جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

PCM

سلام 

شنیدین که میگن: ما لب دریا هم که بریم خشک میشه؟ 

حالا شده حکایت ما! 

«آنی» برای خونه جدید یه آرگ آشپزخونه سفارش داده بود که قرار شد دیروز نصبش کنن و بعد هم ما باقیمونده اسباب و اثاثیه مونو ببریم خونه جدید. اما ازقضا دیروز بعد از مدتها بارون گرفت. آقای نجار هم زنگ زد که چون بارون میاد نمیشه آرگ رو بیاریم. گفتیم: چه ربطی داره؟ گفت: اگه توی بارون آوردمش و خراب شد مسئولیتش با خودتون! گفتیم: نه بابا بذار همون فردا بیار. امروز صبح هم که من سر کار بودم با نظارت پدر بزرگوار مشغول میشن که همسایه های محترم بعد از دو سه ساعت میان و از سر و صدا شکایت میکنن و کار تعطیل میشه تا امروز عصر (الان کارگران اونجا مشغول کارند و من اومدم خونه قدیم دارم آپ میکنم!) آقای نجار هم فرمودند با این وضعیت کار امروز تموم نمیشه و چون دوروز آینده عزاداریه و ما کار نمیکنیم بقیه اش رو جمعه انجام میدیم و چون مردم میخوان صبح جمعه بخوابن از ظهر جمعه می آئیم! 

این از یه طرف٬ 

از طرف دیگه قرار بود از بعدازظهر امروز ADSL بره خونه جدید که از مرکز اینترنت بهم زنگ زدند که: امکان بردن ADSL روی خط تلفنی که به ما معرفی کردین نیست چون PCM روی این خطه. 

گفتم: حالا ایییی که میگی یعنی چه؟ گفت: یه دستگاهیه که برای مجتمع های مسکونی میگذارند که باعث میشه از تعداد کمتری خط تلفن استفاده بشه مثلا ۳۰ خط تلفن از امکانات ۱۰ خط استفاده میکنند برای همین نمیشه از امکانات جانبی مثل ADSL برای این خطها استفاده کرد! 

امروز ظهر رفتم مخابرات که مسئول محترمش خیلی ساده فرمودند: بله این خط PCM داره و نمیشه روش ADSL گذاشت٬ به همین سادگی به همین خوشمزگی!! 

درنهایت مجبور شدم شغلمو لو بدم (معمولا این کارو نمیکنم) و بگم: من یه پزشکم و برای انجام کارهای علمی () به ADSL نیاز دارم. اون بنده خدا هم باورش شد و کلی با کامپیوتر اونجا کشتی گرفت و گفت: به زور یه خط ساده خالی توی اون ناحیه پیدا کردم. صبح روز شنبه بررسی میکنم ببینم خطش بوق داره یا نه؟! و اگه بوق داشت چون نمیشه این خطو درست کرد مجبورین یه خط تلفن جدید بخرین تا بگذاریمش توی این خط خالی آزاد اون هم به شرطی که تا اون موقع یه نفر دیگه این خط آزادو نخره(!) و بعد به فروشنده آپارتمان بگین تلفنشو نمیخواین! چون به هیچ وجه نمیشه این خط که روش PCM هست آزاد کرد. 

گفتم: خوب اگه این خطتون بوق نداشت چی؟ گفت: هیچی اونوقت به هیچ عنوان نمیتونین اینجا ADSL بگیرین و باید از دیال آپ استفاده کنین! من هم که شنبه 24 ساعته شیفتم و می افته به یکشنبه.

واقعا که «مملکته داریم»؟ 

پی نوشت: دوستانی که در این مورد اطلاعاتی دارن یه کمکی میکنن؟

نظرات 32 + ارسال نظر
محمدرضا پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ب.ظ http://afsaneh.me

با سلام
می دونم خیلی دیره و تا الان حتما یه کاری کردین. اما از اونجا که یه تخصصایی دارم () گفتم محض اطلاع بگم قضیه چیه. والا مخابرات ایران با چشم انداز ۱۵ ساله سیم کشی می کنه. مثلا تو یه کوچه با خونه های قدیمی حدس می زنن که ۱۵ سال آینده چندتا خط تلفن نیازه و به همون تعداد سیم کشی زیر زمینی رو انجام میدن. اما نه که ما همه چیزمون رو حساب و کتابه یهو سیما کم میاد اون وقت یه خط سیم رو با یه دستگاه تبدیل به ۴ یا ۸ یا ۱۲ خط تلفن می کنن که ارتباطشون با مرکز دیجیتاله. خلاصه این خطا فقط به درد صحبت کردن می خورن و کاریشون نمیشه کرد.

پی نوشت: راه حل استفاده از GPRS یا Wi-Max هست.
پی پی نوشت: یکی از دوستان گرامی که زیاد با تلفن خونشون حرف می زدن هر دوره که قبض بالای قیمت یه خط جدید بود یه خط جدید می خریدن. الان ۶ خط تلفن قطع شده دارن و کل کوچه رو به درد PCM دچار کردن. خودشونم زدن تو خط Wi-Max

سلام
ممنون از لطفتون
بله مشکل حل شد
یه نفرو میشناسم که همون کاری که دوست شما با تلفن ثابت میکنه با خط موبایلش انجام میده!

مژگان امینی چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:03 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

سلام
خوبید؟

سلام
ممنون

سمیرا چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:34 ب.ظ http://rangarang2.blogfa.com

دکتر قهوه ای چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ق.ظ http://drqahvehi.blogfa.com

چرا اینقدر وبلاگ همه سوت و کوره؟؟؟!!
شب یلداهه مثلاها!!رفتی خسبیدی؟

معلومه اصلا نخوندی چی نوشتم!

یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:21 ب.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/

سلام.من به آنی خانوم هم عرض کردم.تحقیق کنین امکان استفاده از وایرلس رو تو اون ساختمون دارین یا نه.به هر حال اون هم خوبه اگر بشه

سلام
نه بابا اینجا آنتن مرکزی ماهواره هم نداره چه برسه به وایرلس!

سمیرا یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ب.ظ http://rangarang2.blogfa.com

هنوز موفق نشدین؟

نه!

دکتر مهسا یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ب.ظ http://www.drmahsaa.blogfa.com

ببخشید یه سئوال : به نظرتون من توی طرح می تونم اینترنت داشته باشم؟ یعنی خط تلفن داریم اونجا؟

خوب بستگی داره کجا باشین
از روستا هم فکر کنم بشه دیال آپ وصل بشین اما با پول تلفن راه دور
تازه اینترنت موبایل هم هست

خودنویس یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:39 ب.ظ http://www.jamedadiyeman.blogfa.com

دکتر ریولی جان از دیال آپ استفاده کنید مثل من پدر گرام به خاطر اطلاع از بی جنبه بودن من ای دی اس ال نمیگیرند

اگه مصرف شما هم مثل من باشه که دیال آپ با پول تلفن هزینه اش بیشتر میشه

یک دانشجوی اقتصادی یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ

سلام
عجب اندر عجب..
مگه اونایی که مجتمع ها ساکنن حق استفادشو ند ارن؟ 10 تا برا 30 خط..مگه قحطیه؟؟؟؟
امیدوارم تو این مورد شانس بیارین..خالی باشه...

سلام
خوب لابد ندارن دیگه!
ممنون

خانم ورزش شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ

به سلامتی خونه جدید رو می گم . مملکت رو از امشب که رییس جمهور محترممون سخنرانی فرمودند داشته باشید

شرمنده آبجی
منو با سیاست بازی قاطی نکنین لطفا

صـُـب شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ http://drmorning.blogfa.com

خونه ی جدید مبارک
من تعریف این وایمکس ایرانسل رو زیاد شنیدم ولی خودم تا حالا اصتفاده نکردم اگه مشکلتون درست نشد یه امتحانی کنین!

ممنون
پولم کجا بود؟!

دکتر اشتباهی جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ق.ظ http://dreshtebahi.wordpress.com

مبارکه خونه ی جدید.
حالا ای دی اس ال هم نشد مشکلی نیس!!! وایرلس بگیرین!!!! عدو شود سبب خیر و اینا...

ممنون
پولشو از کجا بیاریم اونوقت؟
انگار داریم کلی وام میگیریما!

محمــــــــدجــــــــواد جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:11 ق.ظ

دکتر شاید بشه با وایمکس و وایفا هم کاری کرد....
دکتر راست میگی واقعا این مملکته داریم...
خونه ی جدید مبارک
راستی دکتر نمی دانم چرا ولی پنی سیلین ۳-۳-۶ رو من اثر نداره....
دکتر برام ۴ تا نوشت....
۵ روزه مبتلا به گلو دردم دکتر....

فعلا که یه خط خریدیم
ممنون
شاید از بس آمپول زدی

محمــــــــدجــــــــواد جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ق.ظ


دکتر منو شناختی....

نه

من(رها)! پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:34 ق.ظ http://nemidoooonaam.blogfa.com/

ببخشید من یه نکته ای یادم رفته بود!!!
الان شیرینی خونتون رو کی می دیدید؟؟؟!!!
البته ما از یه دکتر!!! انتظار صبحانه و نهار شام مفصل به همراه مخلفات!!! به عنوان شیرینی داریم!!!

شیرینیو که نمیشه مجازی داد
شما تشریف بیارین با آنی درخدمتیم

خرزو چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ http://asheghtanhayi.blogspot.com

دکتر جون سلام
حق با سیب پزشکی هست.
پولی که شما برای خط دادین برای یک خط کامل هست. اما مخابرات برای سود خودش با یه سخت افزار سیگنال چند خط رو روی یک خط میندازه.
به دلیل پولی که دادین حق شماست که خطتون رو ازاد کنن
پس پیشنهاد میکنم اگه قضیه خط ازاد جواب نداد(دردسر کمتر) اون وقت بهشون بگین که این قضایا رو میدونید و باید بهتون سرویس لازم رو بدن و گرنه ...

سلام حق با شماست اما مملکت ماست دیگه
چه میشه کرد؟

مریم چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:16 ب.ظ http://maryamminevisad.blogfa.com

سلام دکتر.سوال متفکرانه ی من اینه که:آرگ آشپزخونه چی هستش؟

سلام
آرگ عبارت است از تعدادی کابینت کوچک و یه مقدار جای گذاشتن وسائی دکوری که در محل اوپن آشپزخانه نصب میگردد

سمیرا چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:27 ب.ظ http://rangarang2.blogfa.com

با این همه بد بدختی مواظب باشین یه وقت معتاد نشین
خونه جدید هم مبارک(ایکون دسته گل ندارین؟)

شدیم دیگه!
ممنون
نه

×بانو! چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:17 ب.ظ http://delneveshteha-007.blogfa.com/

چه بد...
خوب شما یا باید یه خط دیگه بخرید یا از وایمکس استفاده کنید دیگه

آره
خریدیم دیگه!

سیب پزشکی چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ب.ظ http://www.medapple.com

دکتر جان من هم قبل از اینکه ای دی اس ال رو بگیرم گفتند که باید بررسی کنیم ببینیم پی سی ام هست اونجا یا نه، اما چیزی که به من گفتند این بود که اگه پی سی ام نباشه، در 24 ساعت خط وصله و میشه استفاده کنی و اگه پی سی ام باشه ما (خود سرویس دهنده اینترنت) از مخابرات پی گیری می کنیم و مخابرات موظفه که یه خط درست حسابی برای متقاضی ای دی اس ال ایجاد کنه. چرا؟ چون این پس سی ام در حقیقت یه جور حقه بازی مخابراته وگرنه مخابرات موظفه در صورت درخواست مشترک، خط رو با تمام امکانات ممکن بهش بده
فلذا هم اینترنت سرور شما کوتاهی کرده و هم مخابرات منت اضافی داره میذاره.

خوب اینجا ولایت ماست دیگه
مگه شما خبر ندارین؟!
به هرحال ممنون

وبلاگ آموزش پزشکی چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ب.ظ http://www.medicaleducation.blogfa.com

_______________________________

وبلاگ آموزش پزشکی
_________________________________

Medical Education Blog
_________________________________

http://www.medicaleducation.blogfa.com
medlogger@gmail.com
_________________________________

Medical Students
Medical Educators
Clinical Teachers
General Practitioners
Family Physicians
Medical Residents
Medical Specialties
Medical Subspecialties
Medical Fellowships
Medical Schools
Medical Ethics
Medical Textbooks
Medical Technologies
_________________________________

TARGET AUDIENCE
The Medical Education Blog is relevant to deans, curriculum planners, medical teachers, researchers, education support staff, medical students, residents and trainees across the different phases of medical education in undergraduate, graduate, and continuing medical education
_________________________________

مرجان چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:06 ب.ظ

سلام
یعنی چی ؟چه همسایه های باحالی.درک نمیکنن چرا خوب؟!
در مورد پی سی ام اوین باره میشنوم!چرا اصلا باید امکانات با این کار کم کرد؟خوب هرکی خط جدا داره که.من اصلا چیزی درک نفرمودم!بگردم ببینم چیزی از این سی سی دستگیرم میشه!

امیدوارم به خیری بگذره

سلام
اگه فهمیدین لطفا ما رو هم بی خبر نگذارید!

مژگان امینی چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ق.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

ببخشیدا فضولیه نمی شه دوتا خط تلفن داشته باشید؟
الان ما خط قبلی را به این خانه منتقل کردیم فقط برای adsl و خط صاحب خانه هم سر جای خودش است.والبته می دانید من هم کارم همش تحقیقه
5000تومان هزینه جابجایی خط تلفن شد .قبضش هم ماهی 1000 تا 2000 تومان بیشتر نیست.
یک خط جدید برای باجناغتان بخرید.

ممنون از نظرتون اما مسئله اینه که میگفتند اصولا روی پی سی ام سوار نمیشه
ما منتظریم تا شنبه ببینیم اون یه دونه خط آزاد بدون پی سی ام که پیدا شده بوق داره یا نه؟!
اگه داشت که یا دوتا خط داریم یا اون یکیو میفروشیم!

متین بانو سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:49 ب.ظ

ای بابا!

راستی از اینا گذشته خونه جدید مبارکا باشه!

واقعا!
ممنون

لژیونلا سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:00 ب.ظ

واقعا بدون adsl نمیشه زندگی کرد.

موافقم!

haji سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ

rahe hal: 1)behtar.michasbi be darset ;-) 2) bya pishe khodam azize delam. wireless behet khat midam toop.

اولی که اصلا راه حل نبود
در مورد دومی هم اونجا هم دسترسی به سایتهاش امکان پذیر نمیباشد (مثل اینجا) یا میباشد؟

هدیه سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام.
آخیییی بدون adslکه نمیشه!!خدا کنه زودتر درست شه

سلام
ممنون

وحیده سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:22 ب.ظ http://neekpey.persianblog.ir/

چقدر بد ولی اشکال نداره مگه نون شبه که نشه بی اون سر کرد . ولی زیاد ناراحت نباشین ایشالله که درست میشه خوب ایرونه دیگه
راستی خونه نو مبارکه

نون شب نیست اما دیگه بهش معتاد شدیم رفت!
انشاءالله
ممنون

من(رها)! سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:05 ب.ظ http://nemidoooonaam.blogfa.com/

سلام م م م بر دکتر کار علمی کن!!!
خب الان مشکل از مملکت نیست جانم شما باید تحقیق می کردین که در آینده می تونید adsl داشته باشید یا نه ه ه !!!

سلام
خوب من اصلا فکرشو نمیکردم چنین اتفاقی بیفته

زبل خان سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:56 ب.ظ http://zebelestan.wordpress.com

ااااااااااااااا..یعنی همه این کارا علمیه؟؟!!...ژس من پروفسورم...

سلام بر پروفسور زبل!

زبل خان سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:55 ب.ظ http://zebelestan.wordpress.com

شماهم مثل منید در بدترین وضعیت اژ می کنید...راستی دروس محترم تخصص چطوره..؟؟؟؟
خوب چه همسایه های سوسولی...می دونن که تازه اومدید معلومه سروصدا میشه..
صبح جمعه خودش میخواد بخوابه یا مردم؟؟!!!

شما هم؟!
خوب شاید ما هم جای اونها بودیم اعتراض میکردیم
هر سه (خود ما هم!)

neda سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:24 ب.ظ

salamm eee goya aval shodam

vay bedune adsl ke kheili bad misheee

enshala ke zodtar dorost mishe

سلام
تبریک
آره واقعا
ممنون
و باز هم ممنون که مرتبا به من سرمیزنین
وبلاگ بزنین جبران میکنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد