چیزی ازش نمیفهمم! 

۱۱. مسئول واکسیناسیون توی مرکز نبود٬ به ارباب رجوعش گفتیم: امروز دیگه نمیاد فردا بیائین. گفت: به شرطی که نگه چرا همون دیروز نیومدی! 

۱۲. خانمه بچه ۱۳ ماهه شو آورده بود و میگفت: درست حرف نمیزنه به نظر شما تازه زبون باز کرده یا مشکل داره؟! 

۱۳. به خانمه گفتم: آمپول میزنین براتون بنویسم؟ گفت: نه ممنون آمپول میل ندارم! 

۱۴. پسره اومده بود و میگفت: چشمم قرمز شده و میسوزه رفتم پیش دکتر یه قطره داد که اون چشممو بیشتر میسوزوند دیگه نریختم توی چشمم! 

۱۵. خانمه میگفت: نمیدونم چرا ضعف دارم اما اشتها نه! 

۱۶. چند هفته پیش دکتر «د» (رئیس سابق شبکه لردگان) با من تماس گرفت و گفت: من دارم میرم برای شروع دوره رزیدنتی (تخصص) میتونی به جای من بری توی یه مرکز ترک اعتیاد؟ رفتم مرکزشو ببینم که پیداش نکردم. از یه مغازه دار آدرس پرسیدم که آدرس داد و آخرش گفت: یادت نره به دکتر بگو من معرفیت کردم بری اینجا! (جهت اطلاع: کارشو قبول نکردم) 

پ.ن۱: خوشبختانه عذرا خانم به وبلاگستان برگشتند. غمی که دارند فراموش شدنی نیست اما امیدوارم خدا بهشون صبر بده. 

پ.ن۲: اخوی گرامی رفتند تهران انتخاب واحد کردند و برگشتند و قراره چند روز دیگه برای ادامه تحصیل برن تهران. انشاءالله به زودی بار دیگر شاهد آپ کردن وبلاگشون خواهیم بود. 

بعد نوشت: 

الان با خبر شدم که مادربزرگ گرامی صبح امروز (شنبه) در هشتاد و چند سالگی فوت کرده. 

احتمالا یکی دو روزی در خدمت شما نخواهیم بود.

نظرات 41 + ارسال نظر
نسیم شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 11:54 ب.ظ http://www.mannevesht73.blogfa.com

سلام
خب مورد ۱۵ منم هستم عجیبه مگه؟

سلام
عجیب نیست اما چون هردوشون علت و معلولند و با این سبک پشت سر هم آورد برام جالب بود

پرنیان دوشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:36 ق.ظ


٦. ناقص شدم الهیی
١٥. خب چیه مگه ؟ راست میگه دیگه بنده خدا

ممنون از نظرتون

یک دانشجوی اقتصادی چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام
قبلا گفته بودم واسه همین نگفتم..
1389
ممنون..

من(رها)! سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:40 ب.ظ

دکتر خدایی اینا مشکل پشکل ندارن! یعنی فکرشم نمی کردم ادما انقدر ... باشن!!!
شما خانوادگی وب دارید!!!
عماد از کی وارد وبلاگستلن می شه!!؟؟؟

مشکل که نه اما فکر کنم یه کم پشکل دارن!
هروقت سواددار شد!

قهوه ای پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:32 ب.ظ http://www.drqahvehi.blogfa.com

سلام.روم سیاه!!باید برنامه ریزی کنم روی چندتا از مطالبی که نبودم و نخوندم رو بخونم
قرص ریز و خوبی از خودتونه خیییلییییی بامزه بودند!!
دلم برای نظر دادن یه ذره شده بود!!

سلام
خواهش میشود
فقط دیگه تکرار نشه!

باران چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ب.ظ http://dr-baran20.BLOGFA.COM

اگه دوست داشتین منو با اسم وبلاگم لینک کنید.
ممنون

شاید وقتی دیگر
الان اینترنت خونه قطعه و میخوام با حداکثر سرعت از کافی نت بیام بیرون!

باران چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:54 ب.ظ http://dr-baran20.BLOGFA.COM

سلام
وبلاگتون خیلی قشنگه مطالبش هم زیباست
نگید خودمونیم خوندیش!!!
چون من قبل از اینکه وب داشته باشم میخوندمش الان یه وب درست کردم
خوشحال میشم بهم سر بزنین
با اجازه لینکتون میکنم

سلام
ممنون
با همین کامنت معلومه که خوندیش!!
کار خوبی کردین
خوب پس یه دکتر باران دیگه هم اضافه شد!!
چشم
اجازه ما هم دست شماست نیکی و پرسش؟!

سمیرا سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:58 ب.ظ http://rangarang2.blogfa.com

این بالاییه نظرات خواهر زادم بود (4 سالشه) خیلی اصرار داشت نظر بده

قدمشون سر چشم این وبلاگ!

نازنین سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:57 ب.ظ



ایول
یه عماد دیگه پیدا شد!

سمیرا سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ http://rangarang2.blogfa.com

سلام علیکم
خوب هستین؟؟
خیلی با نمک بودن
با اجازه

و علیکم السلام
خوبم
ممنون
اجازه ما هم دست شماست!

خانم ورزش سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:06 ب.ظ

راستی اون وبی که ازش مطلب برداشتم وب آقای همسر نیست

آهان
پس باید جستجو رو برای پیدا کردنش بیشتر کنم!

خانم ورزش سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام خیلی جالب بود مخصوصا ۹و۱۱و۱۴
خدا رحمتشون کنه درباره عماد خان هم بنویسید

سلام
ممنون
باز هم ممنون
چشم

رهـــا دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:43 ب.ظ http://rad6718.wordpress.com

یعنی چی همشه سر برج سرما میخوره ؟

تسلیت میگم فوت مادربزرگتون رو....ایشالا بقای عمر شما باشه
در مورد رمز دار کردن پستم هم به خاط اینه که مدیرمون آدرس وبلاگو داره به خاطرهمون جریان شمال و این چیزا رمز دار نوشتم وگرنه مشکلی مداره

چی بگم؟ :دی
ممنون
اینو الان برای سومین بار دارم میخونم
دوبار توی گودر و یه بار هم اینجا!

دکتر نفیس دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:09 ب.ظ

سلام
روحشون شاد
برای پستتون با پاکت نمی شه نظر گذاشت!

سلام
ممنون
این بار ۱-۲ به نفع من شد دقت کردین؟

[ بدون نام ] دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:29 ق.ظ

pinworms can cause hematuria


باور نداری

میدونم
کی گفت باور ندارم؟

×بانو! یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:46 ب.ظ http://delneveshteha-007.blogfa.com/

سلام
تسلیت میگم....

سلام
ممنون ...

وروجک یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ب.ظ http://jighestamn.blogsky.com

سلام دکتر جان این سری همش جالب بود اما این مورد 15 که بهش اشاره کردین بنده ی خدا درست گفته اخه منم بعضی اوقات اینجوری میشم گرسنم میشه اما نمی تونم چیزی بخورم یعنی اشتها ندارم بهم نخندینا
اول اینکه بهم تبریک بگید چون منم اومدم تو بلاگ اسکای اخه وبلاگمو فیلتر کردن
دوم اینکه بهتون تسلیت میگم خدا رحمت کنه مادر بزرگتونو
سوم اینکه چندی پیش می خواستم حال برادرتونو بپرسم یادم می رفت خوب شد که شما گفتید

سلام ممنون
واقعا؟
چرا فیلتر؟ شما که حرف خاصی نمیزدین!
ممنون
خوب پس منتظر آپهای جدیدش باشید
راستی آدرستونو اشتباه نوشتین

خان داداش یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ب.ظ http://asemann.wordpress.com/

سلام
منم بهتون تسلیت میگم.روحشون شاد
درضمن ممنون بخاطر همدردیتون

سلام دکترجان
ممنون
خواهش میکنم وظیفه بود

مجتبی از دورک اناری یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:50 ب.ظ

تسلیت.

ممنونم

دکتر اشتباهی یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:35 ق.ظ

تسلیت میگم بهتون.
بهشت نصیبشان باد.

ممنون

مژگان امینی شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

خدا رحمتشان کند .شما که عروسی نداشتید؟
زبان آقای راننده خوب شد؟

ممنون
نه به این زودیها
اتفاقا یکی دو برآمدگی کوچیک از کنار اسکار عمل بیرون زده بود

متین بانو شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:20 ب.ظ

ئه! الان دیدم ... تسلیت میگم بهتون. خدا رحمتشون کنه.

ممنون
شما لطف دارین

مرجان شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:50 ب.ظ

خدا رحمتشون کنه.و خدا خانواده تون رو براتون سلامت نگه داره

ممنون

[ بدون نام ] شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ب.ظ

در مورد عزیز از دست رفته، تسلیت...

ممنون
دوست بی اسم من!

فینگیلی شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 ب.ظ http://www.ruzegaran.blogsky.com

مثل همیشه جالب بود...
من موندم اون خانومه که از دیشبش شکمشو باد میزد چرا فریز نشده بود!
ای بابا دکتر ربولی الان پول تو ترک اعتیاده که!اینها هی ترک میکنن بعد دوباره معتاد میشن دوباره ترک میکنن و...چرا قبول نمیکنین!!؟
خدا بیامرزدشون و ایشالا هر چی خاک ایشونه بقای عمر شما و خانواده...

ممنون
ترسیدم کمال همنشین در من اثر کنه به جای اینکه اونها درمان بشن من معتاد بشم!
ممنون

سارا از ژوژمان شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:24 ب.ظ http://judgment89.wordpress.com/

1- یاد خودم افتادم من از بچگی همیشه فوبیای انگل داشتم آخه همیشه سخت و دیر به دیر مدفوع می کردم
6 - ناقص ؟ ده یازده سالم بود بابام منو برده بود جایی ، واسم حکم رشد بگیره ، یادم نیس واسه چی،ولی اون خانومه ازم پرسید ماهانه میشی؟من اینجوری شدم در عمرم نشنیده بودم خوب
ممنون بابت این خاطه نوشت های طنزتون
تسلیت میگم خدا رحمتشون کنه

حکم رشد؟
چرا آیا؟

زندگی جاریست... شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:20 ب.ظ http://parvazz.wordpress.com/

سلام
بهتون تسلیت میگم
ممنونم بخاطر لطفی که به من و خان داداشم دارید.بخاطر همدردیتون بی نهایت ازتون ممنونم.
شاد باشید و سربلند

سلام
ممنون
خواهش میکنم
به جز انجام وظیفه کاری نکردم

لژیونلا شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:15 ب.ظ

تسلیت میگم. غم آخرتون باشه.
۵-
۶-این جوریشو تا حالا نشنیده بودم
۱۰-پررو
16- جهت اطلاع باحال بود. خوب پروفیلاکسی کردین!

ممنون
هم برای تسلیت و هم نظرتون

باران شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:34 ب.ظ http://www.drzss1368.blogfa.com

سلاممممم
حال شما؟
دلم برای وبلاگتون تنگ شده بود
اول تسلیت می گم بابت مادر بزرگتون
و دوم!
مثل همیشه عالی بود
ناقص شدم!!!!!
۴ هم خیلییییی باحال بود
به نظر شما چرا سرما خورده؟؟؟

سلام
ممنون
زیارت قبول
اول ممنون
و دوم
باز هم ممنون!
چی بگم؟!

مجتبی از دورک اناری شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:46 ب.ظ

سلام . دکتر چی شده ؟ تسلیت واسه چی؟

سلام
همینجوری!

شیوا شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ب.ظ http://drsarhal.blogfa.com

راستی بهتون تسلیت میگم...

ممنون

شیوا شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 ب.ظ http://drsarhal.blogfa.com

سلام! درباره مرود 2 باید بگم که،‌ چین که رفته بودیم مردم اعتقاد داشتن که اگه شکمشون خنک بشه کل بدنشون خنک میشه! واسه همین هم تو خیابون ها همه مردها شکماشون رو بیرون انداخته بودن ! تازه بعضیاشون با بادبزن هم بادش میزدن!!!

سلام
ایول پس من یه مریض چینی داشتم و خبر نداشتم!

متین بانو شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ب.ظ

هوووووف...ناقص !!

شماره 9 چه بدجنس بود زنه...



آره ناقص!
من نمیگم بدجنس خوب عروسی دخترش بود دیگه

من و هسملی شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ق.ظ http://manohasmali.blogfa.com

با عرض معذرت ولی من از زور خنده چسبیدم به سقف! حالا چرا ناقص؟!!!
امیدوارم برادرتون موفق باشن در شهر خوش آب و هوای تهران!

حالا چرا با عرض معذرت؟
چی بگم؟
ممنون

دکتر اشتباهی شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:28 ق.ظ http://www.dreshtebahi.wordpress.com

سلام دکتر
مثل همیشه عالی بود
خسته نباشن

سلام
ممنون
مونده نباشی جوون!

شهاب حسینی شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ق.ظ http://www.roozneveshtam.blogfa.com

ببخشید ...تیم مون ! خوب شد ؟

خدا ببخشه
بهتر شد!

مرجان شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ق.ظ

۱-انگله فسیل شده لابد
۲-
۳-
۴-
۵
۶-
۷-
۸-
۹-
۱۰-
۱۱-
۱۲-
۱۳-
۱۴-
۱۵-
۱۶-
۱۷
۱۸-
۱۹-
۲۰
========

========



شیوه نوین بیان احساسات با شکلکهای بلاگ اسکای===>دینگ دینگ

وای خدا
شما همیشه منو شرمنده میکنین با این نظرات جامع و کاملتون

شهاب حسینی شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ق.ظ http://www.roozneveshtam.blogfa.com

سلام
دکتر جون !

امیدوارم موفق و پیروز باشید..تیمتون هم فردا ببره !

سلام
مهندس جون
تیمتون یا تیممون؟!
راستی اگه میخواین تشریف بیارین ولایت ما کوهنوردی تا سرد نشده بسم الله

[ بدون نام ] شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ق.ظ

roboli boboli nakakai okina tataro jingo

ایول چه زود یاد گرفتی!!!
سایونارا

http://hofop.blogsky.com جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:47 ب.ظ

کاش منم پزشک میشدم چه محیط شادی داره:))

اشتباه نکن دوست من
من فقط جاهاش شادشو مینویسم!

MyTheme جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ب.ظ http://www.mytheme.ir

سلام دوست عزیز
وب سایت MyTheme.ir (قالب من) گرافیک منحصر بفرد و بسیار جذابی برای قالب های رایگان وبلاگ در همه موضوعات و زمینه ها ارائه داده. اگه می خوای وبلاگت جذابیت زیادی واسه بازدید کنندگان داشته باشه پیشنهاد می کنم حتما یه سر بزن قالب ها رو ببین و انتخاب کن. موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد