جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

پست درخواستی!

پیش نویس: 

۱.سلام 

در چند روز اخیر٬ هر وقت که اول «عماد» و بعد «آنی» دست از سر کامپیوتر برمی دارند و نوبت به من میرسه٬ در حال نوشتن و ذخیره اسامی لینکهای وبلاگم هستم اما اگه بخوام با همین سرعت ادامه بدم کارم چند روز دیگه طول میکشه. برای همین تصمیم گرفتم تا آماده شدن اون پست با یه مطلب دیگه آپ کنم. 

پستی که درواقع یه پست درخواستیه و با روال معمول این وبلاگ همخونی چندانی نداره. 

۲.دیشب که داشتم درباره یکی از لینکهای وبلاگم (چرندیات یک دانشجوی اقتصادی) مینوشتم برای تقلب وبلاگ ایشونو باز کردم و در کمال تعجب دیدم که ایشون هم درباره من نوشته اند. مطلب واقعا جالبی بود و لذت بردم. قول میدم دیگه زیاد به حاشیه ها توجه نکنم! (از عوارض زیاد تماشا کردن برنامه ۹۰!) نوشته بودند که گاهی از من به عنوان برادر بزرگتر کمک میگیرند که هر چقدر فکر کردم حتی یک موردش یادم نیومد! 

فقط چون این پست درباره من بود کاش این قدر غلط املائی نداشت (شرمنده آقا سید!) 

و اما اصل مطلب: 

دو سه شب پیش خانواده «آنی» مهمان خونه ما بودند و  آخر شب من با ماشین اونها رو رسوندم به خونه شون. آنی یه برادر بزرگتر داره که با پدر و مادرش زندگی میکنه. وقتی رسیدیم سر کوچه شون برادر آنی یکدفعه بدون مقدمه پرسید: نظرت درباره پول زیرمیزی که بعضی پزشکها میگیرن چیه؟ گفتم: خدائیش در مورد بعضی از پزشکها حقشونه. گفت: چرا؟ یعنی اونقدر پول درنمیارن که خرج زندگیشونو دربیارن یا اونقدر پول درنمیارن که زندگی که حقشونه داشته باشن؟ گفتم: دومیش! 

گفت: آخه توی این مملکت ما کی به حقش میرسه که اونها برسن؟ موندم که چی بگم! 

گفت: من مدتیه که وبلاگتو میخونم (نمیدونستم!) هر چقدر هم توی مطالبت دنبال یه مطلب حسابی (!)‌ مثل این گشتم پیدا نکردم حالا بیا و یه پست در این مورد بگذار. گفتم: چشم! 

توی این چند روز خیلی به این مسئله فکر کردم و چند نکته به ذهنم رسید: 

۱.همه پزشکها قادر به گرفتن زیر میزی نیستند و این مسئله محدود به رشته هائیه که به نوعی به اتاق عمل و یا دست کم نوعی کار عملی مربوط باشن. پس اکثریت قریب به اتفاق پزشکان عمومی و متخصصین برخی رشته ها (مثل اطفال و داخلی و ...) امکان گرفتن زیرمیزی را ندارند. 

۲.بعضی از بیماران میزان تبحر پزشک معالجشونو با میزان زیرمیزی که میگیره میسنجند. 

چند سال پیش بود که متوجه صحبتهای دو خانم تازه سزارین کرده شدم. اولی از دومی پرسید: زیرمیزی دکترت چقدر بود؟ 

دومی: صد هزار تومن. 

اولی: مال من دویست هزار تومن بود! و بعد چنان بادی به غبغب انداخت انگار که .... عملش کرده! 

پس شاید اگه یه پزشک بخواد از خیر زیرمیزی بگذره از طرف بیمارانش متهم به کم سوادی و یا ناشی بودن بشه و درنهایت او هم مجبور بشه همرنگ جماعت بشه. 

۳.با تصویب قانون و فرستادن بخشنامه به این راحتی نمیشه این مسئله رو از بین برد. چون کسی اعلام نمیکنه که من زیرمیزی گرفته ام و در صورت شکایت بیماران هم معمولا مدرکی وجود نداره. حتی اگه بخوان شکایت کنن پزشک میتونه خیلی راحت بگه: میخواستی نیائی پیش من! 

۴.زیرمیزی معمولا برای ورود به اتاق عمل و موارد مشابه گرفته میشه یعنی مواقعی که بیمار معمولا کلی پول خرج کرده و خیلی وقتها میگه: من که این همه پول داده ام. به جهنم این هم روش! از طرف دیگه معمولا توی اتاق عمل آدم نگران جون خودش یا یکی از عزیزانشه و لابد فکر میکنه اگه بخواد این پولو نده ممکنه پزشکش اونو یا عزیزشو خوب عمل نکنه پس به نوعی مجبوره که اون پولو جور کنه. 

۵.من نمیتونم بگم اگه دولت حقوق پزشکها رو زیاد کنه گرفتن زیرمیزی هم تموم میشه چون همیشه افرادی هستند که طمعکارند و میخوان به هر صورت پول دربیارن. اما مطمئنا پزشکی که با حقوق و درآمد قانونی یه زندگی راحت برای خودش به هم بزنه کمتر ممکنه بره سراغ زیرمیزی و .... 

۶.این جمله رو به سبک سخنان یه نفر مینویسم: حالا گیریم که پزشک به حق خودش نمیرسه٬ گناه اون آدمهای بدبختی که بیمار اون پزشک هستند چیه؟ مگه اونها مقصر کم بودن حقوق اون پزشک هستند؟ 

۷.من بلد نیستم زیاد جدی حرف بزنم بقیه شو شما کمک کنین و نظراتتونو بدین که خیال داداش آنی هم راحت بشه!! 

پی نوشت: 

۱.همین حالا یک ورژن جدید از «خاطرات (از نظر خودم) جالب» آماده است. 

اگه دیدم پست بازی داره زیاد طول میکشه اول اونو میگذارم توی وبلاگ. 

۲.حالا از فردا شروع نکنین هی برام موضوع بفرستین و پست درخواستی بخواین! 

فقط همین یه بار بود! 

۳.حالا بالاخره گرفتن زیرمیزی درسته یا نه؟! 

۴.هر بار باید بگم؟ 

من اینجا هم هستم!

نظرات 29 + ارسال نظر
medisa پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:24 ب.ظ http://naughtydentist.blogfa.com

salam.zir mizi k kolan kare dorosti nis.yani man vaghean vase un do ta khanume morede 2 az tahe del motaasefam,yani dg sharayet mitune cheghad bad bashe k adam az mizane zir mizie y taraf b tabahoresh pei bebare.
vaghean motaasefam

دقیقا!!

پزشک 78 پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:05 ب.ظ http://med78.wordpress.com

یک مقایسه ساده بین حقوق پزشکان در ایران و سایر کشورها (حتی کشورهای متوسط) نشان می دهد که فاصله بین ارزش کار انجام شده و دستمزد دریافتی چقدر زیاد است.
در کشورهای با حساب و کتاب و حتی نیمه با حساب دنیا این فاصله را خدمات بیمه ای توانمند پر میکنند اما در کشور ما این فاصله به قوت خود باقیست و روز به روز هم بیشتر می شود.
در چنین شرایطی بعضی پزشکان با افزایش تعداد بیماران ویزیتی (کاهش کیفیت) یا با دریافت مستقیم از بیمار فاصله را پر میکنند و سایرین یا تقوا پیشه میکنند یا می سوزند و می سازند

خدائیش هر چهارتا کار مشکله

پزشک 78 پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:55 ب.ظ http://med78.wordpress.com

سلام برادر ربولی حسن کور!
ما طی این بازی وبلاگی (معرفی لینکها) متوجه شدیم که به قول فرنگی ها موتوال فرندهایی با شما داریم و تعریفتان را هم خواندیم. آمدیم چاق سلامتی

شما لطف دارین برادر
خودمان هم داریم لینکهایمان را مینویسیم اما هنوز تمام نشده اند تا منتشرشان کنیم

دکتر سارا پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:43 ب.ظ

دالییییییییییییییییییییییییییییی

علیک دالیییییییییییییییییییی!!!!!!!!!!!

wandering stager پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:06 ب.ظ http://www.wanderingstager.blogfa.com

چقدر گفتم راستی!!!

آره راستی!

wandering stager پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.wanderingstager.blogfa.com

این بالایی من بیدم راستی!
راستی اینجا داره برف می آد اولین برف امسال تهران!

راستی اونجا چه خبر خوش می گذره؟؟

عجب!
اینجا از روز عید قربان دیگه برف نیومده

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام دکتر
من کلا با زیر میزی مخالفم حالا هر توجیهی می خواد داشته باشه ! به نظرم توجیه کردن چنین مسائلی مثل این می مونه که یکی دزدی بکنه و وقتی ازش می پرسن چرا دزدی کردی بگه خب پول لازم داشتم! حالا به هر دلیل!!
به نظرم اینم یه جور دزدیه. دزدی فقط این نیست که آدم از دیوار کسی بالا بره . همون طور که بزرگان دین هم گفتن درآوردن لقمه حلال خیلی کار سختیه.
مردم بدبخت چه گناهی کردن اونا به اندازه کافی واسه یه عمل جراحی خودشون پیاده می شن دیگه بی انصافیه بیشتر چلونده بشن!!
بعد هم از اینها گذشته اصلا این جور کارها به نظرم در شان یه پزشک واقعی نیست. به نظر من پزشک قداست خاصی داره که باید در جهت حفظش بیشتر تلاش بکنه.
شاید حرفام به نظر کلیشه ای بیان ولی من به گفته هام واقعا اعتقاد دارم

سلام
اسمهاتونو بنویسین خوب!

فینگیلی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:07 ب.ظ http://ruzegaran.blogsky.com

ای وااااااای!!من یادمه اسم نوشته بودم فکر کنم!!!اسم من چی شده یعنی؟!!!

حتما یکی به جای زیرمیزی برش داشته!

شهاب چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:24 ب.ظ http://drbaroooni.wordpress.com

دکتر جان می شه یه لطفی بکنی آدرس جدیدمو لینک کنی
ممنون

مگه من آدرس قبلی شما رو لینک کرده بودم؟!

متین بانو چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:34 ب.ظ http://dandanpezeshke-matin.blogfa.com

درسته که نفس زیرمیزی گرفتن نادرست و قبیحه ولی خوب تو این مملکت کجا شما مراجه کنی و کار یداشته باشی به زیرمیزی متوصل نمیشی..؟ حالا یا زیرمیزی پولی یا خدماتی (یعنی قول همکاری باهاش تو یه مورد دیگه میدی یا همون جبران کردن لطف...) با این وضعیت اقتصادی نا بسامان و در نظر گرفتن انتظارات یک پزشک و همینطور جامعه از زندگی یک پزشک در مقابل اونهمه درس خوندن و زحمت و با در نظر گرفتن این که با جون مردم سر و کار دارن و اصولا باید روحیه و انگیزه ی خوب داشته باشن تا وظیفه شون رو خوب انجام بدن به نظرم نمیشه ملامتشون کرد که زیر میزی میگیرن...وقتی اونایی که باید روحیه و انگیزه ی کافی رو به یه پزشک نمیدن خودش دست به کار میشه دیگه....
البته اینا اصلا توجیه خوب ینیست ولی وقتی کل یک مجموعه خرابه نباید یه گوشه ش رو مورد بررسی قرار داد و خرابیش رو به رخش کشید... خانه از پای بست ویران است...

متاسفانه اونقدر پول نداریم که از این «خونه» بریم بیرون تا خراب نشده!

دکی بارونی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:40 ق.ظ

منم موافقم که زیرمیزی بیشتر مختص پزشکایی هست که عمل جراحی بیشتر انجام میدن.
راستش تو مخیله م نمیگنجید همچین چیزی که چجوری یه پزشک با وجدانش کنار می یاد ولی چنین مسئله ای هست و باید این واقعیت تلخو بپذیریم

بله
ببینم اگه متخصص شدی چه نظری داری!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام
خب اگه همینجوری به سرعت بخوایم حلش کنیم میشه یه ناظر گذاشت و جلوی این مشکل رو گرفت ولی الان یه جوری شده که حتی در همون سازمانهای نظارتی هم فساد دیده میشه!...
همه ی مشکلات هم از مردم نیست هنوز حذف یارانه ها عملی نشده همه قیمت ها چند برابر شدند!حالا شما حساب کنین با ثابت بودن حقوق های پرسنل و پزشکها باید چجوری این افزایش جبران بشه!من تایید نمیکنم ها! وقتی یه پزشکی که یکی از سخت ترین شغلها رو داره و رسما" داره نصف عمرشُ هدر میده انتظار داره حداقل بقیه ی عمرش با خانوادش یه حریم امن اقتصادی داشته باشند و حداقل اونقدر داشته باشه که 5سال قبل از مرگش بازنشسته بشه!این رو نمیشه طمع یا زیاد خواهی دونست...به نظر من همه ی تقصیر از اونها هم نیست یه مقدار زیادی مشکل از اقتصاد کشور و عدم برنامه ریزیه...

خدا صبرت بده دکتر!چقدر همه نظرها طولانی شدن!!!

سلام
یه نظر بدون اسم دیگه!

خانم ورزش سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:21 ب.ظ http://sahar444.blogfa.com/

سلام بیچاره پزشک ها (البته ما از اونها بیچاره تریم ولی کار اونها سخت تره ) حق دارند زیر میزی بگیرند مگه چقدر بهشون حقوق می دند ولی باید توافق کنند سر زیر میزیشون از کسی که نداره کمتر بگیرند از کسی که داره بیشتر

خوب این برمیگرده به وجدان هر کسی دیگه

مانیل(خانومی) سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.manil65.blogspot.com

به نظر من کار درستی نیست

ممنون از نظرتون

بابک سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:44 ب.ظ http://www.babaktaherraftar.blogfa.com

سلام دکتر عزیز
من نمی دونستم تو ایران هم چنین چیزی هست یعنی چه که زیر میزی میگیرن ؟ یعنی پزشک تو بیمارستان دولتی که می خواد عمل کنه قبلش هم از بیمار پول میگیره...ولی از سیستم اینجا بگم براتون که اینا مثل ما مطب ندارن یا بیمارستان دولتی هست یا خصوصی یا پلی کلینیک و یا کلینیک تخصصی خصوصی که سیستم خصوصی ها مثل ایرانه یعنی بیمار یه پول گزاف به حساب بیمارستان واریز میکنه ولی وضع دولتی به شدت فرق میکنه حقوق پزشکا خیلی پایینه یعنی یه متخصص ماهی بیشتر از ۳۰۰ دلار از دولت حقوق نمی گیره ولی درعوض سیستم هماهنگ کردن با پزشک کاملا جا افتاده س و دولت هم می دونه به اینصورت که یک جراح یا متخصص داخلی به تناسب کارش و شهرتش زیر میزی میگره البته هستن بیمارایی که چیزی نمی دن یا ندارن که بدن که در اینجور موارد به وجدان دکتر بر می گرده و یا اگر بیمارستان وابسته به دانشگاه باشه رزیدنتها و اینترن ها می افتن به جون بیمار فلک زده
خلاصه بگم با این سیستم درامد یک جراح تا ماهی ۴۰ هزار دلار هم میشه که نه خرج مالیات داره و نه اجاره مطب و از این چیزها البته باید سیبیل رییس بخش و رییس بیمارستان رو هم چرب کنه....
خالا می بینم ما هم داریم به این سمت میریم که واقعا نمی دونم چه بگم راستش با این زحمتی که پزشکا میکشن و این درسای سنگین یه جورایی حقشونه درامد بالا داشته باشن ولی چجوری نمی دونم

خوب پس واقعا به هر کجا که روی ....

سیروس سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:39 ب.ظ

سلام.
آقای دکتر از گذاشتن این پست تو وبلاگتون ممنان.
اما...!
اولاً: بنده جسارت نکردم نگفتم یه پست حسابی توی وبلاگ شما نیست یا ندیدم.
دوماً: برای تشکر از شما یک نظر می گذارم شاید قبول خاطر گردد.
اگر یک راننده تاکسی چند تومان از بقیه کرایه شما را ندهد چقدر او را دعا می نمایید.
اگر سوپر سر کوچه اجناسی را که خریداری کرده اید چند تومانی گرانتر حساب نماید .....
اگر کارمند فلان اداره بابت انجام کار خود از شما زیرمیزی بخواهد ... و ...
اما اصل موضوع تبدیل عادتهای زشت و حتی وقیحانه به فرهنگ های عامیانه قابل قبول می باشد که نه تنها از اندیشه و فرهنگ ایرانی بدور می باشد که در کلیه ادیان نیز نکوهیده شده است.
با تشکر و عذر خواهی از تمامی پزشکان و کارمندان ، تمامی سوپرهای سر کوچه و رانندگان بسیار زحمتکش تاکسی

به به به به!!
چشممان به جمال شما هم روشن شد و بالاخره یک خواننده خاموش دیگه را روشن نمودیم :دی
حالا ببین خودت اسمتو لو دادی ها!
ضمنا ما کوچیک شما هم هستیم
شما فقط امر بفرمائید

مهرناز سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:07 ب.ظ http://www.scare-crow.blogfa.com

من ترجبح می دم بمیرم تو اتاق عمل تا پول زوووووور به کسی بدم!
البته هر چند نصف پولی که ما کلا داریم در زندگیمون خرج می کنیم پوله زوره
خیلی خوب بسته دیگه خاطره میخوام

پس از همین حالا خدا رحمتتان نماید آمیننننن!

دکتر سارا سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:15 ق.ظ

سلام
راستش موافق زیر میزی گرفتن نیستم ولی صاحب نظر هم در این زمینه نیستم

یک نظر جامع و کامل!

سارا از ژوژمان دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:58 ب.ظ http://www.judgment89.wordpress.com

سلام

در مورد نکته ی دوم که میگین اگه یه پزشک بخواد از خیر زیرمیزی بگذره از طرف بیمارانش متهم به کم سوادی و یا ناشی بودن میشه ! من فکر می کنم این نگرش عمومی و فراگیر نـیـــست ! از نظر من این _ هم رنگ جماعت شدن در زمینه ی زیر میزی گرفتن_ توجیهی بیش نیست !

من فک می کنم دلیل اصلی زیر میزی فقط یک چیزه اون هم طمع کار بودن و سیری ناپذیری بعضی از ماهاست !
ببخشین یعنی یک پزشک تو جامعه ی ما با همین حقوق (هر چند ناکافی) نمی تونه یه زندگی راحت واسه خودش به هم بزنه ؟ تعریف شما از زندگی راحت چیه ؟ اگه منظورتون از زندگی راحت ماکسیما سوار شدن و زندگی کاملا سرمایه داری و اعیونیه خب بله ! پزشک برای داشتن این نوع زندگی مثـلا راحت می تونه توجیهی داشته باشه برای زیر میزی گرفتن ! من باز هم می گم چون خیلی هامون به امکانات امروزمون قانع نیستیم و به نظر من عطش پول بیشتر آدم ها رو مجبور به گرفتن رشوه می کنه !

گرفتن زیر میزی معلومه که درست نیست ! کسی توش شک داره ؟!
حالا این ها به کنار من جدا حالم بد میشه وقتی می بینم کسی دست به جیب میشه و به پزشک دستی میده ! جدا حالـم بد میشه !

حالا در زمینه های دیگه که این مشکل بیداد می کنه و بارز تره ! کارمند های شهرداری دارند رکورد می زنن ! در شهرداری اینجا طی عملی کاملا پروگرایانه زیر میزی به رو میزی جهش یافته !!

امیدوارم از هر گونه زیر میزی و بالای میزی و رومیزی مصون بمانید !

سلام
واقعا امیدوارم که بعد از اتمام دوران دانشجوئی هم چنین افکاری داشته باشید چون خیلی از ما عوض شدیم خیلی هم عوض شدیم شما مواظب خودتون باشید

خواهره خواهره برادر خانم آقای دکتر دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ب.ظ

سلام
میگم همش شد زیر میزی که.خوب اسم پست رو هم میزاشتین زیر میزی
یادتون باشه با توجه به اظهاراتی که در میان امت اسلامی بیان کردین برای تخصص (انشالله) از رشته های زیرمیزی دوری کنین.چون شخصا اون موقع میام میگم دکتر چقدر زیر میزی میگیرین؟(از اون خنده های شیطنت آمیز به همراه دندان های درامده ی مسواک زده با خمیردندان نعنایی)

زیر میزی اصلا کار خوبی نیست.آدم باید با وجدانش کار کنه.از یه دست بدی از یه دست دیگه میگیری.کار خیر انجام بدی یه جایی خدا جوابش رو میده.گرچه همیشه اونا که از ته دل و از رو صداقت کاراشون رو انجام میدن بیشتر صدمه میبینن.اما مطمئنا" یه جا جواب کار خیرشون رو میبینن.
میگم حالا این پستتون جنجالی نشه باز.میشه پستهای درخواست کمک نزنین؟مجبورم اسمم رو رمزی بنویسم.شما هم که اصلا نمیدونین من کی هستم(باز از همون دندونای ذکر شده)
امضا

سلام
ممنون که سرزدی
خوب چون دوست نداری من هم اسمتو نمیگم اما با شما کاملا موافقم
راستی شما؟!

یک دانشجوی اقتصادی دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:03 ب.ظ

سلام
ما باید مستقیما ازتون سوال کنیم تا براتون اثبات بشه
یادم باشه یه پست توپ راجب زیرمیزی بزارم اخه مربوط به رشته ماهم میشه دیگه

پس منتظر میمانیم!

شهاب حسینی دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:09 ب.ظ http://www.roozneveshtam.blogfa.com

سلام
دکتر جونم !
دوست داریم ! اساسی !

ما بیشتر
میگی نه؟
از دکتر امیرحسین بپرس!!

مانگیسو دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:56 ب.ظ http://mangisoo.blogfa.com/

سلام. ماشاء اله به این سرعت
منم با نظر شما موافقم. شرایط جامعه طوریه که داره همه رو حریص و ببخشید دله دزد بار میاره.
آدم می خواد بتونه تو این شرایط آدم بمونه و دووم بیاره
در مورد اون موضوع هم... گل آقای ما موافق نبودن. نمی دونم چرا؟ از دست شما مردا! خدا نکنه بخواین تیریپ مردونه بردارین.
اگه دروغ می گم از آنی جون بپرسی؟!

ببخشید
ماشاءالله به کدوم سرعت؟!
مشکلی نیست میل میل شماست

رضا مدهنی دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:42 ب.ظ http://madhani.blogfa.com/

من موافق زیر میزی گرفتن نیستم اما باید دید چه عواملی بعضی افراد را به این ورطه کشانده است
آیا تعرفه های دولتی که اعلام شده است تعرفه واقعی است ؟
شما تفاوت تعرفه دولتی و خصوصی را ببینید
آیا بر اساس واقعیت و عدالت می باشد ؟
چرا بیمه ها حداکثر تلاش خود را می کنند تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند ؟
می دانید چند در صد نسخ پزشکان علیرغم محاسبه با تعرفه های کم دولتی ماهیانه(بدلایل مختلف از جمله نداشتن مهر خط خوردگی تاریخ نامشخص و......) از آمار آنها کم می شود ؟
وانگهی مگه چند درصد پزشکان کشور زیر میزی می گیرند ؟
طرف دیگر قضیه را هم باید در نظر گرفت خیلی از پزشکان کم توجهی دولت وبیمه ها را جبران می کنند : عیبش همه گفتی هنرش نیز بگو

به قول دکتر «ن» متخصص روانپزشکی که میگفت:
من موندم چطور توی سه ماه گذشته هر ماه دقیقا ۵۰ نسخه من از طرف بیمه به خاطر اشکالاتی که داشته حذف شده؟!
به هر حال فرمایش شما هم متین بود

شهاب دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:25 ب.ظ http://drbaroooni.blogspot.com

اولا ما معترضیم چون شما بی معرفتی و به ما سر نمی زنی
لااقل مثل آن 300 نفر دیگر می لینکاندیمان (یعنی ما هم دکتر شیم بی معرفت می شیم؟)
در مورد پستت مردم عادی خیال می کنن ماها 7 سال رفتیم دور هم گل گفتیم و گل شنفتیم و الانم هم داریم یه پول مفتی ازشون می گیریم ولی انصافا اگه حقوق پزشکا 10 برابرم بشه تازه میشه قیمت شب بیداریهامون تا قبل علوم پایه(بنده از قیمت بقیش بی اطلاعم)

م
ما میرسیم خدمتتون
فقط تا حالا نظر نگذاشته ایم!!
شما قبل از علوم پایه هم شب بیداری داشتین؟!

زندگی جاریست... دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:34 ب.ظ http://parvazz.wordpress.com

سلام
موضوع جالبی رو شروع کردید. اصولا این موضوع پول زیر میزی مربوط به اون دسته از جراحان بسیار مشهوره ! وگرنه که در شهرهای کوچکتر این مقدار خیلی کمتره ! تازه اگر قرار باشه جلوی این کار گرفته بشه کار خود اون آقایون لنگ میمونه و ژول کمتری بدست میارند. وگرنه براحتی میشه جلوی این کارها رو گرفت!
با تمام حرفهاتون موافقم . ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که همونطور که شما بهتر از من میدونین سرانه ای که دولت به هر بیمار میده خیلی کمه و هزینه ها زیاد. مسئولین امر بیشتر هزینه ها رو از جیب جامعه پزشکی پرداخت می کنند. وقتی یک پزشک یا پرستار یا هر کس دیگه ای در بخش دولتی کار میکنه حقوق کمی بهش تعلق میگیره دیگه چه انتظاری میشه داشت ! تازه شما بهتر از من از وضعیت حقوقها خبر دارید که در بخش دولتی هرچقدر سواد کمتر حقوق بیشتر ! مثلا این خان داداش ما که پزشکه حقوقش از آقا داداش ما که پرستار و سوپروایزر بیمارستانه کمتره ! حالا این که خوبه بهورزان محترم با سواد پنجم ابتدائی حقوقشون از همه بیشتره ! وقتی به زحمت و تلاشی که ژزشکان انجام میدهند ارزشی داده نمیشه و حتی حق الزحمه واقعی اونها داده نمیشه دیگه چه انتظاری میشه داشت ! تازه با این حرف شما هم موافقم که بیماران میزان تبحر پزشکشون رو با میزان پولی که ازشون میگیره می سنجند !
در عین حال باز هم افراد سودجو و طمعکاری هم هستند که هر چقدر ژول بیرند سیر نمی شوند و همه چیزشون ژوله که اینها هم وجدان ندارند.
یاد یک جریانی افتادم. پارسال که به چشم پزشک مراجعه کرده بودمُ آخه اول فقط نزدیک بین بودم و چشمام آستیگمات نداشت بعدش نگو درجه آستیگمات چشمم خیلی رفته بالا و متوجه نشدم. عینک جدید واقعا اذیتم میکرد. گفتم شاید شماره عینکم رو اشتباهی داده ! وقتی بهش مراجعه کردیم فرمودند چشمت قوزقرنیه داره بیا نزدیک بینی چشمت رو عمل کنیم و بعدش هم برای قوز قرنیه از لنز استفاده کن.اگر عمل نشی با عینک دیدت تا ۰.۶ خواهد رسید. به خونه که رفتیم و جریان رو به خان داداش گفتیم گفت تو چند روز عینک جدیدتو تحمل کن تا بعد ! بعدش مشخص شد چشم ما نه تنها قوز قرنیه نداشت خیلی هم سالم بود و با عینک تا ده دهم رو هم می بینیم. اینها نمونه افرادی هستند که حاضرند بخاطر پول هر دروغی بگویند.
ولی در کل اگر مقدار پولی که گرفته میشه خیلی زیاد نباشه ایرادی نداره ! حالا کی گفته این پول زیر میزیه ؟ وقتی همه میدونند که این خانم و یا آقا این قدر پول میگیره و عمل میکنه دیگه این کلمه زیر میزی چه معنی ای میتونه داشته باشه ؟! مثلا شما وقتی میری یک فروشگاه میگی این چنده میگه اینقدر . یا اون پول رو میدی و اون چیز رو میخری و یا نمیخری !
هر چند معتقدم توی هر کاری آدم باید وجدان داشته باشه و همه چیز رو پول نبینه ! توی زندگی چیزهای خیلی مهمتری هم وجود دارند !
به اندازه یک پست نوشتم ! ببخشید اینقدر طولانی شد!

واقعا خسته نباشید
کامنت طولانی اما زیبائی بود
در مورد میزان حقوق که کاملا حق با شماست چه میشه کرد؟
اما در مورد پزشکها خیلی وقتها نمیشه قیدشو زد

هرمان دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:22 ب.ظ http://www.hermanhese.blogfa.com

سلام
آقا من می خواستم اووووووول باشم
زیر میزی؟ به نظرتون فقط دکترها زیرمیزی می گیرن ؟
نه جونم .....
فکر می کنم چیز ه عادی ایی شده
یه وسیله کسب درآمد حالا شرع و خدا و پیغمبرش با رساله ها ما که نمیدونیم ....
به نظرم اگه زیر میزی بدیم احتمال اینکه زنده بمونیم بیشتره! البته مرگ و زندگی دست خداست
راستی اجازه ندین عماد خان پای کامپیوتر بشینه ما که بچه بودیم والله بلا کامپیوتری نبود حالا شدیم کامپیتور...
قربااااانتان
بااااای راستی پیشا پیش عید غدیر مبارک

آره
البته معمولا هر جائی یه اسمی داره
یه جا پول چائی یه جا زیرمیزی یه جا ....

یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:01 ب.ظ

اووووووووول می شویم!

ایول ایوله ایول
دانشجو اوله ایول!

یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:00 ب.ظ

من کلا با زیرمیزی مخالفم!اصلا از پزشکی که یزر میزی بگیره خوشم نمیاد!

باشه خواهر من
با هم که دعوا نداریم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد