جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

خاطرات (از نظر خودم) جالب (۱۸۳)

سلام 

۱. از پیرزنه شرح حال میگرفتم، یه کلمه فارسی میگفت و یه کلمه به زبون محلی، بعد گفت: من اینطوری یکی .....  و یکی فارسی میگم تا تو بخندی ها!

۲. خانمه بچه شو آورده بود گفتم: مشکلش چیه؟ گفت: از دیروز تا حالا سه بار سرفه کرده، البته با فاصله! 

۳. نسخه خانمه رو که نوشتم گفت: چندتا قرص بروفن هم بنویس برای دخترم. گفتم: چند سالشه؟  گفت: نمیدونم،  از وقتی دیپلمشو گرفته دیگه نمیفهمم چند سالش میشه!

۴. به مرده گفتم: غلظت خونتون بالاست. اگه میتونین یه واحد خون بدین. گفت: خونی که من بدم که به درد نمیخوره میندازنش دور!

۵. پیرزنه اومد توی مطب و گفت: زود فشارمو بگیر که حالم خرابه، گرفتم و گفتم: خب حالا مشکلتون چیه؟  گفت: آبریزش بینی دارم!

۶. خانمه گفت: این داروها که نوشتین برای بارداری مشکل نداره؟ گفتم: چند ماهتونه؟  گفت: باید هشت روز دیگه پریود بشم!

۷. پزشک یکی از روستاها طرحش تموم شد و رفت و یه خانم دکتر گذاشتن به جاش که متولد همون روستا بود اما خانم دکتر یه روز اونجا بود و دیگه نرفت. روز بعدش منو فرستادن اونجا، به یکی از پرسنل گفتم: چرا خانم دکتر دیگه نیومد؟  گفت: دیروز کلا سیزده تا مریض داشتیم، خانم دکتر با بیشترشون فامیل دراومد مجبور شد ویزیت نه نفرشونو خودش حساب کنه!

۸. به خانمه گفتم: یه آمپول دگزامتازون براتون مینویسم. گفت: میگن عوارض داره. گفتم: آره اما نه برای یه دونه برای کسی که مرتب بزنه. گفت: خب من هم یه دونه ده سال پیش زدم!

۹. خانمه که بچه پنجاه روزه شو آورده بود گفت: فقط آزیترومایسین بهش میفته بقیه شونو هرچقدر بهش دادم خوب نشده!

۱۰. (۱۸+) به خانمه گفتم: جلوگیری از بارداری هم دارین؟ گفت: آره هر شب که س.ک..س داریم دوتا قرص LD میخورم!

۱۱.  به خانمه گفتم: چربی تون بالاست، باید حداکثر دویست باشه الان چهارصده.  گفت: اون وقت تا چند جا داره که بالاتر بره؟!

۱۲. نسخه خانمه رو که نوشتم یه بسته قرص لووتیروکسین گذاشت روی میز و گفت: از این قرصهای تیروئید هم برام بنویس، قرص کم کاریه ها اشتباه ننویسی!

پ.ن۱: انشاءالله ادامه سفرنامه در پست بعدی.

پ.ن۲: قرار بود توی پست قبل عکس چوروتمه را بگذارم که یادم رفت شرمنده.  این هم عکسش.

پ.ن۳: به پیشنهاد بعضی از دوستان waze رو نصب کردم اما اصلا نتونستم باهاش کار کنم و نهایتا حذفش کردم. بخصوص که با سرچ اسمش شصتادتا اپلیکیشن با اون اسم پیدا شد!

پ.ن۴: عسل بهم میگه: بابا! یه چیزی برای من میخری؟ میگم: چی میخوای بابا؟ میگه: میخوام یه خونه اینجا داشته باشیم یه خونه هم اونجا بخریم که بابابرفی کادو میاره زمستونها بریم اونجا!

نظرات 39 + ارسال نظر
منم دکتر منم جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 04:48 ب.ظ

چورتمه قیافه ش شبیه صابون هست

واقعا

مصطفی پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 01:02 ق.ظ http://www.mitaha.blogfa.com/

سلام اقای دکتر
کولونوسکوپی عوارض داره ؟
من تا حالا دو بار انجام دادم

سلام
از نظر کتابی اگه بخوام بگم حتی خوردن یه قرص استامینوفن هم ممکنه عوارض داشته باشه

sevin دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 10:30 ب.ظ

شوخی!!!! مشکلی نیست .

sevin دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 07:29 ب.ظ

سلام . نه من شمارو ندیدم منظورم اینه که کار اون مریضا زشته در جواب اینکه گفتین الان درمانگاهها پر شده از مریض هایی که هر روز میان منم میگم کارشون زشته .
عذر میخوام من بد رسوندم مفهومو .

سلام
اختیار دارید یه شوخی کوچیک بود فقط!

لیلا خانم دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 12:05 ب.ظ

چورتمه اصلش مثل دونه های تسبیح است گرد و وسطش سوراخ بهش شکلات تسبیحی میکن من یک تبریزی ام

ممنون از توضیحتون
پس این که ما خوردیم چی بوده؟

sevin شنبه 22 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام .
خیلی زشته واقعا . متاسفم واسه مردمانمون .

سلام
کی زشته؟ مگه شما منو دیدین؟!

sevin جمعه 21 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 10:43 ب.ظ

سلام ..واقعاااااا . ببخشیدا ولی این یعنی بی احترامی به پزشکان درست نیست واقعا متاسفم .

سلام
قبول دارم اما چه میشه کرد؟
الان درمونگاه های روستایی پر شده از مریضهایی که تقریبا هرروز دارن میان!

sevin پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام . یعنی چی ویزیت پزشک خانواده پانصد تومان ؟؟؟؟!!!!! مگه دارییییییممم ؟؟؟!

سلام
الان مدتهاست که توی روستاهای اینجا با دفترچه های روستایی ویزیت پونصد تومنه

sevin پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 02:31 ب.ظ

اینم یادم رفت بگم واقعا بچه ها واسه خودشون دنیایی دارن خدا حفظش کنه عسل خانوم و برادر گرامیشو .

سپاسگزارم

sevin پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 02:29 ب.ظ

سلام خسته نباشین .
ممنون خیلی خوب بود . فقط اینکه خانومه میگفت بچم دیروز سه بار سرفه کرده اونم با فاصله یعنی چی آخه ؟ واقعا یعنی دراین حد؟ خیلی خندیدم ممنون...اون خانومه هم احتمالا حدس میزده باردار باشه از عوارض دارو ها میترسیده

سلام
ممنون
وقتی ویزیت پزشک خانواده پونصد تومن باشه همینه دیگه

سارا چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 11:26 ب.ظ

آزمایشه کولونوسکوپی بوده آقای دکتر..میتونس مث شما درست باهام حرف بزنه و بگه که نه عوارض نداره نه اینکه نسخه ی خودشو پاره کنه و هر چی از دهنش درمیاد بهم بگه ...هرچند خودم میدونم عوارض داره و تو انجمنمون چن نفر به عوارضش دچار شدن متاسفانه ... هیچوقت حاضر نیستم این تستو انجام بدم

چه عرض کنم؟

بانو ویرا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 11:42 ب.ظ http://bano-vira.blog.ir/

سلام
واااای خاطرات(از نظر خوانندگان هم)جالب
همشون خوب بودن من چی بگم آخه
مورد11

سلام
سپاسگزارم

نارملا۷۷ سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 12:27 ق.ظ http://narmela011.loxblog.com

دیگه فوتبال تماشا نمیکنین؟

هروقت فرصت باشه چرا

دلژین دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 07:01 ب.ظ

واااای مورد ۱۱ :))))))))

واقعا

سارا دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 06:34 ب.ظ

سلام...واقعا با مورد٨همینجوری برخورد کردین؟؟؟!!!من به یه دکتری گفتم این آزمایشی ک نوشتین میگن عوارض داره کلی بهم بدوبیراه گفت و نسخه رو هم پاره کرد بدوبیراه ها اصن انگار نه انگار داشت با یه خانم حرف میزد هر چی از دهنش دراومد بهم گف دلم میخواد اسمشو به همه بگم که هیشکی نره پیشش دیگه...انقدم مطبش خلوت بود...

سلام
واقعا؟
اما خودمونیم آزمایش و عوارض؟
فقط در چند مورد خاص امکان داره

شیشه دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 06:31 ب.ظ http://www.sangoshishee.blogsky.com

سلام آقای دکتر
مورد شش منو یاد موضوعی انداخت
شاید از نظر شما اون سوال عجیب و خنده دار باشه اما برای خانمی که iui یا ivf کرده اوضاع کاملا متفاوته .
یه جاهایی رفتار مراجعین و مریض ها سوتی نیست ، ناآگاهی و ترسه .
خدا بچه هاتون رو حفظ کنه و زندگیتون همیشه سرشار از خوشی باشه

سلام
کاملا حق با شماست
سپاسگزارم

شیرین دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 01:15 ب.ظ http://khateraha95.blogfa.com

خدا خیرت بده دکتر جان کلی خندیدم

خنده تون مستدام

نسیم دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 02:05 ق.ظ http://www.mannevesht73.blogfa.com

سلام
من یه بار دکتر بهم آزیترومایسین داد چهارتاشو خوردم پوکیدم همش فشارم پایین بود بدنم انگار شدت بی آبی برهوت بود دهنم خشک خشک می شد رفتم بیمارستان بغل اداره هلال احمر که خصوصی بود دکتر گفت آزیترو رو تا آخر بخور پنی سیلین رو نزن منم که اتفاقا مشکلم با آزیترو بود چون آمپول قبلا زدم مشکل نداشتم دوتاشو استفاده نکردم هنوزم زنده ام

سلام
من هم یه بار خوردم
برای من که بد نبود

Mina یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 04:08 ب.ظ

این خانومه که دو تا ال دی میخوره با هم که دائم باید ............ باشه!!!!! من اگر دکت. بودم همون جا میپرسیدم شما .... منظمه؟ با این اوضاع؟!!
خدایی چقدر کم اطلاعی و بیسوادی ملت رو بدبخت کرده

طبیعتا مشکل هم داشت!

انه جمعه 14 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 11:03 ب.ظ http://manopezeshki69.blogsky.com

چی توی این سن؟

آزیترومایسین

سین جمعه 14 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام
همه به شدت جالب بود
دستتون درد نکنه

سلام
ممنون
خواهش

انه جمعه 14 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 05:59 ب.ظ http://manopezeshki69.blogsky.com

سلام.
اون موردی که گفته ازیترو بهش میفته روزی چندتا از این مریضا دارم

سلام
میدونم
اما آخه توی این سن؟

مطهره جمعه 14 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 01:00 ب.ظ

چه خوب که نوشتین.
کلی دلتنگ این خاطره ها بودیم...

بابا برفی رو منم تو بچگی خیلی دوس داشتم....

خواهش میکنم
فکر کنم بچه های این دوره بیشتر هم باهاش آشنا باشند

نسیم جمعه 14 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 12:58 ب.ظ http://www.mannevesht73.blogfa.com

سلام
بزرگوارین آقای دکتر
هیچ بعید نیس کاندید شم این روزا برای ریاست جمهوری گربه ها و کلاغا

سلام

ستاره جان جمعه 14 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 12:50 ب.ظ http://gahzist.blog.ir

به نظر تجربه مندانه و مردانه شما برای آخرین پستم نیازمندم :( سلام

مزاحم میشم

نارملا۷۷ جمعه 14 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 11:57 ق.ظ http://narmela011.loxblog.com



بله حتما

سپاسگزارم

وانی جمعه 14 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 02:08 ق.ظ

عماد و عسل که شیرین زبونن و تکراری نمی شن من موندم خاطراتتون چرا تکراری نمیشه و هی آدم های ورژن جالب تر به پستتون می خورن

شما لطف دارین
البته من هم تکراری هارو نمینویسم!

ستاره جان پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 10:19 ق.ظ http://gahzist.blog.ir

فکر می کنم خیلی محیط کاری خوبی دارید
بنده خدا خانم دکتره :)
اون خانمه نمی ترسه از عوارض ال دی؟

تقریبا
واقعا
ظاهرا که نه!

ندا چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 07:52 ب.ظ

اون خانومه چرا شبی دو تا قرص می خورده جای یکی عایا

اون هم فقط بعد از....!

Fatemeh چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 06:42 ب.ظ http://diaryofamedstudent.blog.ir/

روحمان شاد گشت ... ممنون، خعییلیی بامزه بودن

شادی تون مستدام

نسیم چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 05:28 ب.ظ http://www.mannevesht73.blogfa.com

در مورد پاک کردن کامنت هم دشمنتون شرمنده مسالا نیست هرچیزی که صلاح می بینید نباشه پاک کنید من ناراحت نمی شم
راستی سلام کردم در پیام قبلیم؟

ممنون از لطفتون
بعله
گرچه شما همیشه محترم هستین چه با سلام چه بی سلام

نارملا۷۷ چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 04:24 ب.ظ http://narmela011@loxblog.com


سر دختره رو مار نیش میزنه …
علت مرگشو خفگی اعلام میکنن …
.
.
دوستاش گردنشو با طناب بسته بودن زهر از اونجا پایین تر نره !

جالب بود
فقط لطف میکنید اگه از این به بعد موقع نوشتن آدرس وبلاگتون به جای @ از. استفاده کنید

شارمین چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 01:35 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام.
چه قدر خوشحال شدم خاطرات جالب گذاشتید بعد از این همه وقت!

1. اون وقت شما خندیدید؟؟؟؟؟!!!!
2و 3و 6

سلام
سپاسگزارم
بیشتر به این حرفش خنده ام گرفت
ممنون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 08:51 ب.ظ

خانمها زیاد میاند پیشتون یا خانمها اینقدر سوتی میدن؟

شیفت کاری من معمولا از صبح تا ظهره و بیشتر بیماران من خانمها هستند

افق سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 02:41 ب.ظ http://ofogh1395.blogsky.com

٦.خوب شاید ٨روز دیگه بفهمه که خبری هست
اینطوری هر روز از وحشت دو بسته قرصی که خورده و پیشامدهای ناشناخته احتمالیشون هزار بار از خودش بازجویی نمیکنه

امیدوارم

Nahid سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 02:29 ب.ظ http://rooznegareman.blogsky.com/

آقای دکتر، فقط 6 و 10. عاااالی بود.
بخاطر عسل خانمم که شده باید یه خونه اروپا یا امریکا بخرین دیگه. تاااازه ژانویه هم حتماً حضور داشته باشین.

ممنون
آره دیگه چاره ای نیست

کسی که سعی میکنه انسان باشه سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 01:37 ب.ظ http://zendegi1396.blogfa.com

شماره 7 ازهمه بامزه تربود.
این استیکرها چه بامزه هستن.

ممنون
قابل شما رو نداره

سیدآشنا سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام.برای پیدا کردن آخرین ورژن تمام نرم افزارها از جمله WAZE میتونی از سایت apkmirror.com استفاده کنی.

سلام
سپاسگزارم

مینا دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 09:43 ب.ظ

آخی مورد شش منتظر نی نی بوده
بیچاره خانم دکتره ،فراریش دادن،
عسل بابا برفی میخاد خب حرفشو گوش کنین

واقعا
واقعا واقعا!
چشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد