جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

بازی

سلام از طرف دوست خوبمون دکتر بابک به یه بازی دعوت شدم که بر اساس اون باید وبلاگ ایشونو نقد کنم و امیدوارم که بتونم از پس این کار به خوبی بربیام. 

راستش اصلا یادم نیست که برای اولین بار چطور وارد وبلاگ ایشون شدم و یا اینکه درواقع اول من ایشونو کشف کردم یا ایشون به این وبلاگ اومده بودند اما به هر حال از همون اولین حضور و کشف همکار بودن ایشون و مهمتر از اون با خوندن مطالبی که توی وبلاگشون دیدم علاقمند شدم که مطالب وبلاگشونو دنبال کنم. 

ایشون چیزهائی دارند که من بهشون غبطه میخورم. 

زندگی در کشوری دیگه یکی از چیزهائی بوده که همیشه برای من وسوسه انگیز بوده گرچه میدونم خودم هم جرات اقدام در این موردو ندارم. 

از خاطرات ایشون میشه حدس زد در محیط کار ارتباط صمیمانه ای با دوستان و همکاران دارند شاید یه چیزی شبیه اون چیزی که هر سه شنبه در سریال «پرستاران» می بینیم و اینجا دیگه کمتر پیدا میشه. 

ضمن اینکه ورود ایشون به دوره تخصص خیلی ساده تر از اون چیزی بود که ما مجبوریم برای ورود به دوره تخصص تحملش کنیم ضمن اینکه هیچگونه محدودیتی درمورد نوع رشته انتخابی نداشتن نه از سهمیه ای و نه جنسیتی و نه .... 

و اما در مورد مطالبشون ...  

اکثر پستهای این وبلاگ درمورد خاطرات بیمارستانی هستند و انواع بیمارانی که به بیمارستان محل کارشون مراجعه میکنند و در هر پست چند لغت تخصصی پزشکی وجود داره و معمولا بدون هیچگونه توضیحی که همین مسئله باعث میشه خوانندگان فاقد اطلاعات پزشکی نتونن ارتباط خوبی با وبلاگشون برقرار کنند. 

یکی دیگه از مسائلی که در این وبلاگ دیده میشه اینه که به ندرت اطلاعاتی از زندگی شخصی ایشون به خوانندگان داده میشه. 

من اگه ایشون برای یکی از پستهام کامنت نگذاشته بودند که: به خانمم گفتم فردا اینها رو برات ترجمه میکنم شاید هنوز نمیدونستم که همسرشون ایرانی نیستند. 

یا اگه چند پست پیش از بردن «دنی» به باغ وحش نگفته بودند هنوز اسم پسرشونو هم نمیدونستم. 

یا در حالی که در پروفایلشون از زخمه های ساز صحبت کرده اند من هنوز نمیدونم سخن از چه سازیه؟

یکی دیگه از مواردی که در مورد ایشون قابل توجهه (شرمنده البته) بدقولی ایشونه. مثلا درخواست من درمورد گذاشتن یه پست در مورد راسپوتین بعد از چند ماه انجام شد و الان هم مدتیه که منتظرم تا بفهمم چرا یکی دو هفته پیش اونجا روز پزشک بوده؟ 

راستی من بعضی وقتها به این موضوع فکر میکنم که ایشون با اینترنت و وبلاگ چه راه خوبی برای ارتباط با سرزمین مادری خودشون دارند ... 

خوب دیگه شرمنده من فعلا دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه! 

پی نوشت: همین الان به اندازه کافی خاطرات (از نظر خودم) جالب دارم، انشاءالله برای پست بعدی.

نظرات 25 + ارسال نظر
سمیرا سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:23 ب.ظ http://www.rangarang2.blogfa.com

چه با نمک
اقای (یا شایدم خانم) . . . مشکل وبم حل شد قالبم رو عوض کردم حالا می تونی واسه خودم نظر بزاری البته اگه این نظر رو دیدی

شنیدی آقا (یا شایدم خانم)؟

[ بدون نام ] دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:44 ق.ظ

حالا که سمیرا با من موافقه به وبلاگش سر زدم . از اهنگ متن خوشمان امد. و چون جواب سوالهای کنکور را نداده بود و جایی هم برای نظر نداشت منم اینجا جواب میدم.
تذکر آیین نامه اى :
۱)ترک عادت موجب مرض است!
۲)پس این چند ساعت را چه بکنیم!
۳)پس برای امتحان خرج زیاد کردند!
۴)خودت برو!!!!!!!!!!!!!!!

سوال 1
لقمان حکیم حکیم بود نه بابا
سوال ۲
مروارید خلیج فارس یک راه در امد دیگه برای از ما بهترون
سوال۳
به دلیل ترس از متهم شدن به نژادپرستی به این سوال جواب نمیدم
سوال۴
بعد از بازی با المان جواب میدم!
۵
مردم ساکن -کر- و- اسی نژاد ندارند ما ایرانیها نژاد داریم
۶
صدای بورکینوفاسو!
۷
اندی ؟
۸
حرامش یا حلالش؟
۹
احمد غضنفر ابن حسن قلی
۱۰
قبل از تحریم یا بعدش؟
۱۱
آرش-
۱۲
مجنون!
۱۳
با بازی پرویز پرستویی فیلم هم مرد
۱۴
زنها را که به زندان نمیندازن این یک شایعه است که امریکاییها انداختن
۱۵
مگه فردوسی هم مرد

حالا چرا اینجا جواب میدی
اصلا منو سنه نه!
اسمتو هم که باز ننوشتی!

پسر شیطون یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:53 ب.ظ http://narcist.blogfa.com

سلام. چسر مگه بچه شدی میخوای بازی کنی؟!!

سلام
اییی چسر که گفتی یعنیییی چه؟!

دکتر سلطان یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:42 ق.ظ http://doctorsoltan.blogfa.com/

سلام...من اولین باریه که اینجا میام...طرز نوشتن و نگاهتونو دوست داشتم..در ضمن نقد جالبی از دکتر بابک داشتین..با اجازه لینکتون می کنم

سلام
خوش اومدین
لطف دارین شما

خاله آذر یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ق.ظ http://www.khaleazar.blogfa.com

چه باحال!منم از نوشته شما فهمیدم که خانومش ایرانی نیست!!

پس عجب شرلوک هولمزی هستم من!

مانگی سو شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ب.ظ http://mangisoo.blogfa.com/

سلااااااااااااااااااام.
نمی دونم صدای سلامم خوب رسید به گوشتون یانه... خوبید؟
من فک می کنم ارتباط من با وبلاگ دکتر بابک از طریق وبلاگ شما بود خب یه تشکر خدمت شما!
بعدش...
وای چقدر کار دارم باید بشینم همه پستای قبلی تو نو بخونم. فعلا این حضور سیم ثانیه ای رو داشته باشین تا بعد...
بابا خب باید برم به آنی جونم سر بزنم خب ب ب ب

سلام
چه عجب!
شنیده بودیم خانما بچه دار میشن بقیه رو یادشون میره ها!!

مژگان امینی شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:36 ق.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

سلام
خوب با یک وبلاگ جدید هم آشنا شدیم.ولی فکر نکنم مثل وبلاگ شما بتوانم مطالبش را بلند بلند برای همه بخوانم .تازه آنی هم ندارد.
هیچ کی هم عماد نمی شه.

سلام
دقیقا همینطوره
یه آنی اوکراینی دارد!
شما لطف دارید

زندگی جاریست... جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ب.ظ http://parvazz.wordpress.com/

سلام
من که وبلاگ ایشونو تا حالا نخوندم بنابراین نظری ندارم

سلام
شما حق دارید

زبل خان جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ http://zebelestan.wordpress.com

من خوندم ولی دقیقا نفهمیدم عنوان بازیش چیه؟؟!!

هیچی
دکتر بابک یه وبلاگو نقد کرده بودند و بعد هم منو دعوت کردند تا ایشونو نقد کنم

سمیرا جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.rangarang2.blogfa.com

بامزه تر از هر چیز این دعواتون با اقای محمد نادره
هر دوتون خیلی نمک دارین
مرسی که ما رو با ایشون (دکتر بابک) اشنا کردین
بسی مرسی
با نظر اقا کامران هم بسی موافقم

من که دعوائی با ایشون ندارم یعنی با هیچکس دعوا ندارم
خواهش میشود
دست شما و آقا کامران درد نکنه

فینگیلی جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:31 ب.ظ http://www.ruzegaran.blogsky.com

دکتر ربولی چقدر خوب همه چی یادتون مونده!ممنون کشفیاتتونو در اختیار ما هم گذاشتین!!
خیلی جالب بود وبلاگشون...ما هم الان آشنا شدیم!

ای بابا
یکی ندونه فکر میکنه چی یادم مونده بوده؟! :دی
قابلی نداشت

بهداشتی جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ب.ظ

ای خدا این وبلاگ شما رو چشم زدنا
من یه ۹ ماهی میشه که مطالبو دکتر بابکو می خونم.البته خاموش.خوب مینویسن.آدم حس میکنه صمیمیت محیط کارشون بیشتره.مثل اینجا نیست که همه دچار سوتفاهم میشن.

کاملا همینطوره
واقعا
دکتر بابک باید بیاد چندتا شیفت اینجا بده تا قدر عافیتو بدونه!

محمد نادر عصبانی جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ق.ظ http://www.soillover.blogsky.com

سلام اقای نسبتا محترم!
واقعا که
شما مثلا خیر سرتون تحصیل کرده ی جا معه هستین و این قدر بی . . .
یعنی چی بعضی ها شورش رو در اوردن و راه می افتند توی . . .
خب لینک شما همچین تهفه ی نطنز هم نیست
تبادل لینک نمی کنی نکن دیگه چرا بی احترامی می کنی به مخاطب ها؟
اون هایی که یک کامنت رو واسه همه میزارن اسمی از صاحب وبلاگ نمی برن
اگه نمی دونی بدون
من هم هر کسی رو لینک نمی کنم
خیلی خوشحالم که خیلی زود او باطن . . . .رو شناختم و لینکت نکردم!!
سرزده
به زبان هوا بردی :
ات شه

سلام
من گفتم بعضی ها گفتم شما؟
خدا رو شکر که منو شناختین
دوست ندارین لینک نکنین
راستی اگه واقعا از مطالب این وبلاگ خوشتون اومده و میخواستین لینک کنین پس دیگه تبادل لینک یعنی چه؟
یعنی اگه من شما رو لینک نکنم شما از مطالب این وبلاگ خوشتون نمیاد؟!

کامران جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ق.ظ



وا وا! از اولش باید میفهمیدیم این ربولی که از اسمش پیداست با خارج ارتباط داره........

من با خارج ارتباط دارم یا ....!

بابک جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ق.ظ http://babaktaherraftar.blogfa.com

سلام دکتر
ممنون که جواب مثبت دادید به انجام این بازی
یه جاهایی به شما حق می دم مخصوصا در مورد اصطلاحات از این به بعد بیشتر روش دقت می کنم
در مورد بد قولی هم باید بگم شرمنده دیگه همین

سلام از ماست
خواهش میشود
ممنون

یک دانشجوی اقتصادی جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ

سلام...
یعنی شما ارتباطتتون چنان صمیمانه نیست..؟

سلام
من چنین حرفی زدم؟

رضا مدهنی پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ب.ظ http://www.madhani.blogfa.com/

تصور کنید سر سفره عقد که از عروس خانوم می پرسن آیا وکیلم ؟
جواب بده نه
اون پاسخ شما به تبادل لینک در چند نظر بالاتر ناخود آگاه این صحنه را به ذهن من آورد

آخه بعضی ها دیگه شورشو درآوردن
راه می افتن توی وبلاگستان هر کسیو پیدا کردن همین کامنتو براش میگذارن

دکتر اشتباهی پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ http://dreshtebahi.blogfa.com/

سلام
جالبه.چه نقاد خوبی!ازین به بعد وبلاگ ایشونم میخونم

سلام
بخون جانم!

حکیم بانو پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:44 ب.ظ http://www.2hakim.com

چه جالب که وبلاگ ها توسط خواننده هاش نقد بشه.
به نکته های جالبی اشاره کردین.
ما منتظر پست های جالبتون از خاطراتتون هستیم.

آره جالبه
مگه شما هم وبلاگشونو میخونین؟
چشم
به زودی

خیالاتی پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:10 ب.ظ http://aghushekhiyal.blogfa.com

زین پس به جای واژه ی غریب و نامانوس تخصص بفرمایید ماراتن
منم از بعضی ویژگی های وبلاگشون خوشم میاد مثلا از این بحث خانوادگی نکردن! نمیدونم چرا ولی ترجیح میدم میون همه ی وبلاگایی که از این مسائل مینویسن یه وبلاگایی هم باشه که یه کم متفاوت باشن! خوندن هر ۲ نوع وبلاگو دوست دارم ولی در کنار هم! (چقدر منظورو افتضاح رسوندم)

اتفاقا منظورتونو فهمیدم

باران پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:12 ب.ظ http://www.drzss1368.blogfa.com

اول از همه خوش به حال دکتر بابک
که محیط کارش شبیه پرستارانه
همیشه دوست داشتم تو یه محیطی مثل پرستاران کار کنم
و خوش به حالشون بابت تخصص رفتنشون!!
اصلا منم دارم دائم وسوسه می شم برم پیش خالم
ببخشید من نبودم پست قبل
امتحانا بودو وقت نداشتیم دیگه!!!
اخ جوون
من منتظر پست بعدیتون هستم

من گفتم ظاهرا نگفتم که حتما!
اگه بری که بدون باران اینجا خشکسالی میشه :دی

باران پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:08 ب.ظ http://www.drzss1368.blogfa.com

سلام
فعلا چهارم تا دوباره بیام

سلام
تا بعد

یک دانشجوی پزشکی پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:40 ب.ظ

خب به نظرم اگر یک انتقاد بتونم بکنم در مورد وبلاگ آقای دکتر این هست که لغات تخصصی رو توضیح نمی دن زیاد ولی در کل وبلاگ خیلی خوبی دارن وکلی به اطلاعات پزشکیم افزوده شده

شکی نیست که وبلاگ خیلی خوبی دارند
من هم کلی چیز ازشون یاد گرفتم

محمد نادر پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:33 ب.ظ http://www.soillover.blogsky.com

سلام عزیز
امیدوارم خوب نقد کنین!!!
عزیز یه سر هم به وبلاگ من بزن
دوست دارم با هم تبادل لینک کنیم
اگه موافقیبگو
منتظرتم

سلام
خوب بخون ببین!
چشم
موافق نیستم
باشه

روح زایی پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:28 ب.ظ http://www.roohzaee.persianblog.ir

در بزرگترین مسابقه توان سنجی روحی و باطنی شرکت کنید
و تواناییهای باطنی خود را کشف نمایید

چشم
دیگه امری باشه؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد