جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

روزی که «هواپیما» آمد

سلام

پیش از این که بیام ترک اعتیاد توی خونه بیشتر این پستو نوشتم اما همه اش پرید. شب هم از همین جا باید برم سر شیفت. اما برای این که به بلاگ اسکای ثابت کنم که کی قوی تره تصمیم گرفتم این پستو با موبایل بنویسم حالا هرچقدر که میخواد سخت باشه!

راستی مدتها بود که از این نوع تیترهای روزی که.....  آمد استفاده نمی‌کردم اما دیدم به این پست میخوره.

خب دیگه بریم سر اصل مطلب.

تابستون دو سال پیش بود که بهم گفتند باید برای سه روز برم به جای یکی از پزشکهای خانواده روستایی که رفته مرخصی. روز اول با ماشین اداره که اومده بود دنبالم رفتم. نیم ساعتی توی راه بودیم تا رسیدیم. دوسه نفر از مریضها منتظر دکتر نشسته بودند که با رسیدن من یکی یکی اومدند توی مطب. بعد از اونها هم بقیه مریضها کم کم پیداشون شد.

ساعت حدود ده و نیم صبح بود و درحال دیدن مریض بودم که صدایی شنیدم. یه صدا شبیه صدای پرواز یه هواپیمای یه موتوره. صدا یکدفعه اوج می گرفت و بعد مثل هواپیمایی که داره مانور میده تغییر میکرد و بعد دوباره از اول.

من پروازو خیلی دوست دارم. راستش اگه وضعیت مالی اجازه می‌داد همه سفرهامو با هواپیما می رفتم. تا به حال نه بار سوار هواپیما شدم و منتظر دفعه دهمم. این بود که صدای اون هواپیما توجهمو به خودش جلب کرد. با خودم فکر کردم: یعنی چرا این هواپیما اینجا مانور میده؟ اون هم با این همه فاصله از فرودگاه؟

از پنجره‌ مطب بیرونو نگاه کردم اما هواپیمایی معلوم نبود. طبیعتا نمی شد به مریضی که روی صندلی نشسته و اونهایی که پشت در نشسته بودند می‌گفتم همین جا بنشینید تا من برم یه نگاهی به هواپیما بکنم و بیام!

چند دقیقه ای که گذشت کم کم صدای هواپیما کمتر شد تا این که بالاخره قطع شد.

روز دوم و تقریبا در همون ساعت روز قبل بود که باز صدای هواپیما بلند شد. اما مطب همچنان پر بود. یه لحظه به خودم اومدم و دیدم همونطور که دارم مریض میبینم دارم توی ذهنم اون هواپیمارو هم مجسم می کنم. یه هواپیمای کوچیک سفیدرنگ با بالهای رنگی که داره با آزادی کامل توی آسمون چرخ میخوره و یه دود سفیدرنگ و باریک از پشتش توی آسمون به جا میگذاره.

اون روز هم بعد از چند دقیقه صدای هواپیما قطع شد.

شاید بشه گفت دیدن اون هواپیمای کوچیک دیگه برام جنبه حیثیتی پیدا کرده بود. فردا روز آخر بود و من باید اون هواپیمارو می دیدم.

روزبعد رفتم درمونگاه. خوشبختانه اون روز درمونگاه خلوت بود و برای همین به محض این که صدای هواپیمای تک موتوره بلند شد از جام بلند شدم و از مطب بیرون اومدم.

داشتم به سمت در درمونگاه میرفتم که یه لحظه سرجام خشک شدم. صدای هواپیما از بیرون از درمونگاه و توی آسمون نبود بلکه از داخل درمونگاه میومد! کنجکاویم بیشتر شده بود. اگه این صدا از یه هواپیمای درحال پرواز نبود پس از چی بود؟

سرمو به سمت صدا چرخوندم. صدا از داخل آزمایشگاه بود. سرمو داخل اتاق کردم که مسوول آزمایشگاه منو دید و گفت: بفرمائید آقای دکتر امری داشتین؟ گفتم: عجب صدایی راه انداختین صدای چیه؟ گفت: به خدا تقصیر من نیست تا حالا چندبار به شبکه نامه نوشتیم و گفتیم که سانتریفوژمون خرابه و  خیلی سروصدا میکنه اما کاری نکردن!

پ.ن1: خداییش فکر نکنین من همیشه این قدر گیجم ها!

پ.ن2: سحر خانم! این وبلاگ شما راه نیفتاد؟

پ.ن3: روزهای آخر جام جهانی با ترس فوتبال نگاه می کردیم چون هرلحظه ممکن بود عسل ظاهر بشه و بگه: تو پارک بدویی میکنن! بریم پارک!

پ.ن4: بالطف خدا نوشتن این پست که در ساعت شش با  موبایل شروع شده بود در این لحظه به پایان رسید (البته در لابلای دیدن مریضها)

به قول یه نفر شادزی، مهر افزون

نظرات 73 + ارسال نظر
شاعر شنیدنی ست دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:25 ب.ظ http://kha2ne-sher.persianblog.ir/

ما همچین فکری نمی کنیم از شما چه پنهون سوتیای خودمون خیلی بدتر از اینه این که چیزی نیست

سروش یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:46 ق.ظ

اقای دکتر خیلی با این جملتون حال کردماااا
مسئله اینه که هیچ کار دیگه ای بلد نیستم!
اگه در اینده عسل خانوم ازتون پرسید چرا پزشک شدین بهش بگین امکانات نبود

واقعا خیلی اوضاع پزشک خانوادا بده چیزایی شنیدم ک خودتون بهتر از من میدونین
راستی مثلا اطراف شما سیستم چقدر بعنوان پزشک خانواده میده؟ اصلا شما راضی هستین از این سیستم؟ اگه بگین اره اسمتون میره تو گینس بعنوان اولین پزشک راضی از سیستم

زادچهر دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:21 ب.ظ http://shahrigarieiran.blogfa.com

درود فراوان بر شما

آیا از جاذبه های شهر زیبای ایلام چیزی میدانید؟

من شما رو برای دیدن عکس های
دژ هزار در
و
انبارهای تاریخی و شگفت انگیز ایلام به

وبلاگ
"تاریخ و دانستنی های ناب ایرانمان
دعوت میکنم
سرافرازم کنید.[گل]

علیک درود
حقیقتش نه!
چشم مزاحم میشم

[ بدون نام ] دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:48 ق.ظ

بعید نیس .ی هواپیما هر جا میتونه باشه! ی روزم شاید تو حیاط درمانگاه شما.

جهت ثبت در تاریخ
این کامنت یک روز پس از سقوط هواپیمای ایران-140 تهران به طبس نوشته شده

سروش شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ

نبابا با لبتابم

اقای دکتر بنظرتون این ک من نرفتم دندون پزشکی اشتباه کردم؟نصف کشور قبول بودم دندونپزشکی
نزاشتن برم خانوادم
راستی از پزشکی راضی هستین؟
بنظرتون الان درامد ی جی پی چقده ی دندونپزشک چقد؟


بستگی داره الان چکار می کنین
مسئله اینه که هیچ کار دیگه ای بلد نیستم!
میزان درآمد بستگی به هزار دلیل مختلف داره. یه عدد ثابت نمیشه گفت

سروش پنج‌شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:42 ب.ظ http://www.antagonist.blogfa.com

راس میگینا بلاگفا نیستین(ببخشید)
یعنی گرسنگی و بهم ریختن ساعات خوای میتونه این عواقبو داشته باشه؟ خیلی عجیبه دنیای مغز
(اقای دکتر بهتون خوندن کتاب مغز جهان ۳ پوندی رو توصیه میکنم مخ ادم سوت میکشه از این شاهکار خلقت)
البته جراح مغز و اعصاب واسش والژروات ۲۰۰ تجویز کرده و گفته تا ۳ سال بخوره!!!
راستی اقای دکتر تو ساین دکتر یزدان نیاز (بزرگترین نابغه ی ترک اعتیاد ایران) اومده مصرف یک دوز مجیک ماشروم (سیلوسیبین) میتونه داروی قطعی میگرن باشه بنظرتون ژتانسیل تحقیقات در حد ای اس ای داره؟

خواهش
ظاهرا شما هم با گوشی جواب میدینا!
راستش نمیدونم من اطلاع چندانی از داروهای گیاهی ندارم فقط شنیدم که این قارچ خاصیت اعتیادآوری میتونه داشته باشه

رها پنج‌شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:51 ب.ظ

نه!
جواب کامنت شما رو داده بودم اما نیست !

یادم نمیاد دیده باشم

سروش چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:27 ب.ظ http://www.antagonist.blogfa.com

دشمنتون شرمنده اقای دکتر
واقعل بلاگفا قات زده بدجور
منم ی وبلاگ دارم کهگاهی توش مینویسم
راستی بنظرتون عدم وجود سابقه ی خانوادگی صرع تو این دختر بچه 12 ساله ک تو ماه رمضون روزه میگرفته و ساعات خوابش بهم ریخته بوده و 2 بار تو اوایل خواب تشنج کرده نشون دهنده ی صرع هست؟ اخه ام ار ای کاملا نرماله و هیچ بدخیمی نیس و نوار مغز یمقدار افزایش فعالیتو نشون میداده
بنظرتون صرع قطعی هست؟

البته من توی بلاگفا نیستما!
اگه با اتمام ماه رمضون مشکل حل شده احتمالا برای همیشه مشکلی نیست مگه این که یه استرس دیگه رو تجربه کنه اما اگه همچنان تشنج ها داره تکرار میشه باید یه مدت دارو مصرف کنه

رها یکشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:36 ق.ظ

من یه نظر گذاشته یودم ! پس چرا نیست ! تایید نشد ؟!

وا
هست که!

زهره پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:09 ب.ظ http://zohrehvameysam.blogfa.com/

سلام آقای دکتر
پست جدید نمیذارین؟

سلام
تا چند لحظه دیگر!

الهه پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام
واقعا پشتکارتونو تحسین می کنم که با موبایل این پستو ګذاشتین
خسته نباشید
من یک اس ام اسو به زور تایپ می کنم

بی خود نیست که شما دکتر شدین، به خاطر همین پشتکارتونه
راستی بازم از مریضاتون بنویسی قول می دم کم انتقاد کنم

سلام
سلامت باشید
ما اینیم دیگه!
چشم

ماما پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:53 ب.ظ http://www.newmama.mihanblog.com

کاش این مسئولا یه ذره به پرسنل فکر میکردن چی میکشیده اون بنده خدا تو آزمایشگاه
دکتر وضعیت فوتبال نگاه کردن شما مثل کار کردن ما با کامپیوتره. امیر طه منم سریع میاد میگه تارتون(کارتون)

واقعا
هییییی پس همدردیم

سبا پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:08 ق.ظ

پس لابد واسه مام با اینهمه منت که میذارن خرابه که صدا هواپیما میده!

یعنی اونجا هم؟

رها چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:21 ب.ظ http://nemidoooonaam.blogfa.com/

احسنتتتتت !!!
چرا خلبان نشدید پس !!!

خب لابد قسمت نبوده!

مهدی چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:48 ب.ظ http://bluesky8.blogfa.com

مدرسه ام با اسم مشابه در تهران بود که با رفتن تو قسمت تماس با ما متوجه این موضوع شدم و رفتم دنبال مدرسه ام تا پیداش کردم!

آهان از اون لحاظ!

مریم چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:54 ب.ظ http://soir.blogfa.com

ما تو آزمایشگاه شیمی مون یه دونه سانتریفیوژ داشتیم اصلا یادم نیست صداش چطوری بود که حالا مقایسه کنم ببینم شبیه صدای هواپیماست یا نه؟!ولی یکی از راههای شناخت ایرانیا اینه که هروقت هواپیما رد میشه بالا سرشون رو حتمن نگاه میکنن یکیشون خودم...

صدای سالمش که زیاد شبیه نیست اما صدای خرابش شاید!

سبا چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:21 ق.ظ

سلام اقای دکتر مرسی از خاطرات قشنگتون سالمش صدا هواپیما میده چه برسه به خرابش
هروقت اسم سانتریفوژ میاد یاد استادم میفتم که میگفت اگه خراب شه خودتون پولشو میدینا اصلا عقده شده یبار بی استرس روشنش کنیم

سلام و خواهش
پس درک می کنین شما هم!

مهدی چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:13 ق.ظ http://bluesky8.blogfa.com

سلام

همت عالی مستدام

دکتر هواپیما کمک خلبان نداش مگه>؟

سلام
ممنون

زهره سه‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:12 ب.ظ http://zohrehvameysam.blogfa.com/

سلام آقای دکتر عیدتون مبارک

سلام
عید شما هم مبارک

ریحان سه‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:32 ب.ظ http://itwasntme.persianblog.ir

فک میکنم حالا هم موبایل من قاطی کرده... نمیتونم کامنت بذارم چرا!

وا
پس این چیه گذاشتین الان آیا؟!

نقلی سه‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:57 ق.ظ http://dr-noghli.blogfa.com/


بازحالمان بد بود وبه اینجاپناه آوردیم وکلی خندیدیم!قلمتان مستدام

امیدوارم اومدنتون به اینجا باعث افزایش شادیتون باشه نه فراموشی غصه هاتون
خنده شما هم مستدام

دکتر نفیس سه‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:20 ق.ظ http://drnafis.blogfa.com

یه بارم ما کشیک بیمارستان امام بودیم گفتند که رانش زمین شده تو لواسان و امداد هوایی داره مریض میاره.
کل اورژانس شلوغ اونجا مرتب شده بود منتظر صدای هلی کوپتر بودیم
تا صدای این موتورسیکلت های قدیمی می اومد همه از جاشون می پریدن لب پنجره 42897

پس درک می کنین!
میگم این شماره نظامتونه که نوشتین آیا؟!

زهره دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:18 ب.ظ http://zohrehvameysam.blogfa.com/

سلام آقای دکتر خوب هستین ؟یه مدته وبلاگتونو میخونم چقد مریضای بامزه ای دارین

وقتی در مورد عسل مینویسین یاد خواهر زادم میوفتم از عسل جون کوچیک تره ولی مثل عسل بامزه ست

خوشحال میشم وبلاگمو بخونین
راستی اجازه هست لینکتون کنم ؟

سلام
ممنون
واقعا؟ شما هم از ایشون مینویسین؟ بیام ببینم
مزاحم میشم
نیکی و پرسش؟

همون دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:53 ب.ظ http://bidbid.blogfa.com

ویولی بد بیا که آپ کردم.نیای نامردی

وبولی کیه؟

ویولنیست یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:51 ب.ظ http://www.newviolinist.blogfa.com

سلام دکتر
جالب بود
قلم گیرایی دارید.

سلام
از لطف شما ممنونم

*setare* یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:30 ق.ظ

سلام

سلام

دختر یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:56 ق.ظ http://intotheunknown.blogfa.com/

راستییی چرا از عماد کمتر می نویسید؟ من اگر بودم حسودیم میشدا
ولی خداییش ذخترا بابایی ان و باباها دختری! نه؟!

انشاءالله توی پست بعد
اون که بله

دختر یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:54 ق.ظ http://intotheunknown.blogfa.com/

سلام آقای دکتر :)
چه پشتکاری داشتین همشو با موبایل تایپ کردین. خسته نباشید واقعا
می بینید با این تجهیزات کهنه شون با احساسات یک انسان بازی میکنن؟!!!!

سلام
سلامت باشید
آی گفتین!

مهکامه یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:11 ق.ظ http://sepidjame89.blogfa.com

سانتریوفوژ
ینی تا این حد خراب بود که صدایی شبیه هواپیما میداد؟
بعد می تونست کارشو انجام بده آیا؟

حتی بیشتر
ظاهرا که انجام می داد

مژگان امینی شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:18 ب.ظ http://mozhganamini. persianblog.ir

سلام
من هم این پست های کوتاه را با موبایل می نویسم.
آنی کجاست ؟این کامنت های قشنگ را برایتان می نویسند.
یعنی این دفعه از کامنت بیشتر از پستتان خندیدم.
تقصیر ایادی شرق و غربه هی می گن سانتریفوژ ها را کم کنید!

سلام
واقعا؟
همین جاست توی اتاق بغلی!
خنده تان مستدام

خاله آذر شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.khaleazar.blogfa.com

ولی همون چندروزی که با رویای اون هواپیما و تجسمش حال کردین کلی می ارزه...حتی موقع خوندن هم میشد ابر بالای سر شما رو مجسم کرد...

ممنون از لطفتون
سفر خوش گذشت؟

سهیلا شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:30 ب.ظ http://nanehadi.blogsky.com/

ممنون از پشت کارتون

خواهش

عطیه شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:54 ب.ظ

2ساعت طول کشید؟؟؟؟
خدا قوت.
باز خوبه رفتید دیدید چیه وگرنه حسرت به دل میموندید

عرض کردم لابلای دیدن بیماران نوشتم
ممنون
واقعا اون هم تا آخر عمر!

ققنوس شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:32 ب.ظ


هنوز هم قبل تعقیب هستین. فکر کردین تبرئه شدین؟؟!!!!

پونی شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:44 ق.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com

ارادت باقیست

ما بیشتر

*setare* شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:17 ق.ظ

ممنونم

*setare* شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:15 ق.ظ

ممنونم

گل پونه شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:39 ق.ظ

بعد از مدت ها سلاااااااااااام
خیلی جالب بود یاد خاطرات نوستالژی زمان کودکیم افتادم هر وقت صدای هواپیما رو میشنیدم تو حیاط میومدم و براشون دست تکون میدادم یادش بخیر
راستی دکتر ایت پستتون اصل مریض و خاطرات مرتبط با پژشکی نداشت

پس شما هم؟
میدونم شرمنده

sab شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:32 ق.ظ http://sabinaaa.blogfa.com

عالی بود ینی:-)))))
برعکس شما من شدیداااااا از هواپیماهای ایرانی می ترسم
راستی المانی بودین یا ارژانتین?

ممنون
حالا که دیگه تحریم برداشته شد که!
من پیش بینی قهرمانی برزیلو کرده بودم اما از بین دوتیم فینالیست قهرمانی حق آلمان بود

تولد جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:21 ب.ظ

همون موقعم کامنت خودما چک کردم دیدم نه درست نوشتم ( در راستای اینکه سابقم تووی نوشتن اونچیزی که توو ذهنم میگذره بس خرابه ! و تا دلتون بخاد غلط املایی دارم لازم دیدم بچکم!)
حالا ی بارم درست نوشتم شما هی تلقین کن !!! مام که ذهنامون مبتلا ب پارانویید هست تکوینی!!!!


شرمنده که دچار دردسر شدید

خانوم سین جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:37 ب.ظ http://miss-siin.blogfa.com

حق میدم بهتون صدای سانتریفیوژ شبیه صدای هواپیماست;)

ممنون که منو درک کردین!

همون جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:36 ب.ظ http://bidbid.blogfa.com

سلام

چطور مطوری مثل موتوری!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اونم موتور هواپیمات
هه هه هه

اندکی خنده مان گرفت

سلام
خنده تون مستدام

[ بدون نام ] جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:14 ب.ظ

واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بله
واقعا

Mina جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:25 ب.ظ

پ.ن3: روزﻫﺎی آﺧﺮ ﺟﺎم ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﺮس ﻓﻮﺗﺒﺎل ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﺮدﯾﻢ ﭼﻮن ﻫﺮﻟﺤﻈﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺑﻮد !ﻋﺴﻞ ﻇﺎﻫﺮ ﺑﺸﻪ و ﺑﮕﻪ: ﺗﻮ ﭘﺎرک ﺑﺪوﯾﯽ ﻣﯿﮑﻨﻦ! ﺑﺮﯾﻢ ﭘﺎرک
عسل :))
خیلی خوبه این بچه
خدا نگهش داره

ممنون از لطفتون

irman جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:24 ق.ظ

Vay dr koli khandidam.... Che zede hali bude!

خنده تون مستدام
چه جورررر

تولد جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:56 ق.ظ

میخونمش دکتر!

ی بخشی از درسامون مکانیک پرواز اجسام پرندس
خوردنیه مگه اخه !!!

خب خودتون نوشته بودین
خخخخخخخخ

خانم کاکتوس جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:16 ق.ظ http://misskaktoos.blogfa.com

چه باکلاس پس اونجا آزمایشگاه هم داشتید :)
راستی آقای دکتر یه سوال این چک آپ کامل دقیقا چیه ؟

توی خیلی از درمونگاه ها آزمایشگاه هم هست
چک آپ یعنی انجام یه سری آزمایشات کلی که احتمال خیلی از بیماریهای معمولو نشون میده
اگه مورد مشکوکی توش پیدا شد فرد باید آزمایشات تخصصی ترو انجام بده
معمولا توی کشور ما چک آپ کامل انجام نمیشه به خاطر هزینه اش و این که عملا امکانش توی بیشتر آزمایشگاه های ما موجود نیست

پرنیان جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:34 ق.ظ


عالی بود ، خوب شد اورانیوم غنی نمی کردن تو آزمایشگاهتون
.
آقای دکتر کامنت نادم خطاب به شماست؟ خداییش فکر نمی کردم اسمتون مهناز باشه...

اورانیوم!
به کامنتتون خیلی خندیدم مهناز؟!

mehdi جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:14 ق.ظ http://bluesky8.blogfa.com

سلام جناب دکتر
کنکور رو دادیم و ... حالا نتیجه مونده

به قول یه نفر شادزی

پس جناب دکتر پاتوق شبانه گوش می فرمایند

سلام
امیدوارم هرطور صلاحتونه بشه
در دوران جوانی نه حالا

خانم کاکتوس جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:14 ق.ظ http://misskaktoos.blogfa.com

چه جالب :)
البته من همیشه با موبایل تایپ می کنم کلی باحاله :)
این دستگاه که گفتید دقیقا چی کار می کنه ؟
چه برداشت جالبی داشته عسل ماشاالله باهوشه

دستگاهیه که لوله های آزمایش حاوی خونواده باسرعت میچرخونه تا قسمتهای مختلفش جدا بشن
ممنون از لطفتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد